01-02-2010
Afgelopen weekend was het dan weer zover, indoorvliegen in Hengelo. Samen met
Laurens ben ik zaterdagochtend op weg gegaan en na ongeveer 150km rijden konden we
bij Tjerk voor de deur parkeren.
Na een warm onthaal met koffie en koek zijn we natuurlijk gelijk naar de custom
E Vibe 50 10s van Tjerk gaan kijken, het carbon frame ziet er super uit! Estetisch 100% verantwoord
Ook de kwaliteit van het carbon is fenomenaal, helemaal geen scherpe randjes, zoiets heb ik nog niet eerder gezien.
Helaas had hij nog niet alle onderdelen binnen dus invliegen is niet gelukt dit weekend.
Na al dit moois bewondert te hebben zijn we even wezen "buitenspelen" op een veldje
bij Tjerk in de buurt, Laurens met zijn furion, Tjerk met de protos en ik met de Rave.
In totaal 3 vluchtjes gedaan, veldje is een stuk groter als de speelweide hier dus het
vliegen ging wel lekker. Voor de eerste vlucht had ik een pack van Laurens geleend,
en die gaf duidelijk meer power als mijn eigen packs. Bij de landing van de 3de vlucht
is wel het landingsgestel gebroken, terwijl de landing toch echt niet zo hard was. Ik denk
dat het plastic toch niet zo goed bestand is tegen deze lage temperaturen.
Eenmaal weer bij Tjerk thuis zijn we bezig geweest met de V-stabi setup, en
de Jive instellingen van de E Vibe 50. Helaas waren nog niet alle linkages binnen voor
de aansturingen dus met de V-stabi waren we al snel op een punt waarop we niet meer
verder konden vanwege de missende linkages.
Na het avondeten en het spelen van het "bordspel" stef stuntpiloot was het tijd om
te gaan indoorvliegen, ik was al 2x eerder in deze hal geweest, het is een enorm grote hal
van 4 tennisvelden naast elkaar. Ideaal om te indoorvliegen dus.
Voornamelijk veel gevlogen met de shockflyer, aangezien het maximum vlieggewicht 500 gram is.
Gelukkig kreeg ik toch de mogelijkheid om 2x met de Rave te kunnen vliegen, hiervoor weer een pack
van Laurens gepakt, en indoor was het verschil helemaal duidelijk merkbaar met mijn eigen packs.
Laurens had nog een "gelukkige" crash met zijn 250 met als enige schade de staartbladen
de 250 van Tjerk kwam er iets minder goed vanaf, maar de staartbladen waren nog wel
heel, waardoor Laurens dus nog een paar extra vluchtjes kon maken
Na het indoorvliegen zijn we bij Tjerk blijven slapen, om de volgende dag op weg te gaan
naar de TRMC (de lokale vliegclub in Hengelo). Het was erg koud en er lag een hoop sneeuw
maar ik kon na 2 maanden eindelijk weer eens vliegen met de Logo 600, en dat beviel prima.
De eerste vlucht weer een beetje wennen, maar toch lekker gevlogen. De 2de vlucht
de beste accu gepakt en lekker gaan freestylen, aan het einde van de vlucht
de stoute schoenen aangetrokken en eens een inverted autorotatie geprobeerd,
ging erg goed, en ik vond het er zelf ook wel gaaf uitzien dus dat ga ik zeker vaker
oefenen.
Tussen mijn vluchten door kreeg Tjerk het nog voor elkaar om zijn Protos een "KRRR" geluid te laten maken.
(KRRR is het geluid van een heli die crasht).
Na nog even te hebben opgewarmd in het clubhuis besloten Laurens en ik dat het tijd
was om weer op huis aan te gaan, afscheid genomen, voor het wegrijden nog een paar
achterwaartse donuts gedaan met de auto en toen naar huis gereden.
Al met al een erg leuk en gezellig weekend gehad! En ook de eerste vluchten van 2010
met de Logo gedaan
Totaal weekend: 7 vluchten (5 Rave - 2 Logo)
Totaal 2010: 15
Het werk van Laurens: een bladescrape in de sneeuw!
By
basdegroot, shot with
Canon EOS 40D at 2010-02-01
Protos
By
basdegroot, shot with
Van "Brrr" komt "Krrr"
By
basdegroot, shot with