Road to 3D Masters 2010

Discussie in 'Heli-Pilot's Mess' gestart door B. de Groot, 7 feb 2010.

  1. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    Deze week weer lekker kunnen oefenen :).

    Begin van de week kreeg ik een 40A voeding binnen, en een extra lader. Vervolgens
    naar de praxis gereden een een koffer gehaald. Hier het resultaat:

    [​IMG]

    Laadkoffer werkt fantastisch, ik kan nu op beide laders 1x 5s laden met 10A. Hierdoor
    heb ik een pack in ongeveer 20 minuten vol, dat schiet tenminste een beetje op.

    Woensdag in hoofddorp wezen vliegen, maar toen was het toch wel fris. Zo fris zelfs dat
    m'n handen na het vliegen gewoon koud waren. Na 3 vluchtjes had ik het toen wel gezien
    en ben weer naar huis gegaan zonder echt serieus geoefend te kunnen hebben.

    Gelukkig was het zaterdag veel beter weer, en heb ik lekker mijn sets kunnen oefenen.
    Omdat er verder niemand thuis was om op haar te letten ook de hond weer eens meegenomen naar het veld.
    Beest heeft er absoluut niets van als een heli of vliegtuig veel herrie maakt en blijft gewoon
    rustig liggen tot ik klaar ben met mijn vluchtje, ideaal!

    Zondag ook weer lekker kunnen vliegen, een clubgenoot had net nieuwe Edge flybarless
    blades en die mocht ik wel even proberen. Al zinds het begin heb ik met de Logo enkel
    maniac blades gevlogen, maar ik moet zeggen dat de edge blades het toch wel erg goed
    deden. Ik heb het idee dat ze de kop iets minder belasten en ze "tracken" beter door figuren
    als hurricanes, funnels en dergelijke. De maniacs hebben daarintegen wel wat meer "pop".

    [​IMG]

    Nadat ik de edge blades had geprobeerd de maniacs weer terug op de heli gezet en
    serieus set figuren geoefend. Vooral de pirouettende snake vond ik er zelf goed uitzien. :)
    Ook nog tweemaal de ftm geoefend, en alles begin eindelijk op z'n plek te vallen. Op de
    meeste punten heb ik nu door met welke snelheid ik moet vliegen om goed uit te komen
    voor het volgende figuur waardoor ik me nu meer kan concentreren op het netter vliegen
    van de figuren zelf.

    Al met al dus lekker kunnen vliegen van het weekend, maar dat kwam natuurlijk ook
    omdat het heerlijk weer was!

    Toen ik gistermiddag thuiskwam trof ik deze doos aan:
    [​IMG]

    Bouwverslagje kun je hier vinden: [108279] mikado-logo-400-v-bar

    Totaal deze week: 16 (Logo 600)
    Totaal 2010: 141
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  2. BigMac

    BigMac

    Lid geworden:
    10 jan 2006
    Berichten:
    51
    Locatie:
    Veendam
    Bas, leuk om je draadje te lezen erg plezierig leesvoer afgewisseld met mooi foto's. Keep up the good work!

    -Hans
     
  3. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    Deze week was het weer tijd voor de eerste D3D wedstrijd van het jaar!

    Eerst woensdag naar de club geweest en daar nog een paar keer de set figuren
    geoefend en wat gefreestyled. Toen het om half 10 toch al redelijk begon te schemeren
    kwam ik erachter dat ik nog een volle lipo had, geen 3D vluchtje meer gedaan maar
    een beetje F3C achtig heen en weer gevlogen, was best leuk. En ging ook best hard!

    Ook woensdag voor het eerst een vluchtje gedaan met de Logo 400, helaas was ik
    de support voor de rudder vergeten te monteren dus kon ik hem niet te hard pushen.

    Zaterdagochtend was Laurens hier om half 11, en na de auto ingeladen te hebben zijn
    we vertrokken richting Odoorn voor de Dutch 3D special day. Onderweg alleen maar regen
    gehad, maar +- 30 minuten nadat we in Odoorn arriveerden werd het droog, en later
    op de avond zelfs nog bijna windstil. Zaterdag zelf lekker een paar vluchtjes gemaakt
    met de Logo 600's, vooral gefreestyled.

    Toen ook de Logo 400 maar eens gepakt om die stevig aan de tand te voelen,
    ik steeg op met een vrij wilde beweging en eigenlijk viel de motor vrijwel direct uit.
    Gelukkig kon ik hem nog wel netjes landen.

    Ook zijn Laurens en ik zaterdag een tijd bezig geweest met het goed vliegend krijgen
    van Laurens zijn E-stratus, uiteindelijk vloog het goed genoeg om mee te kunnen doen
    aan de wedstrijd zondag.

    Verder was het de hele dag natuurlijk erg gezellig en hebben we zoals gewoonlijk
    weer een hoop lol gehad met dit soort ongein:

    [​IMG]


    's Avonds lekker gebarbequed.

    Na een nacht slechte slaap in een steenkoude tent was het de volgende dag tijd
    voor de eerste Dutch 3D wedstrijd van het jaar. De dag begon met een prijsuitreiking
    van de overall resultaten van 2009, ik mocht de 2de plaats in ontvangst nemen waar ik
    erg blij mee ben :)

    [​IMG]

    [​IMG]

    Vervolgens begon de wedstrijd met de set figuren ronde van de experts, ik was als
    2de aan de beurt na Walter. De figuren gingen naar mijn mening niet erg goed, maar
    het was toch genoeg om de ronde te winnen met een redelijke voorsprong op de nummer 2.

    Nadat de sportklasse en F3C klasse ook de eerste ronde hadden gevlogen was het tijd
    voor de FTM. Dit vind ik zelf de leukste ronde, zowel om te vliegen als om te kijken.
    Mijn FTM ging opzich goed, alleen is het geheel nog te slordig waardoor ik het er soms
    nog raar uit vind zien.

    Tijdens de freestyle ronde was ik als eerste aan de beurt omdat Walter de hele dag al
    veel pech had. De 3 minuten kreeg ik vrij gemakkelijk vol, maar het is toch wel noodzakelijk
    om de volgende keer een vlucht van tevoren te bedenken zodat ik wat relaxter sta en
    me keer kan concentreren op de netheid en de hoogte van de vlucht.

    Aan het einde van de dag was het tijd voor de loting en prijsuitreiking, ik was erg blij
    met mijn eerste plaats in de expert klasse :).

    [​IMG]

    [​IMG]

    Al met al een erg leuk weekend gehad, maar hopelijk is er de volgende wedstrijd ietsje
    meer opkomst :).

    Totaal deze week: 18
    Totaal 2010: 159
     
  4. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    11.05.2010

    Dit weekend stond de Pitchbrothers smackdown in Denemarken op de
    agenda, een evenement waar ik en Tjerk ons al een aantal weken op aan
    het verheugen waren.

    Woensdagochtend ben ik richting Hengelo gereden, en vervolgens hebben we daar
    een aantal vluchtjes gedaan, gewoon een beetje lopen spelen. Niets bijzonders
    geoefend verder, lekker van het zonnetje genoten en ik was blij dat alle heli's het
    goed deden zodat ik in Denemarken geen problemen zou hebben.

    Donderdagochtend hadden we gepland om stipt 8 uur te vertrekken voor de ruim
    700km richting Denemarken. Om kwart over 7 's ochtends zat ik nietsvermoedend rustig een broodje te eten
    terwijl Tjerk vast iets in de auto wou zetten. Na 5 minuten kwam
    hij terug met het bericht:

    "Dit ga je nooit geloven, er is een ruit van de auto ingeslagen"

    In eerste instantie geloofde ik dit ook niet, maar helaas bleek het echt waar te zijn.
    Gelukkig stonden alle heli's binnen in huis, het enige wat nog in de auto lag was mijn
    gereedschapstas en de blikjes drinken. Dat gereedschap ben ik nu dus kwijt en daar
    baal ik nogsteeds flink van.

    Na een flinke scheldpartij gelijk al het glas uit de auto opgeruimd, carglass gebeld voor
    een vervangende ruit en de auto ingeladen. Gelukkig konden we gelijk geholpen worden
    en waren we om half 10 op weg naar Denemarken.

    Verder verliep de reis zonder problemen en we arriveerden om half 7 's avonds op het
    terrein. Het zag er allemaal goed uit, en nadat we onze tenten hadden opgezet
    had ik nog wel zin om even te vliegen met de Logo 400.

    In eerste instantie leek alles goed te gaan maar na ongeveer 1.5 minuut viel plotseling
    de motor uit, blijkbaar wil een hacker motor niet lekker samenwerken met een Jive regelaar.
    Gelukkig de heli zonder verdere schade kunnen landen.

    Omdat ik toch nog een vluchtje wou doen de Logo 600 gepakt, en die deed het zoals
    gewoonlijk prima. :)


    Pitchbrothers Dag 1, Vrijdag
    Vrijdag was het weer niet al te best, het waaide erg hard en het was steenkoud.
    Om een uur of 11 heb ik een vluchtje gedaan met de Logo 600 en zelfs met de power
    die daarin zit had ik moeite om de wind te compenseren. Gelukkig was er een grote
    partytent met een hoop heaters dus opwarmen was geen probleem. :)

    De vader van Sebastiaan Duus (een andere Mikado piloot) had mijn vluchtje met de
    Logo 400 gezien, en herkende het probleem met de Hacker motor. Sebastiaan die later
    die dag arriveerde bracht een scorpion motor voor mij mee zodat ik alsnog kon vliegen
    met de 400. Vrijdag in de namiddag de motor in de heli gezet en er een keer mee gevlogen,
    de heli bleef nu gewoon de hele vlucht netjes vliegen.

    Pitchbrothers Dag 2, Zaterdag
    Zaterdag was de wind een stuk minder, maar nu spetterde het zo nu en dan.
    Zaterdagmiddag hebben we met de 4 Mikado piloten (inclusief ikzelf) een aantal
    demo's gegeven met 4 Logo 400's tegelijk in de lucht. Het eerste vluchtje was wel even
    wennen aangezien ik zoiets nog nooit had gedaan.

    Het 2de vluchtje was een stuk cooler, Florian Otzman had het volgende bedacht:
    Sebastiaan Duus zou inverted hoveren boven de asfaltstrip, Nico Niewind, Florian en ik
    gingen vervolgens grote hurricanes vliegen en als we dan boven het asfalt kwamen
    deden we een bladescrape, vervolgens iets omhoog om de heli van Sebastiaan te ontwijken
    en vervolgens nog een bladescrape.

    In theorie klonk dit erg lastig, maar het was nog best uitvoerbaar :) De bladen van onze
    Logo 400's waren na de vlucht niet echt bruikbaar meer maar het was wel enorm gaaf om
    te doen. Als het goed is staat dit ook op film dus die houden jullie nog tegoed.

    Ook heb ik zaterdag nog 2maal met de Logo 600 gevlogen, het eerste vluchtje ging goed
    maar bij het 2de vluchtje raakte de staart de grond tijdens een tictoc waardoor er een
    tailblad beschadigde, snel de motor uitgezet en de heli geland zonder verdere schade.

    Pitchbrothers Dag 3, Zondag
    Zondag was het geweldig weer, helaas moesten Tjerk en ik om een uur of 2 weer richting
    huis vertrekken maar daarvoor toch nog een vluchtje kunnen doen met de Logo 600.

    De terugreis verliep zonder problemen en ik heb een geweldig weekend gehad! :)
    Zeker een aanrader en ik denk dat ik er volgend jaar weer naartoe ga.

    Totaal deze week: 14 ( 9 Logo 600 - 5 Logo 400)
    Totaal 210: 173
     
  5. aeroxfrank

    aeroxfrank

    Lid geworden:
    5 okt 2009
    Berichten:
    155
    Locatie:
    Hengelo(O)
    ben jij ff blij dat je de heli`s in huis had staan damm en dat in het mooie hengelo!!
    ben wel erg benieuwd naar die demo vlucht :D

    gr.
     
  6. Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  7. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    Ja precies!

    Jammer dat de camera een beetje instabiel is, maar het was ontzettend leuk
    om zo met z'n vieren tegelijk een vluchtje te doen!
     
  8. Mopilot

    Mopilot

    Lid geworden:
    31 jul 2006
    Berichten:
    499
    Locatie:
    Vlijmen
    Hoi Bas!

    Mmm een beetje een vervelend begin, maar gelukkig is het weekend goed verlopen!
    Volgende keer gewoon alles uit de auto halen, want ze slaan soms voor een Mars nog de ruit er uit :-( Overigens had ik dit soort praktijken niet verwacht in Hengelo city, Tjerk spreek je stadsgenoten eens aan op dit soort gedrag ;-)

    Heb nu ook je oefen filmpjes bekeken die een stukje terug staan, die autorotatie... echt zeer gedurft en perfect uitgevoerd! Grote klasse! Die moet je echt doen op 3DM! (eventueel nog met een chaos (reversal) op de weg naar beneden :) )

    Mmm wat betreft de Hacker, weg doen! Dat geeft alleen maar problemen op de Jive. Gewoon een voor Kontronik bekende mini Pyro er op en dan zal het weer als vanouds werken! Schijnbaar is de Hacker niet zo netjes ontworpen en zijn de stroompieken erg hoog bij deze motor. Maar goed daar kom je wel uit!

    Succes met oefenen en tot binnenkort in Belgiƫ op de Dutch 3D!

    Michiel
     
  9. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    Deze week niet zoveel gevlogen als ik zou willen maar het ging wel erg
    lekker :).

    Donderdag was ik vrij van school en dus even snel naar het veld gereden. Helaas was het niet echt lekker weer en vond ik het na 3 vluchtjes wel joker.

    Zaterdag had ik ook een drukke dag en ben toen 's avonds nog even snel naar het
    veld gereden. Het vliegen ging erg lekker, een beetje gewerkt aan wat nieuwe freestyle
    figuren. Zo'n weekendje Denemarken waar iedereen onmeunig hard loopt te beuken
    motiveert toch wel om weer nieuwe dingen te leren.

    Ook zaterdag nog een vluchtje gedaan met de Logo 400, met de scorpion motor heeft
    het ding ongelofelijk veel power, de motor word redelijk heet maar na de vlucht kan ik
    hem nog net vasthouden... We zullen zien hoe dat in de zomer gaat.

    Zondag was het lekker weer en heb ik een aantal vluchtjes wat set figuren geoefend,
    de muziekvlucht weer eens gedaan en nog wat gespeeld. Ook nog 2 vluchtjes gedaan
    met de Logo 400 ik begin er nu een beetje aan gewend te raken en het is gewoon een
    enorm leuke heli om mee te vliegen!

    Volgende week zal ik weer eens wat foto's maken.

    Totaal deze week: 16
    Totaal 2010: 189
     
  10. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    heb nu ook zo'n laadkoffer gemaakt (nadat ik onder andere jouw foto zag:D) Moet zeggen dat het wel heel erg prettig is dan rondzeulen met allemaal losse spullen:D

    succes met trainen:D
     
  11. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    25.05.2010

    Deze week weer lekker veel gevlogen! Was natuurlijk ook wel te verwachten
    met dat lekkere weer. :)

    Aan het begin van de week kreeg ik een pakket binnen met daarin een aantal
    spare parts voor de Logo 600 en 400 zodat ik de heli's weer snel op kan bouwen
    mocht er een keer iets kapot gaan.

    [​IMG]

    Dinsdagavond had ik weer een setje Edge bladen te leen van een clubgenoot zodat ik
    ze een paar vluchten achter elkaar kon proberen. Ze bevallen nogsteeds erg goed
    en toen ik dinsdagavond thuiswkam gelijk maar 2 setjes 603mm Flybarless versie besteld.

