Robbe Pitts S12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tvalt mij gewoon op. Die jongen wil het eens proberen, koopt een kistje-nog niet nagedacht over een club- Heeft geen advies kunnen krijgen omdat hij het spul besteld heeft, en er word direct geschat hoelang zijn vliegtijd zal zijn? Er worden grapjes gemaakt ( JA er worden grapjes gemaakt), en zo door. Die jongen neemt het niet serieus meer vanwege de reacties, lult mee, en ineens hebben de mensen wat te zeggen. "dappere uitspraakjes" "volmondige taal"....

Zullen alle mensen die tegenwoordig die kant en klare r*tzooi kopen eens hier hun ervaringen moeten posten... Oef, dat word nog wat..

Laatst bewerkt:
Ik hoor vaker dat er vliegclubs zijn die ontzettend goed zijn voor de nieuwkomers, maar voor mij was het gedaan. Zal misschien minder begrijpelijk zijn voor de mensen die het goed hebben op hun club:)

Laatst bewerkt:
Maandag besteld, vandaag moet ie binnen komen; een Robbe Pitts S12 ARTF. Bijna af, niet echt een 'bouwverslag' dus..

Dit is mijn eerste kist en wat ik heb gehoord issie niet echt geschikt om mee te beginnen.
Maar ja, dat maakt het des te spannender voor jullie om het verloop vanaf het openen van de doos, naar het bouwen van het kistje, tot en met het al dan niet slagen van de maiden flight, te volgen.. ;)

Ik mag zeggen dat ik behoorlijk wat ervaring heb met modelvliegen. Maar dan wel alleen op een virtuele manier; ik oefen op m'n PC met Aerofly Pro Deluxe en dan niet eens met een zender, maar met een doodgewone joystick.. De tijd zal leren of ik mijn digitale pilot-skills kan overbrengen op een echt model.

Ik hou jullie op de hoogte..

@ ramsus42
Eens goed zijn eerste post lezen en zeg dan nog eens dat hij het niet zelf heeft uitgelokt. (De commentaar is pas daarna gekomen)
Groetjes ReneDL

@ ramsus42
Eens goed zijn eerste post lezen en zeg dan nog eens dat hij het niet zelf heeft uitgelokt. (De commentaar is pas daarna gekomen)
Groetjes ReneDL

Uitlokking? Dat hij het met een joystick heeft geleerd? Dat hij al heeft gehoord dat de kist niet geschikt is om mee te beginnen? Zijn dat de redenen om iemand af te mogen zeiken? Hou toch op. Die joystick ervaring zal prima uitpakken. En wat het model betreft....wat maakt dat nou uit? Al is het een moeilijk model om te starten, help zo iemand om hem de lucht in te krijgen ipv hem helemaal af te zeiken. Nu zal hij waarschijnlijk net zo denken als ik al jaren doe. En die modellen gaan toch wel de lucht in, met of zonder wat extra epoxy. Daar veranderen de zeikerds niets aan.

Tja nouja, toch..
Geef pattex nou niet helemaal ongelijk. Mij werd er altijd verteld ga nu naar het veld daar leer jij vliegen. Zonde om je hobby zo te beginnen, en al dat zo meer.
Toen mijn eerst gebouwde toestelletje vanaf tekening ( 3 jaar vrije vlucht gevlogen, en dus leren bouwen). ik was 12 jaar oud. Ik kom op het veld, zitten er 5 oude vandagen op een stoel, te wachten totdat er iets spannends gebeurd. Zelf vliegen doen ze niet, en word alleen maar geleuterd over de klein kinderen, en de vrouwen die zo ontzettend goed voor ze zijn.
Dan kwam ik daar, 12 jaar, gebouwd toestel, servo's ingelijmt met lijmpistool, roerhoorntjes van stukkies staaldraad in een rietje, en wielen van karton. Een speed 280 erop en gaan..

Dacht ik..

Dit kan zo niet!, Veel te gevaarlijk! "ja maar het werkt toch?" nee dat werkt niet! "meneer de flappen bewegen"nouja en zo verder. Leuk, 5 oudjes die elkaar aanvullen met grapjes over hoe het ding in mekaar zit. Ze hadden het anders moeten brengen tegen een jongen van 12 jaar, dan was het misschien nu anders afgelopen en had ik lekker gevlogen op het veld.

