Robbe Arcus electric met bouwverslag :mrgreen:

mijne zit inmiddels in elkaar, ik hou hem eerst als zwever, maar mocht iemand nog een motortje/aandrijfsetje hebben liggen hoor ik het graag! :D

aaaaah!, denk ik even slim te zijn door de servo`s van de rolroeren rechtstreeks aan te sluiten op de ontvanger zonder zo`n ?splitter?
kan ik het programma in mn zender niet vinden :S zelfs met het boekje erbij wil het niet!
dus mocht iemand enig idee hebben hoe dat gaat met eem fx-18, dan hoor ik het graag!

Hmmm, ik heb geen ervaring met de FX-18 helaas.... :(
Wel even in de handleiding gekeken. Linker aileron op kanaal 1, rechts op 6/7 staat er op pagina 26. Het kan dus zeker met de FX18, maar hoe??? :confused:

Waarschijnlijk vliegers genoeg die dit uit hun mouw kunnen schudden :D Even geduld dus...

Enneuh... Waar blijven de plaatjes van jouw Arcus??? :hammer: :thumbsup: :banana: :proost:

aaaaah!, denk ik even slim te zijn door de servo`s van de rolroeren rechtstreeks aan te sluiten op de ontvanger zonder zo`n ?splitter?
kan ik het programma in mn zender niet vinden :S zelfs met het boekje erbij wil het niet!
dus mocht iemand enig idee hebben hoe dat gaat met eem fx-18, dan hoor ik het graag!
Je moet het programma voor Zweefvliegtuigen hebben, en dan het hoofdstuk Vleugel (zelf gebruik ik de Duitse versie, de afkortingen gaan mee met de taal, is bij mij dus Segelflugzeug en FLAE -fläche- ik moet een beetje raden naar hoe het in het Nederlands zal heten)
Maar je kan de Nederlandse manual van de FX18 zo downloaden, hier:
http://data.robbe-online.net/robbe_pdf/P2025_1-F4300.pdf
Heb je lieber de Duitse:
http://data.robbe-online.net/robbe_pdf/P2020_1-F4301.pdf

PS-ik ontdek net dat de Nederlandse versie waarnaar ik hierboven link, maar gaat tot pag. 27 van de 56... daar zit dus het menu Zweefvliegen helemaal niet in...
Aansluiting op 2 verschillende kanalen geeft de optie om de ailerons ook als welfkleppen of remkleppen te gebruiken.

Laatst bewerkt:
Ah, mooi zo, aanhouder wint!!! :D

PS-ik ontdek net dat de Nederlandse versie waarnaar ik hierboven link, maar gaat tot pag. 27 van de 56... daar zit dus het menu Zweefvliegen helemaal niet in...

Linkje naar volledige handleiding in Nederlands staat in mijn vorige post Bart, wellicht ook handig voor jezelf om een NL versie te hebben :p

hij heeft gevlogen :D
ik had hem gister mee, maar het waaide verschrikkenlijk hard, toch maar een handstartje, en hij deed het!! :D toch een vluchtje van+-20 seconden.
later die middag heb ik hem aan de lier gehad. ik liet een clublid voor mij vliegen, omdat ik het toch wel ens vond voor de eerste keer aan de lier met een onbekende kist. ik heb een vogel minder zien vladderen dan mijn arcus :P
conclusie: stom om een schuimzwever mee te nemen met windkracht 5 :D

conclusie: stom om een schuimzwever mee te nemen met windkracht 5 :D
Dat ligt niet aan het schuim; er wordt met schuim ook hellingstijgwind gevlogen aan het duin. Maar dan moet je 'm wel wat verzwaren; een draadeind in de vleugelbuis en hij komt tegen een fikse wind in, en dan zal je ook wel wat minder last hebben van turbulentie. Natuurlijk zweeft-ie dan wel wat minder...

Hee, gefeliciteerd met maiden :D
Al was het maar 20 seconden (is best lang hoor). Vliegtuig kan duidelijk meer, zoals de ervarenere vlieger heeft laten zien, verstandig dat je "niet effe een poging" gedaan hebt. Rustig weer komt vanzelf terug :cool:

Zwaarder toestel = meer energie = bij crash meer schade... :rolleyes: Leuk om mee te experimenteren, maar misschien eerst eens wat vluchtjes met originele model maken bij rustig weer??

Nog foto's gemaakt???

nee, helaas geen foto`s dan zou dan een keer moeten als ik wild ga vliegen omdat er op de club geen foto`s gemaakt mogen worden.
dit omdat de club op vliegbasis leeuwarden is , en dan krijgen we gezeur met de bewaking.

nee, helaas geen foto`s (...) dit omdat de club op vliegbasis leeuwarden is , en dan krijgen we gezeur met de bewaking.
Serieus?
Moet je eens gaan praten met de zweefvliegclubs die op Deelen, Soesterberg en andere luchtmachtbases zitten... zouden die ook nooit een fotootje maken?

vandaag heerlijk gevlogen met de arcus , het is mijn eerste zwever and i love it!!
de resulaten vielen nog een beetje tegen maar dit kwam omdat het 0 termisch was en we de lier niet heel ver hadden uitgezet.
al met al , een super kist!! morgen weer :D

0 thermisch? In Leeuwarden zeker...
Bij Loenen (Utrecht) stuurde ik mijn SportWing naar een buizerd die cirkelde. Even later heb ik 'm in een duikvlucht naar beneden moeten sturen want ik zag 'm bijna niet meer...
Was eigenlijk voor het eerst dat ik dat had, je bent geconcentreerd aan het vliegen en opeens realiseer je je dat-ie wel érg hoog komt...

we waren met zn 2en aan het zweven , ik en een vriend van mij , hij met een pike perfect full carbon , en ik met mijn schuimpje , hij kreeg ook helemaal geen thermiek te pakken en moest ook vaak al snel weer landen. als de wind vandaag goed is wil ik probren wat hellingwind te pakken van een rij bomen.

er komt nog een arcus vlieger bij! :D
mijn vader gaat er ook èèn kopen , een electric arf,
ik heb nog een oude zender die die kan gebruiken , dus ik ben benieuwd.
de laatste keer dat hij heeft gevlogen is 25 jaar terug :D

I LOVE IT!!
vandaag heb ik de arcus de grond in geboord, *niet lachen*
we hadden hem al een keer aande bungee gehad , na de eerste vlucht, die goed ging, zou ik hem ophalen en ik denk ``ik gooi hem terug`` dus ik gooi pak mijn zender en sla tegen de startstand aan, gevolg een looping dit in de grond eindigde.
thuisgekomen heb ik het afgebroken en gedeukte stuk neus in kokend water gegooid en de boel weer aan elkaar geplakt, ZO GOED ALS NIEUW!!!

Back