Robbe Pitts S12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maandag besteld, vandaag moet ie binnen komen; een Robbe Pitts S12 ARTF. Bijna af, niet echt een 'bouwverslag' dus..

Dit is mijn eerste kist en wat ik heb gehoord issie niet echt geschikt om mee te beginnen.
Maar ja, dat maakt het des te spannender voor jullie om het verloop vanaf het openen van de doos, naar het bouwen van het kistje, tot en met het al dan niet slagen van de maiden flight, te volgen.. ;)

Ik mag zeggen dat ik behoorlijk wat ervaring heb met modelvliegen. Maar dan wel alleen op een virtuele manier; ik oefen op m'n PC met Aerofly Pro Deluxe en dan niet eens met een zender, maar met een doodgewone joystick.. De tijd zal leren of ik mijn digitale pilot-skills kan overbrengen op een echt model.

Ik hou jullie op de hoogte..

Mogen we gokken op de afstand die die pits als eerste model gaat halen????:cool:

Dan zet ik in op loskomen en 2 meter verder weer tot bouwdoos gereduceerd......:(
Op het moment van loskomen direct over vol links de grond in door motorkoppel......:rolleyes:
Ik zie het al helemaal voor me..................:rolling:

Sorry, kon het niet laten.:mrgreen:

Nee joh.......... 5 gaat ie zeker halen :)

Zet hem aan de kant en koop eerst een trainer........ dan heb je veeeeeeeel langer lol van de hobby.

Op het moment van loskomen direct over vol links de grond in door motorkoppel......
Ik zie het al helemaal voor me..................
Ik ook, dat werkt misschien wel in m'n voordeel ;)

En ja; jullie mogen gokken op de afstand die het beestje gaat afleggen voordat hij... tja.. wat er ook gebeurt..

Ik ook, dat werkt misschien wel in m'n voordeel ;)

Denken dat je het wel gaat lukken zonder echte ervaring werkt eerder in je nadeel.

Als je mazzel hebt haal je misschien wel een heel rondje voordat je crasht.
Laat wel iemand filmen aub !

Nou, heb em net binnen.
Ik heb natuurlijk geen ervaring, maar ik vind em er niet zo degelijk uit zien..
Er zitten wat kleine beschadigingen op het schuim van de romp en de draagvlakken,
er zit een klein scheurtje in de cowl
en een aantal roerhoorntjes zitten zo belabberd gelijmd dat ik er zo niet mee zou durven
vliegen. (ongeacht of ik KAN vliegen ;) )
Last but not least is een van de roerhoorns van het rolroer volledig afgebroken; niet te lijmen.
Wordt nog leuk als ik dat los moet maken van het schuim om er een nieuwe op te plakken, zonder het schuim mee te nemen...
Ik zal vanavond nog wat foto's plaatsen. Mogen jullie zelf oordelen of dat nou 200 euro waard is..

dat ding vliegt nog makkelijker als een trainer wordt appel eitje...roeruitslagen op 50%zetten dan komt het helemaal goed....
oja lukt het niet niet op mijn uitspraken terugvallen aub:mrgreen:

Meen je dat, Anne? Of wekt mijn ontbrekende vliegervaring in combinatie met mijn eerste niet-beginners-toestel sarcasme op?? ;)

nee valt wel mee ik heb ook zon ding gehad gewoon je roeruitslagen een beetje minder en ff laten controleren door een ervaren vlieger ivm besturing ik denk dat je een heel eind komt..buig je gears wel wat naar voren want met landen heeft hij zwaar de neiging voor over te vallen...

gr anne

oja en 200 euro is te veel vind ik persoonlijk
bij hobby-citty is hij volgens mij net 120 dollar ofzo maar dat terzijde..
accu luikje is ook kut van dat ding aub je lipo goed vast zetten want als dat luikje open gaat dan lazert hij eruit en geloof mij dat gebeurt snel spreek namelijk uit ervaring:D

gr anne

Dankje Anne, zal eraan denken. Weet iemand ook welke lijm ik het beste kan gebruiken voor dit soort schuim (arcel)?? Ik moet dus ook plastic op schuim kunnen lijmen, aangezien die verrekte roerhoorns niet blijven zitten..

..
Er zitten wat kleine beschadigingen op het schuim van de romp en de draagvlakken, er zit een klein scheurtje in de cowl
en een aantal roerhoorntjes zitten zo belabberd gelijmd dat ik er zo niet mee zou durven vliegen. (ongeacht of ik KAN vliegen ;) )
Last but not least is een van de roerhoorns van het rolroer volledig afgebroken; niet te lijmen.

Als ik daar 200 euro voor had betaald ging ik helemaal niet lijmen, dan ging hij terug.....Lijkt me toch dat je dat niet hoeft te accepteren!

Oh en Arcel kun je gewoon met secondelijm lijmen. Dat staat neem ik aan ook in de bouwbeschrijving. Neem de dikke (trage) variant, dan heb je even de kans om te schuiven voordat het helemaal vast zit.

-2 meter :lol:

looping achterover de grond in haha.

Maar leren vliegen op een sim met maar 1 joystick.
Wordt nu lastig bij een 4 kanaals model die inderdaad niet echt als beginners model staat beschreven. Maar goed tis maar een schuimpie dus afgezien dat het stuk kan gaan is er niet veel aan de hand.
Koop anders nog even een sim zendertje van esky voor 20 euro. Je had wat problemen met je stick bezetting keuze maar probeer dan toch te nemen die ze bij een locale club ook gebruiken nu je toch nog moet leren.

Probeer eerst een paar keer laag recht vooruit te vliegen. Want vanaf de eerste bocht wordt het moeilijk en alle hoogte die je maakt geeft alleen maar een grotere impact bij een crash.

Je kan ook gaan vliegen op een veld met heel hoog gras. Nadeel is dan dat er geen grond start meer in zit. Voordeel is dat het gras meestal zo'n licht kistje wel kan opvangen dus de schade minimaliseert.

Gr. Dennis

Laatst bewerkt:
ik zou hem terugsturen naar de winkel! als je er 200 euro voor betaald hebt vind ik wel dat het er dan netjes/onbeschadigd moet zijn!
dus gewoon terugsturen, en een trainer + dummy zender(esky) kopen.

Groeten,
Sam

Terugsturen die hap.. Niets aan bouwen of verbouwen nog, zolang je er garantie op hebt... ;) Dat ding moet gewoon goed en degelijk geleverd worden.

Overigens ben ik wel benieuwd naar de locatie waar je hem gaat vliegen. Wil dat wel eens zien gebeuren.. ;)

Succes met de bouw en het vliegen..

Eigenwijs (en ongeduldig) als ik ben, ga ik hem niet terugsturen. 200 euro is erg veel voor een model met mankementen, ik weet het, maar ik kan niet nog 2 weken wachten.. Die roerhoorns vervang ik wel. Krijg je die dingen ook bij een gewone bouwmarkt?
En de lijm; ik heb nog (mili)liters Revell COntacta liggen, veel gebruikte plastic-lijm voor de statische modelbouw. Zou die goed zijn voor dat schuim? Ben bang dat het gaat oplossen...

Nee, dat wil niet. Gewoon naar de modelbouwwinkel in de buurt (of iets verder weg) en roerhoorns halen en epoxy.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back