    Woensdagavond had ik nogsteeds de Edge bladen te leen, weer lekker gevlogen, freestyle,
    figuren en muziekvlucht geoefend. Volgens mij was het woensdag ook een van de
    eerste dagen dat ik in m'n T-shirt heb staan vliegen.

    Vrijdagmiddag had ik mijn eigen Edge bladen binnen gekregen, dus daar zaterdag mee
    kunnen vliegen. Ook ben ik zaterdag bezig geweest met de afstellen van de YGE Govenor
    op Logo #2. De headspeed was al mooi constant, maar zaterdag heb ik ook de
    Gov. Store mode aangezet. Hiermee toert de heli altijd op naar een vast toerental ook
    als het pack halfvol zit. Dat is natuurlijk ideaal als je autorotaties wilt oefenen of midden
    in de vlucht te stoppen als er iets afgesteld moet worden.

    De Gov. store werkt erg goed, ik heb halverwege de vlucht een autorotatie gedaan en
    later weer verder gevlogen. Het toerental was ook bij de 2de keer optoeren weer gewoon
    hetzelfde. Als ik dit voorheen deed bleven er amper genoeg toeren over om een flip of
    rol mee te doen.

    Zondag ook weer lekker gevlogen op de club, een aantal keer de set figuren geoefend
    en nog wat gefreestyled.

    Maandagmiddag ben ik ook nog even snel langs de club gereden en 3 vluchtjes gedaan,
    er waren een hoop toeschouwers waaronder ook een aantal kinderen. Altijd erg leuk
    om het "aah wow!" geschreew te horen als je de heli van de grond af volgas recht omhoog
    trekt.

    Totaal deze week: 32 (26 Logo 600 - 6 Logo 400)
    Totaal 2010: 221
     
  12. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    sjezus, wat een grote hoeveelheid vluchten (zowel de week als totaal:))

    blijf zo doorgaan, dan komt het helemaal goed in venlo:D
     
  13. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    inderdaad onvoorstelbaar hoeveel vluchten jij kan maken ! Maar ik denk ook wel dat dat nodig is als je op top-niveau wilt (blijven) vliegen.
    Je moet natuurlijk ook wel talent hebben en dat heb je zeker Bas ! Sterker nog, ik denk dat jij HET talent bent van Nederland ! Ga zo door man !

    Hoe bevallen de nieuwe SLS eco's ? Merk je verschil met de ZX serie ?
    Mooi dat je YGE regelaar zo goed werkt !

    Bas
     
  14. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    30.05.2010

    Van de week niet zoveel gevlogen als ik zou willen, maar dat komt vooral ook omdat
    het vandaag (zondag) nogal rotweer is geweest.

    Woensdagavond was het weer ook al niet zo best maar heb toen toch even gevlogen,
    een beetje set figuren geoefend en geprobeerd om zo hard mogelijk heen en weer
    te vliegen aangezien het zo hard waaide dat 3D vliegen gewoon niet leuk was.

    Zaterdag was het gelukkig wat beter weer en ben ik samen met onze trouwe viervoeter
    weer naar het veld geweest. Normaal gesproken leg ik de 400 op de achterbank
    maar Omdat de hond mee ging, moest ik alle heli's en toebehoren
    in de achterbak zien te krijgen.

    [​IMG]

    Eerst 2 vluchtjes set figuren geoefend, vervolgens een
    vluchtje besteed aan de set figuren die niet lekker gingen. Vooral met de big ben heb
    ik vaak nog moeite om hem netjes op zijn plek te houden, de laatste tijd gaat dat gelukkig
    wel een stuk beter. Ook heb ik weer eens de FTM geoefend, kon merken dat het alweer
    te lang geleden was dat ik hem vloog. Op een gegeven moment kwam ik zelfs helemaal
    verkeerd uit waardoor ik een stukje moest inproviceren maar uiteindelijk kwam het toch
    nog goed. Om af te sluiten nog een beetje gefreestyled en bezig geweest met wat
    nieuwe transities en een leuke variatie op de sideways tictoc.

