Vliegen zaterdag 4 april
Oke het was eerste Paasdag maar paaseieren zoeken doe ik al lang niet meer.
Ik dacht bij mezelf ik ga goed op tijd zijn want straks gaat het natuurlijk zwart zien van de mensen.
Enfin, 11.45 ter bestemde plek. Gelukkig nog geen andere vliegers. Als DLG-er, dat ben ik, ben je natuurlijk een plaag voor je medevliegers. Als DLG-er ga je natuurlijk midden op het veld staan. Afhankelijk van waar de thermiek is loop je weer, volstrekt onberekenbaar een bepaalde kant uit. Is er geen thermiek is het na een minuut weer landen en opnieuw lanceren. Een normale vlieger wordt daar natuurlijk helemaal tureluut van.
Nu is er nog niemand dus eerst maar een handstartje, uitgangshoogte een meter of vijf. Oke, draaien, hé dat gaat niet omlaag, verder draaien. Om een lang verhaal kort te maken uiteindelijk zat ik op zeker 100 meter en had er na 20 minuten vliegen alleen nog een handstartje op zitten. Kijk daar kom ik nu voor mijn bed uit (onder andere).
De thermiek was super te noemen. Op sommige momenten had met meer met rodeo, hotseklotsen naar boven, te maken dan met zuinig draaien om maar geen hoogte te verliezen. De sink was ook aanzienlijk op sommige momenten.
Dan had ik ook nog een motorkist in te vliegen. Helemaal zelf gebouwd, old school, zo een van hout. De ouderen onder ons zegt het wellicht nog wat een Eaglet 50 van Carl Goldberg. Sinds kort staat de tekening ook op Outerzone.
Na toch zeker een jaar of vijf alleen maar DLG te hebben gevlogen moest ik er aan geloven. Het vertrouwen was dusdanig groot dat ik vliegmaatje Frans maar het invliegen heb laten doen. Wel zelf geland. Daarna drie vluchten gehad zonder schade. Het is wel even wennen, en hoogte en richting en aileron en gas. Blijkbaar nog niet compleet verleerd.
Echt zwart van de mensen heeft het niet gezien zo eerste Paasdag. Er kwamen zelfs leden even langs wandelen met de familie, .......zonder kist. Het was ook erg mooi weer.
Mooi, op naar de volgende vliegdag.
Groeten,
Hans