Robbe Pitts S12

Status
Niet open voor verdere reacties.
of minder............

hoeveel meter zou je afleggen bij een flinke overtrek ?
:D
 
de posts waren zijn laatste bezoek aan het forum.

de beurs is leeg, de hobby afgekoeld.

tot ziens, weer een illusie armer.
met hulp had je nu zelfstandig gevlogen ;)
 
Ik denk dat hij vergeten is de ontvanger accu aan te zetten, het vliegtuig in de lucht geworpen, en vliegen dat hij doet. Het spulletje is een eigen leven gaan leiden, en co piloot rend er achteraan. Gisteren voorbij zien hollen, schoene versleten en een stijve nek.:rolling:
 
Ik denk dat hij het negatieve gezeur hier zo zat werd, dat ie maar vertrokken is..
 
Dat zal hij dan wel aan zich zelf te tanken hebben zeker met zijn groot mondige uitspraken.
Ik denk dat het beste is, er niet veel woorden meer aan verspillen en slotje op doen.;)

Groetjes ReneDL
 
Puur als grapje bedoeld hoor, maar het is wel goed de adviezen die hier gegeven worden. Als ik die toen gekregen had toen ik begon met vliegen, [ ik heb het zelf geleerd ] dan had mij dat heel wat toestelletjes bespaard gebleven, maar toen was er jammer genoeg nog geen internet.;)
Wat ik wil zeggen, maak gebruik van de enorme kennis die hier voor hande is.
 
dat bedoel ik, de adviezen zijn kritisch maar alle waar en waarschuwend.
dan toch denken ik doe dat even is eigenlijk eigen schuld dikke bult daarna.

jammer, zo iemand hed een leuke hobby kunnen beginnen anders.
 
Het gaat er om, je kunt advies geven en dan hopen dat iemand er wat mee doet.. als hij/zij dat niet doet, is de kwestie af. In dit topic was de kwestie niet af, maar ging men afzeiken ;)
 
Naja, tijd voor een
thread_lock.gif
dan maar?:D

Maar misschien is ie wel gewoon op vakantie, je weet het niet he:p
 
Ik denk dat hij het negatieve gezeur hier zo zat werd, dat ie maar vertrokken is..

Ja dat denk ik ook. Vliegen is helemaal niet zo moeilijk. Dat leer je jezelf ook makkelijk aan. Hier doet men graag overkomen alsof het een soort van magie is die jaren van training vereist. Als je graag een hobby wil waar je andere de les kan lezen, dan kan men beter kiezen voor een echt moeilijke hobby.
 
Tja nouja, toch..
Geef pattex nou niet helemaal ongelijk. Mij werd er altijd verteld ga nu naar het veld daar leer jij vliegen. Zonde om je hobby zo te beginnen, en al dat zo meer.
Toen mijn eerst gebouwde toestelletje vanaf tekening ( 3 jaar vrije vlucht gevlogen, en dus leren bouwen). ik was 12 jaar oud. Ik kom op het veld, zitten er 5 oude vandagen op een stoel, te wachten totdat er iets spannends gebeurd. Zelf vliegen doen ze niet, en word alleen maar geleuterd over de klein kinderen, en de vrouwen die zo ontzettend goed voor ze zijn.
Dan kwam ik daar, 12 jaar, gebouwd toestel, servo's ingelijmt met lijmpistool, roerhoorntjes van stukkies staaldraad in een rietje, en wielen van karton. Een speed 280 erop en gaan..

Dacht ik..

Dit kan zo niet!, Veel te gevaarlijk! "ja maar het werkt toch?" nee dat werkt niet! "meneer de flappen bewegen"nouja en zo verder. Leuk, 5 oudjes die elkaar aanvullen met grapjes over hoe het ding in mekaar zit. Ze hadden het anders moeten brengen tegen een jongen van 12 jaar, dan was het misschien nu anders afgelopen en had ik lekker gevlogen op het veld.

Onzin? Nee hoor, heb dit echt meegemaakt.
Tot voor kort gebeurde het weer. Ik kom daar aanzetten met een combat vliegtuig welke ik zo van het internet heb geplukt. De beste man vloog er al maanden mee. Alles zat degelijk in elkaar, alles zonder speling.