    Zondag regende het hiet constand en was het dus niet de moeite om naar het veld te
    gaan. In plaats daarvan de staart van een van de 600's uit elkaar gehaald om die eens
    na te kijken aangezien die zich soms vreemd gedroeg tijdens zware belasting. Ik denk
    dat de staarthub krom is, die dus even vervangen en hopelijk gaat het nu beter.

    [​IMG]

    Totaal deze week: 10 (9 Logo 600 - 1 Logo 400)
    Totaal 2010: 231
     
  15. Lazerbeak

    Lazerbeak

    Lid geworden:
    2 jan 2005
    Berichten:
    1.284
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Mooi setje gereedschap! ;)
     
  16. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    07.06.2010

    Tijd voor de wekelijkse update!

    Dit weekend stond de 2de Dutch 3D wedstrijd op de agenda, dit maal in Meerhout.
    Maar eerst was het woensdag.

    Op woensdagavond voor een wedstrijdweekend probeer ik altijd met beide Logo's een
    rondje figuren en freestyle te doen om zoveel mogelijk garantie te hebben dat alles goed
    werkt. Ook heb ik woensdagavond nog een muziekvluchtje gedaan wat niet al te best
    verliep.

    Roadtrip - Meerhout Belgiƫ
    Vrijdag stond Laurens hier om 1 uur en na het inladen van de auto, en wat gedronken
    te hebben vertrokken om 2 uur richting Belgie naar het plaatsje Meerhout.

    Al direct bij het oprijden van de snelweg vertoonde de auto van Laurens wat problemen,
    na wat rommelen aan een kabeltje ging alles weer een tijdje goed. Maar na ongeveer
    30 minuten filerijden had de auto van Laurens er echt geen zin meer in en besloot de motor
    om maar gewoon helemaal uit te vallen.

    En daar zaten we dan:
    [​IMG]

    Na ongeveer 15 minuten kwam de wegenwacht, en werden we weggesleept naar een
    nabijgelegen service center. Na het nodige onderzoek bleek het probleem te zitten in een
    brakke ontstekingskabel en na 1.5 uur konden we onze weg vervolgen.

    Dit alles was natuurlijk erg vervelend, maar het kan natuurlijk altijd erger, deze
    vogel had het een stuk slechter getroffen:
    [​IMG]

    Uiteindelijk kwamen we 5,5 uur na vertrek aan op het veld in Belgie voor een ritje wat
    normaal gesproken ongeveer 2 uur zou moeten duren. :)

    Gelijk de auto uitgeladen en een aantal vluchtjes gedaan met de Logo's, en later de tenten
    opgezet. In totaal waren er 7 nederlanders aanwezig op vrijdagavond en hebben we er
    met z'n allen een gezellige avond van gemaakt!

    [​IMG]


    Zaterdag - Dutch 3D
    Zaterdagochtend was ik als eerste aan de beurt om de set figuren te vliegen, helaas
    ging het niet zo goed als ik had gehoopt maar het was genoeg om de ronde mee te
    winnen.

    Nadat de F3C en B-klasse gevlogen hadden was het tijd voor de muziekvluchten ronde.
    Vlak voor het einde van mijn vlucht viel de muziek uit, en later bleek dat de aggegraat
    het begeven had. Daarom werd er besloten om direct door te gaan met de freestyle.
    De freestyle vond ik erg goed gaan, daar heb ik de laatste tijd dan ook redelijk hard aan
    gewerkt.

    Later op de dag was er een vervangende aggegraat en konden de muziekvluchten alsnog
    gedaan worden. Ik heb mijn muziekvlucht nog eens overnieuw gedaan, en de 2de keer
    ging het een stuk beter als de eerste.

    Tijdens de prijsuitreiking bleek dat de Belgen de 5de t/m de 2de plaats bezet hadden,
    maar ik ben erg blij dat ik de Nederlandse eer nog heb kunnen redden. :D

    [​IMG]

    Na de wedstrijd nog een vluchtje gedaan met de Logo 600 en 400, en vervolgens
    met Laurens weer naar huis gereden, wat overigens een stuk makkelijker ging dan de
    heenweg.

    Het waren weer 2 geweldige dagen, en de organisatie was net zoals de vorige keer weer
    erg goed!

