Ok, het is weer even geleden dat ik gepost heb...
Ik heb er ondertussen weer een aantal vluchten opzitten, maar heb de tail nog steeds niet helemaal naar mijn zin afgesteld gekregen.
Dat ligt grotendeels aan mezelf, omdat ik meestal teveel lol heb in het rondvliegen zodat er van afstellen niet veel in huis komt

Nu dit weekend was het prachtig vliegweer, dus vliegen maar!
De eerste 2 vluchten verliepen goed, beetje rainbows proberen, tictocs wilden niet echt lukken want de tail houdt niet goed...
Dan in de derde vlucht, op 1 van de minder belastende momenten, (heli vliegt weg van mij, en ik maak een rechtse bocht) houdt de regelaar er gewoon mee op!
Autoroteren dan maar, aangezien de heli toch een eindje weg was viel dit niet mee, maar hij kwam redelijk zacht op zijn pootjes terecht in het veld naast de landingsbaan.
Een clubgenoot stond naast me en zei me de batterij niet uit te trekken, maar naar de statusled op de kontronik te kijken. Dit heb ik dus gedaan alvorens de batterij los te koppelen, de led pinkte 8 keer.
In mijn handleiding hier thuis staat dat je dan naar kontronik moet mailen, of hun hotline bellen, maar online vond ik (op de site van kontronik) dat 8 keer pinken na uitvallen tijdens de vlucht betekent dat de regelaar zichzelf heeft uitgeschakeld als gevolg van overcurrent, extreme overload wordt zelfs gezegd...
Speed controllers
Ik snap het niet goed, het is ondertussen toch al een 20tal (MAAR 20?!) vluchten goed gegaan, en nu plots, bij een redelijk lichtbelastende figuur zou de regelaar teveel stroom te verwerken krijgen?
Op dat moment was ik in idle up 1 aan het vliegen, wat neerkomt op 65% throttle (vlakke curve), dit lijkt me dus niet overdreven hoog...
ligt het aan de motor, dat die eigenlijk toch iets teveel KV heeft, en met een grotere vertraging gevlogen moet worden (de vertraging kan ik niet meer aanpassen want 10T is de kleinste pinion en ik heb al de grotere 100T maingear).
of zou ik de regelaar in KSA-mode moeten zetten (mijn scorpion is een 8 polige motor)
Het grootste probleem is het vertrouwen nu, de reden dat ik toch een aanzienlijk bedrag aan een regelaar heb gespendeerd was dat ik dan met een gerust hart kon rondvliegen op 12S, na wat er dit weekend gebeurd is is dat dus niet meer het geval;
in dezelfde vlucht heb ik een paar keer inverted op kniehoogte gehoverd, als de regelaar er dan mee ophoudt was het een heel stuk erger geweest...
Mvg Bavo