Onzin? Nee hoor, heb dit echt meegemaakt.
Tot voor kort gebeurde het weer. Ik kom daar aanzetten met een combat vliegtuig welke ik zo van het internet heb geplukt. De beste man vloog er al maanden mee. Alles zat degelijk in elkaar, alles zonder speling.

Weer de oude 5 vandagen. Nu een oudere jongen geworden, dus die jongen moet weten wat er wel, maar ook niet degelijk is. Ik werd afgekraakt van hier tot ginter, terwijl ik verdomme dat ding niet eens gebouwd had. " ik heb dat ding niet gebouwd!"hebbenw e niks mee te maken! Jij moet zorgen dat het spul in orde is. Vertel is hoe is het met die piper van je afgelopen laatst? "hoezo? de motor loopt niet vanwege speling op het big end" haha, dat kan niet! met een wegknikkend hoofd "tis zo! Ik zie het toch?" en vervolgens stond ik daar, met mijn combat kistje, weglopend, auto gepakt, en klaar was ik ermee
Had ik moeten weten voordat ik er mee aan kwam zetten volgens mij.
Goed maakt niet uit, ding had er al een vlucht of 30 zonder problemen opzitten.

Goed wat ik nu duidelijk wil maken?
Voor mij hoeft een club niet meer ( persoonlijk, ik hoor dat het soms anders is) en vlieg dus lekker zelf op een groot terrein zonder vliegclubs, auto's of mensen in de buurt.
Heeft dit wat te maken wat pattex zei? ja wel deglijk, er word gedaan alsof ik een jumbo op het platteland van 80 kilo door de lucht heen zeul. "zo moet je er ook mee omgaan" helemaal juist
Mezelf leren vliegen, mijn verantwoordelijkheden genomen, en nu zo'n 12 jaar aan het vliegen zonder dat ik er ooit iemand mee in gevaar heb gebracht,

Ja maar wat als dit en wat als dat? ook juist, tzal een eindeloze discussie worden, maar tis genoeg voor mij. Kdurf verdomme geen vliegtuig meer mee te nemen naar mn club. Lekker vliegen en de hobby leuk houden.

Kword er zo moe van.. Vliegen heb je gauw onder de knie, en vanuit daar ga je verder naar de lastigere kistjes. Bouwen is een tweede. leren vliegen doe je op een simulator, en vanuit daar een Multiplex Teddy.

Oke, de meneer jaagt een calmato van 3Kg rond op eigen houtje, dat gaat mij ook tever, maar de obsessie van sommige mensen....nee hoor, maakt voor mij het vliegen met dat soort collega's niet leuk, maar het wildfladderen des te leuker...

Ik denk dat het tijd wordt voor een psychiater.
Nog nooit zo'n gefrustreerd mannetje meegemaakt.
Oh ja en hij doet ook nog overal biedingen op, waar dat hij nooit meer op reageerd.

Gefrustreerd? Zielig mannetje? Ik weet niet wie zieliger is na zo'n opmerking.
Ongelooflijk..zo'n reactie van een 47jarige.
IGelukkig was jij zo'n stoer ventje, toen je 12 was..

Btw, ik bood je 175, daarop verwacht ik (mits akkoord) een reactie, en niet een reactie met een hogere prijs. het is dan aan mij om wat terug te sturen of niet.

Laatst bewerkt:
Alexzzzzzzzzzzzz ....slotje aub voor er hier vodden van komen:rolleyes:.
De persoon over wie het gaat laat zich niet meer horen en sommige anderen vinden het prettig om elkaars huid vol te schelden, dan kunnen we er beter mee stoppen.:mrgreen:
groetjes ReneDL

Laatst bewerkt:
Alexzzz is marktmeester, geen mod.
Links onder aan een post staat een uitroepteken, klik hierop en vermeld waarom dit draadje op slot moet. Dit bericht wordt naar alle mods verzonden.

Oops ik ben een beetje mis dan :oops:
Maar laat ons een beetje verstandig zijn dan is dat allemaal niet nodig ;).
We zijn hier op het forum om van elkander goede dingen te leren of door te geven, of niet soms :)

Groetjes ReneDL

Hmm, ik zie het uitroepteken niet zo 1 2 3 staan.
Wil het wel even melden bij de moderator.

Edit; ik zie het uitroepteken, melding verzonden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back