    Totaal deze week:15 (13 Logo 600 - 2 Logo 400)
    Totaal 2010: 246
     
  17. B. de Groot

    B. de Groot

    Lid geworden:
    11 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Amstelveen
    Deze week was erg intresant wat betreft het testen van nieuwe lipo accu's.

    Tijdens de Pitchbrothers smackdown in Denemarken ben ik benaderd door Hyperion,
    met de vraag of ik intresse had om eens te vliegen met Hyperion accu's. Dat zag ik
    wel zitten en deze week kwamen de eerste packs dan eindelijk binnen.

    [​IMG]

    Het gaat om de volgende packs:
    - EX 5s 4200mah 45C (Logo 600, 10s in serie)
    - EX 6s 2600mah 45C (Logo 400)

    [​IMG]

    Ook leek het me wel leuk om weer eens een andere motor te proberen, de Pyro's doen
    het natuurlijk fantastisch, maar zijn erg prijzig. Vandaar dat ik ook de Hyperion
    4035-500Kv motor ga proberen.

    Zaterdag voor het eerste gevlogen met de nieuwe packs, tijdens het vliegen bleek al
    snel dat deze packs erg goed zijn. Het toerental van de heli is veel constanter dan met
    de SLS packs. Als ik met de SLS packs begin te tic toccen gaat het de eerste 10 seconden
    goed en daarna begint de headspeed te zakken. Met de Hyperions heb ik daar geen last
    van.

    Zaterdag dus erg lekker gevlogen, niet specifiek geoefend maar zoveel mogelijk gewend
    geraakt aan de power van de Hyperion packs.

    Zaterdagavond heb ik de Hyperion motor in een van de Logo 600's gezet. De motor is
    500kv, tegenover de 530kv van de Pyro. Hiervoor heb ik dus dezelfde vertanding gebruikt.

    [​IMG]

    Toen ik de heli met Hyperion motor zondag voor het eerst optoerde dacht ik: "mwah, dit
    word niks. Door het lagere Kv was het toerental ook een stuk lager". Maar toen het
    eenmaal vloog bleek alles prima te werken, en door het lagere toerental klonk de heli
    ook gelijk een stuk beter. Zondag heb ik daarna eigenlijk alleen nog maar met de heli
    gevlogen waar de Hyperion motor in zat.

    Helaas word de Hyperion motor wel een stukje warmer als de Pyro, ik schat dat ik hem
    vlak na de vlucht ongeveer 10 seconden vast kan houden. Omdat ik vorig jaar een hoop
    problemen heb gehad met motoren zal ik proberen om deze week zoveel mogelijk te vliegen
    met de Hyperion motor om te kijken of alles goed blijft gaan.

    Toen ik zondagavond nog wat op internet aan het surfen was kwam ik nog een filmpje
    tegen van de Pitchbrothers smackdown: ld_0YNaB5Ww[/media] - Bas de Groot flying his Logo 600 at The Pitchbrothers Smackdown 2010

    Totaal deze week: 17 ( 13 Logo 600 - 4 Logo 400)
    Totaal 2010: 263
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  18. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    Hi Bas, hoewveel cycli hebben de SLS' er er al op zitten ?

    Hoeveel C zijn de SLS' en , en wat kosten deze tov de Hyperions (als je ze nieuw in de winkel zou kopen?)

    Als je tijd hebt zou je eens de inwendige weerstand kunnen meten tussen een 6s SLS pack en een 6s Hyperion pack , ben ik wel benieuwd.

    Bas
     
  19. 666yeti666

    666yeti666

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    3.872
    Locatie:
    Nijmegen
    reeds gevonden :
    SLS ECO 30C : 127euro
    Hyp EX 45C : 184euro
     
  20. fabianvzwol

    fabianvzwol

    Lid geworden:
    26 jun 2006
    Berichten:
    3.451
    Locatie:
    Ulvenhout
    lekkere hoeveelheid accu's

    maar 7 stuks, dan houd je dus 1 5S pakket over???
     

Deel Deze Pagina