Hartelijk dank voor de nuttige infootjes!
Heb nog heel wat servo's op voorraad staan... kan kiezen naar hartelust.
Daar ligt het niet aan. Dualrates of expo's.. kom je eigenlijk niet onderuit. Uitslagen zullen vast in de orde van de 3mm liggen? Teveel en de luchtstroming kan het niet meer volgen.. en snapt de kist weg.
Motorisering... antwoord kan een ook EMA unit zijn. Gisteren avond een flink ingelezen via Google. Kant en klare EMA's komen niet goedkoop, maar daar komt bij dat de regelaars en motoren high-end zijn.
Afkijken en zelf bouwen... of een tweede hands.
Wellicht komt mijn AXI buitenloper met 1:3 reductie vrij als ik m'n F5B ga opvoeren met een Kontronik 600. De AXI zit net onder de 500 watt, is compact en zou op een pootje of v-poot geschroefd kunnen worden.
Gewicht gaan besparen wordt dan een must. Inderdaad servo layout aanpassen. Moderne sterke compacte servo's. Anders... stabilo lichter maken... die is vrij zwaar. Ook de vleugels daar zou iets aan gedaan moeten worden. Het PU-schuim+abachi is debet aan het hoge gewicht.
Dan denk ik aan spanten inzagen. Vgl constructie van een Hobie-Hawk.
Doch met mate... en netjes... en toch echt die aileronservo's
Toch... moet ik eens goed nadenken over al dat mogelijke gepeuter... daar de kist die 'originele bijna showroom' uitstraling heeft. Al die aanpassingen betekend hakken in een zeer fraai gebouwd model.
Hebben gelukkig de hele komende bouwwinter om er heerlijk over na te denken.
Verhelderende foto's? Ja, ja... Vandaag maar niet geloof ik... het komt met bakken naar beneden... beetje zon... je kan direct weer naar binnen hollen met de handel. Komen dus a.s.p.
Betreft de accu's... als je ze heel, heel snel laad, gaan ze balonnen heb ik begrepen. Dat genereert kortstondig veel waterstof en een fatastisch drijfvermogen.
Heb nog heel wat servo's op voorraad staan... kan kiezen naar hartelust.
Daar ligt het niet aan. Dualrates of expo's.. kom je eigenlijk niet onderuit. Uitslagen zullen vast in de orde van de 3mm liggen? Teveel en de luchtstroming kan het niet meer volgen.. en snapt de kist weg.
Motorisering... antwoord kan een ook EMA unit zijn. Gisteren avond een flink ingelezen via Google. Kant en klare EMA's komen niet goedkoop, maar daar komt bij dat de regelaars en motoren high-end zijn.
Afkijken en zelf bouwen... of een tweede hands.
Wellicht komt mijn AXI buitenloper met 1:3 reductie vrij als ik m'n F5B ga opvoeren met een Kontronik 600. De AXI zit net onder de 500 watt, is compact en zou op een pootje of v-poot geschroefd kunnen worden.
Gewicht gaan besparen wordt dan een must. Inderdaad servo layout aanpassen. Moderne sterke compacte servo's. Anders... stabilo lichter maken... die is vrij zwaar. Ook de vleugels daar zou iets aan gedaan moeten worden. Het PU-schuim+abachi is debet aan het hoge gewicht.
Dan denk ik aan spanten inzagen. Vgl constructie van een Hobie-Hawk.
Doch met mate... en netjes... en toch echt die aileronservo's
Toch... moet ik eens goed nadenken over al dat mogelijke gepeuter... daar de kist die 'originele bijna showroom' uitstraling heeft. Al die aanpassingen betekend hakken in een zeer fraai gebouwd model.
Hebben gelukkig de hele komende bouwwinter om er heerlijk over na te denken.
Verhelderende foto's? Ja, ja... Vandaag maar niet geloof ik... het komt met bakken naar beneden... beetje zon... je kan direct weer naar binnen hollen met de handel. Komen dus a.s.p.

Betreft de accu's... als je ze heel, heel snel laad, gaan ze balonnen heb ik begrepen. Dat genereert kortstondig veel waterstof en een fatastisch drijfvermogen.
Laatst bewerkt: