RMVV, Radio Modelvlieg Vereniging Vlaardingen

Discussie in 'Verenigingen' gestart door RMVV, 12 jun 2014.

  1. franco smits

    franco smits

    Lid geworden:
    19 aug 2014
    Berichten:
    8
    Locatie:
    rotterdam
    hallo rmvv leden .
    ik heb pas een walkera qr x350pro aangeschaft. en wil deze graag uitproberen.zijn er zondag aanstaande leden op het vliegveld??
    wil ook graag lid worden.
    vriendelijke groet franco smits.
     
  2. WV

    WV verslagschrijvers

    Lid geworden:
    3 okt 2003
    Berichten:
    2.921
    Locatie:
    Vlaardingen
    Hoi Franco,

    Dat ligt voornamelijk aan het weer.
    Stuur even een email naar info@rmvv.nl, dan houden we je op de hoogte.
     
  3. jaginder

    jaginder

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    545
    ik wil ook zondag komen als het weer het toelaat.
    mijn tucan moet ook apk gekeurd worden.
     
  4. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Vanmiddag was er een stevige wind, maar toch plezierig gevlogen. De Tucan van jaginder is gekeurd en het geluid is gemeten. Alles was prima in orde en het geluid binnen de in de omgevingsvergunning gestelde grenzen. De Multiplex Tucan is een toestel dat er leuk uit ziet en goed vliegt.

    Onze quadcopter instructeur heeft nog een mogelijk toekomstig verenigingslid met een kleine quadcopter kunnen helpen. De kleine quad vloog gelet op de harde wind nog heel redelijk. Nu is het oefenen om de quad te gaan beheersen.

    Wegens een aankomende regenbui en verder toenemende wind het vliegen beëindigd.
     
  5. jaginder

    jaginder

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    545
    De motor ophanging (triplex) helemaal geen beweging meer.
    De knakkend geluid bij bewegen motor ophanging is weg.
    Deze werd veroorzaakt door een stukje dubbelzijdig plakband.
    Ik heb het verwijderd. En de servos vd flaps heb ik extra vastgemaakt met tape overheen.
    Deze zitten vast met speciale servo tape.
    Nu is het klaar voor de eerste test vlucht voor de flaps.
    Ik ben benieuwd. Tot de volgende keer.
     
  6. jaginder

    jaginder

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    545
    Mijn tucan vliegt goed. De side thrust is aangepast.
    Nu trekt het niet meer naar links bij de start.
    Het was gezellig. Tot ziens.
     
  7. j.knippels

    j.knippels

    Lid geworden:
    12 jun 2006
    Berichten:
    291
    vliegen za 6 en zo 7 september

    Zaterdag was bewolkt. Niet meer dan windkracht drie. Leuk gevlogen en nog wat thermiek kunnen pakken ook ondanks de bewolking. De Tucan van Jaginder vliegt inderdaad bijzonder strak. Landen met de flaps lijkt het spreekwoordelijke eitje te zijn.

    Waren we zaterdag met z'n vieren. Zondag was het ineens een drukte van belang. Zou best wel eens te maken kunnen hebben gehad met het goede weer. Weer weinig wind nu met extra zon.

    DLG-en met meerdere mensen maakt het spelletje zo veel makkelijker. Zit de een niet in de thermiek dan wel een van de anderen. Je weet dus altijd wel in welke hoek je het kunt zoeken. Het vervolgens vinden van de thermiek is dan een heel ander verhaal. Zit je net te laag dan kan de thermiek zo maar eens buiten bereik zijn. Anyway het was vandaag prachtig, ik heb een aantal maal hoog weg gezeten en kon zelfs tegen de wind terug lopen om de volgende bel op te pakken. Het is al vaak gezegd. Hoe hoger je zit des te makkelijker is het om thermiek te vinden. Zo rond vieren moest iedereen ineens naar huis, zeker aardappels schillen voor het avondeten. Wij aten Taco's da's geen aardappels schillen. De zon verscheen weer achter de wolken vandaan en dit maakte ik een aantal mooie thermiekvluchten kunnen maken. Daarna ben ook zo rond vijf uur aar huis gegaan.

    Iedereen heeft vandaag leuk kunnen vliegen of je nu multikopter, helikopter, DLG, (electro)zweef of motor deed. Goed om te zien dat iedereen zijn ding heeft kunnen doen zonder de ander in de weg te zitten.

    Kortom een mooie dag.

    Met vriendelijke groet,

    Hans Knippels
     
  8. jaginder

    jaginder

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    545
    Hebben jullie nog foto's of films gemaakt ?
    Met een quad met camera bijv. ?
     
  9. j.knippels

    j.knippels

    Lid geworden:
    12 jun 2006
    Berichten:
    291
    Vliegen donderdag 11 september

    Ik ben vanochtend wezen DLG-en.

    De wind stond pal uit het noorden. Dat betekent een rij bomen voor je en een rij bomen achter je. Dus lanceren door de turbulente s**t. Gelukkig kom ik boven de bomen uit. Dan pik ik thermiek op. Dus hup over de andere bomenrij naar achteren. De zon was nog niet zo sterk dus het ging niet als een dolle omhoog. Dat maakt dat ik niet zeker ben of ik straks wel het veld terug haal. Toch als een dwaas met de wind meedrijven. Nou bijna p**p in de broek ik haal het ook maar net ....... met de billen bij elkaar. Dat niet nog een keer doen, ben je bedonderd. Ik heb het toch een keer of vier geprobeerd. Wel een schone onderbroek nodig maar geen buitenlanding gehad.

    Na dit grote avontuur ben ik zo rond 11 uur naar het werk getogen. Wel een hoop vragen van collega's moeten beantwoorden over wat voor zut ik wel niet bij me had.

    Hoe komt het model nu in de lucht? ....... Gooien, ja gooien.
    En dan kun je niet meer sturen?....... Nee daarvoor heb ik besturing ingebouwd en heb ik een zender. Jullie begrijpen het al. Ik zit met allemaal gestudeerde mensen op het kantoor.

    Van het weekend wordt het goed weer. Ik kan niet wachten.

    Groeten,

    Hans
     
  10. jaginder

    jaginder

    Lid geworden:
    19 okt 2013
    Berichten:
    545
    Ik ga een nieuwe, stijvere ophanging maken voor de tucan.
    En hans, ik heb een flesje constructie lijm gahaald.
    Nu heb ik tenminste wat te doen.
    Tot ziens iedereen.
     
  11. Erik van Nes

    Erik van Nes

    Lid geworden:
    5 jun 2004
    Berichten:
    1.310
    Locatie:
    REO
    Is er een patroon in welke avond er gevlogen wordt? Hoe zijn de kansen op woensdag? Morgen ziet het er alleen qua weersverwachting nog niet erg goed uit.

    groet,

    Erik
     
  12. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Op dit moment gaat de zon om ongeveer 19.40 onder. Dan is 's avonds vliegen eigenlijk niet meer mogelijk.

    Als je geen lid bent van de RMVV neem dan via de site Radio Modelvlieg Vereniging Vlaardingen contact met de secretaris. Dan wordt je per mail geïnformeerd als er gevlogen wordt.

    Ben je al lid, dan is je E-mailadres opgenomen in het verenigings-mailsysteem waarmee berichten over vliegactiviteiten worden uitgewisseld. Je krijgt dan alle informatie over de vliegplannen van de leden en kan je je eigen vliegplannen melden.
     
  13. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Vandaag had ik met iemand een afspraak op het veld. Maar wat een regen! Na 1,5 uur wachten werd het droog. Vervolgens prachtig vliegweer gehad. Niets herinnerde aan de regen. Zon, blauwe lucht en windstil. Uitstekend vliegweer.
     
  14. Frans Bal

    Frans Bal PH-SAM

    Lid geworden:
    16 apr 2005
    Berichten:
    2.829
    Locatie:
    Vlaardingen
    Ja had je nog even gebeld maar was er niet, logisch.
    Moest in de middag nog weg anders had ik nog even gekomen.

    groet

    Frans
     
  15. franco smits

    franco smits

    Lid geworden:
    19 aug 2014
    Berichten:
    8
    Locatie:
    rotterdam
    gaat er vandaag iemand vliegen ??
    ik heb de walkera qr x350 pro .
    ik wil komen kijken en evt die van mij ff uitproberen als er een instructeur aanwezig is ..
    vrg franco smits
     
  16. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Dat denk ik niet. De meesten hebben op door-de-weekse dagen overdag iets anders te doen en 's avonds vliegen is niet meer aan de orde. Veel te vroeg donker.

    Voor zaterdag en zondag ziet het weer er goed uit. Dan zal er wel gevlogen worden.

    Als je geen tevergeefse reis wilt maken, meld je dan aan via de site. Je krijgt dan een bericht als er gevlogen word.
     
  17. franco smits

    franco smits

    Lid geworden:
    19 aug 2014
    Berichten:
    8
    Locatie:
    rotterdam
    alvast bedankt . zaterdag ben ik in limburg ,dus denk dat ik dan zondag wel probeer.
     
  18. franco smits

    franco smits

    Lid geworden:
    19 aug 2014
    Berichten:
    8
    Locatie:
    rotterdam
    wordt er morgen gevlogen ??wil ff komen kijken dan.
    ben vandaag in limburg bij mijn ouders gaan vliegen ??
    maar zit met de instellingen te voddelen.
     
  19. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Als ik weet dat er morgen wordt gevlogen zal ik dat hier melden. Maar de windvoorspelling ziet er niet gunstig uit. In de middag 4-5 Bft met uitschieters naar 7 Bft.

    Vanmiddag was het prima vliegweer.
     
  20. N.P.S.

    N.P.S. Forum veteraan

    Lid geworden:
    17 jun 2007
    Berichten:
    9.096
    Dit najaar zijn de zaterdagen met mooi vliegweer blijkbaar onuitputtelijk. Vanmiddag weer prima gevlogen!
     

Deel Deze Pagina