Robbe AMX jet

• Topicstarter Topicstarter crashburn
  • Startdatum Startdatum
Kingping houd even de warmte in de gaten met je 18C lipo want het is wel aan de krappe kant vind ikzelf en met 30C heb je iets meer power dan 18C maar het verschilt per lipo dus kijk maar even

gr Andre

Kingping houd even de warmte in de gaten met je 18C lipo want het is wel aan de krappe kant vind ikzelf en met 30C heb je iets meer power dan 18C maar het verschilt per lipo dus kijk maar even

gr Andre

De motor vraagt niet meer dan rond de 25A ... 2250x18=40,5A continue dus de lipo is meer dan zat, 30C heeft in dit geval niet veel meerwaarde, enigste is dat waarschijnlijk de 30C meer power heeft als de batterij minder amperes kan leveren en heeft niet zozeer met de warmte te maken het is eerder de koeling in het compartiment waar de lipo zich bevind, dat zal ik oplossen door een extra koelsleuf te maken zoals ik ook bij m'n hotliner en HETRC F16 doe.
Mischien maak ik wel een klein sleufje net onder de cockpit zoals een Funjet dit heeft opgelost, werkt prima, moet nog even bekijken of dit zo kan.

M'n 2250's gebruik ik ook in m'n Funjet die meer vraagt dan deze AMX en daar worden ze niet meer dan handwarm.

Als je zo rekent klopt het helemaal maar een edf trekt je lipo veel sneller leeg dan een Funjet het scheelt erg veel power die C wij hebben al aardig wat getest en gemeten met een watt meter , ook kun je langer vliegen met een hogere C omdat de lipo het op zijn sloffjes allemaal doet, maar zoals ik al eerder zei de ene lipo en de andere verschlt nogal
probeer het maar eens uit zou ik zeggen , met de Hetrcfan en een 2w20 scheelde het ongeveer 80Watt en veel meer power

Het is (ookal klinkt het raar) hoe meer C hoe beter.
hoe meer C, hoe langer je lipo zijn optimale voltage kan behouden, je lipo kakt dus minder snel in als het ware.

Zeker bij een edf levert dit je toch wel vliegtijd op! (en ook vermogen)

Helaas is de amx vandaag overleden.... er is een brandstof calmato doorheen gevlogen.

Waar kan ik zo goedkoop mogelijk een lege vandaan trekken??? Elecs zijn nog heel.. (buiten de accu, maar die heb ik nog wel meer als 1)

Eventueel een leuk alternatief voor de amx electronica mag ook.

Laatst bewerkt:
Ik probeer de regelaar uitgelezen te krijgen, maar de handleiding komt niet overeen met de "piepjes"!
Als eerste probeer ik de volgas en 0-gas instelling in te regelen, in de handleiding staat dat de regelaar eerst begint met 123 piepjes maar die krijg ik al niet (ja ik heb volgas) maar begint gelijk met de 2 piepjes ....
Als ik die aanhoud lukt het om de volgas waarde in te stellen.

Vervolgens wil ik de overige waarden uitlezen maar de piepjes die dan volgens komen totaal niet overeen met de handleiding.
Helaas kon ik de robbe regelaar ook niet uitlezen met de programmer van robbe.

Kingpin wat wil je veranderen aan de standaard instellingen is in principe niet nodig of...
en Badbert wat zonde en nog wel door een Calmato ik zou het bijna niet durfen zeggen, het was een bijzonder exemplaar door zijn kleurtjes is hij totaal niet te herstellen? want schuim lijmt wel erg makkelijk.

gr Andre

heej andree, nee, hij is echt niet te herstellen, verschillende stukken zijn echt versnipperd, en ook niet meer terug gevonden :(

ben al op zoek naar een opvolger!

Zonde vooral als je er lekker mee vloog maar wat wordt het ??? of toch maar weer een AMX er zijn er veel maar die leuk en makkelijk en ook nog betaalbaar vliegen hmm..

Kingpin wat wil je veranderen aan de standaard instellingen is in principe niet nodig of...

gr Andre

Ik ga op zeker en wil weten waar de afslag ligt bij de lipo voordat ik een lipo kapot vlieg.
Daarnaast vertrouw ik de esc niet aangezien de handleiding aangeeft dat het aantal piepjes overeenkomen met het aantal cellen van de aangesloten lipo, deze geeft bij mij maar 1 piep !

als het standaard esc is van Robbe slaat hij op tijd af dit zelf ondervonden namelijk want hij stopte ermee en er zat nog 3,5volt per cell in

Kan iemand me vertellen wat de specs zijn van de motor van de ROBBE amxjet?
Er staat helemaal niets op :S (alleen een sticker van robbe)

3900kv heb ik vernomen en alleen op 3S te vliegen volgens Robbe zelf, heb namelijk een email gestuurd naar ze vandaar
wat zou je er mee willen dan?

Nou, het is meer om de juiste opvolger te bepalen ;) wil de electronica namelijk hergebruiken, en er is iemand een lijst aan het maken voor me met lege schuimpjes ;)

thnx voor de info!

hij vloog heerlijk, dus misschien wel weer een amxjet. Maar zeker weten doe ik dat niet ;) (ik laat het wel weten)

zo een lijstje nog wel maar spullen zijn prima te gebruiken indien er geen schade aan is , ik heb hier ook nog een complete set liggen van de AMX , dus mocht je wat nodig hebben

gr Andre

Heej Andre,

de spullen hier zijn allemaal nog in tact, fan, motor, esc, alles :) (alleen de accu heeft de klap niet overleefd)

Hmmm, misschien wel een twin 64mm edf?....

En jep, een lijstje zelfs :P dan kan ik straks kiezen ;)

Is dat lijstje gebruikte spullen of nieuw dan. en ja een twin edf wel leuk maar wel alles dubbel een F-15 kan wel past ook, of een leuke Squall misschien ook erg leuk, vervelend als je moet kiezen er zijn zoveel leuke jets

Dat lijstje is dan nieuw, dus een nieuwe foam jet KIT komt er dan, en daarin gaan de fan, motor, esc, accu etc van de amx jet.

Als er hier iemand nog ideen heeft daarvoor, dan lees ik het wel (is wel offtopic natuurlijk... hoewel het wel over de electronica van de amxjet gaat ;) )

Hier nog even het sneuvelen van mijn trots:

Als de calmato gewoon rechtdoor was gevlogen, was er niets aan de hand geweest.... maar ja... als als als...

misschien komt er een amx jet weer voor in de plaats. Zoek nog een goedkope leverancier voor het lege schuimpje.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back