Die 4 in1 is waarschijnlijk prima voor de topicstarter (want hij vaart en bovendien ver van de bewoonde wereld), maar hij is de spreekwoordelijke uitzondering.
Voor de gemiddelde Nederlandse modelvlieger is het echt een no-go, want het ding heeft geen CE certificaat.
Als hun club de zaken goed voor elkaar heeft, dan laten ze zoiets niet toe.
Of ze moeten zich op hun gemak voelen in het juridische mijnenveld van wettelijke aansprakelijkheid.
Vergelijk het met veroorzaken van een ernstig ongeval met een auto zonder APK.
Zolang alles goed gaat, kraait er geen haan naar. Gaat het toch mis, dan zijn de rapen gaar.
De af fabriek 4-in-1 is CE en wordt in NL verkocht in de reguliere handel (o.a. droneshop.nl).
DHZ heeft geen CE maar dat hoeft ook niet; zelfbouw is in de EU toegestaan op de 2.5GHz, net als op 35MHz trouwens en er is geen keuring verplicht voor zelfbouw.
De 4-in-1 firmware ondersteunt LBT.
Als er brokken zijn met DHZ apparatuur ben je net zo goed WA verzekerd als bij fabrieksspullen, tenzij er sprake is van opzet op verwijtbare nalatigheid. Dat is hier niet aan de orde.
Dit is helemaal geen no-go, maar een veelbelovende ontwikkeling in de hobby.
Je vergelijking met de APK raakt kant noch wal.