Weer de oude 5 vandagen. Nu een oudere jongen geworden, dus die jongen moet weten wat er wel, maar ook niet degelijk is. Ik werd afgekraakt van hier tot ginter, terwijl ik verdomme dat ding niet eens gebouwd had. " ik heb dat ding niet gebouwd!"hebbenw e niks mee te maken! Jij moet zorgen dat het spul in orde is. Vertel is hoe is het met die piper van je afgelopen laatst? "hoezo? de motor loopt niet vanwege speling op het big end" haha, dat kan niet! met een wegknikkend hoofd "tis zo! Ik zie het toch?" en vervolgens stond ik daar, met mijn combat kistje, weglopend, auto gepakt, en klaar was ik ermee
Had ik moeten weten voordat ik er mee aan kwam zetten volgens mij.
Goed maakt niet uit, ding had er al een vlucht of 30 zonder problemen opzitten.

Goed wat ik nu duidelijk wil maken?
Voor mij hoeft een club niet meer ( persoonlijk, ik hoor dat het soms anders is) en vlieg dus lekker zelf op een groot terrein zonder vliegclubs, auto's of mensen in de buurt.
Heeft dit wat te maken wat pattex zei? ja wel deglijk, er word gedaan alsof ik een jumbo op het platteland van 80 kilo door de lucht heen zeul. "zo moet je er ook mee omgaan" helemaal juist
Mezelf leren vliegen, mijn verantwoordelijkheden genomen, en nu zo'n 12 jaar aan het vliegen zonder dat ik er ooit iemand mee in gevaar heb gebracht,

Ja maar wat als dit en wat als dat? ook juist, tzal een eindeloze discussie worden, maar tis genoeg voor mij. Kdurf verdomme geen vliegtuig meer mee te nemen naar mn club. Lekker vliegen en de hobby leuk houden.

Kword er zo moe van.. Vliegen heb je gauw onder de knie, en vanuit daar ga je verder naar de lastigere kistjes. Bouwen is een tweede. leren vliegen doe je op een simulator, en vanuit daar een Multiplex Teddy.

Oke, de meneer jaagt een calmato van 3Kg rond op eigen houtje, dat gaat mij ook tever, maar de obsessie van sommige mensen....nee hoor, maakt voor mij het vliegen met dat soort collega's niet leuk, maar het wildfladderen( lees; je best doen tot verantwoordelijk wilfdladderen) des te leuker...
 
Laatst bewerkt:
Denk dat dat heel erg van de club afhangt. Bij mijn club (MVC-Midden Nederland) zou bovenstaande nooit gebeurd zijn.

Ik denk ook dat het allemaal wel meevalt, vliegen is geen rocket-science, maar toch denk ik dat een club wel de beste start is, zeker als je met een houtbouw-brandstofkist wil beginnen.

Wil je zelf beginnen zonder club, prima, maar pak dan een wat kleiner electrokistje, liefst schuim.

Ik ben zelf wildvliegend begonnen met een Multiplex Minimag, en pas later bij een club gegaan. Was dat geen Minimag geweest, dan had het zo gelopen als de wat negatievere mensen uit dit topic zeggen, dan was ie kort na de 1e keer opstijgen, echt kapot geweest. Omdat het 'een schuimpje' was, was dat in dit geval niet zo.

Als je ver terugzoekt zul je van mij nog postings vinden waarin ik aangeef het niet zo te hebben op clubs. Louter door de ervaringen bij MVC-Midden Nederland ben ik 180 graden gedraaid op dat vlak.

Als iemand zonder club wil beginnen, prima. Maar met een (goede) club heb je naar mijn mening een betere start.

Daarnaast moet je een ander aspect van een club niet vergeten: iedereen heeft spullen over en de meeste zijn best bereid eens wat weg te geven, als ze zien dat iemand anders het kan gebruiken. Daarnaast zit er bij de meeste club enorm veel ervaring en kennis, en zie je op die manier ook eens andere toestellen vliegen behalve je eigen..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Top