Robbe Pitts S12

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik moet wel zeggen: Dapper om zo nuchter met een kist van €200,00 om te springen en zeker op een babyfoon-kanaal.. Deze staan natuurlijk niet altijd aan en kunnen dus toevallig net aangezet worden tijdens je (in dit geval: zeer korte) vlucht. :)

Zou de volgende vlucht toch bij de club doen. Scheelt je een hoop herbouwen en een hoop centjes. Wel apart trouwens babyfoonkanaal.

Zou de volgende vlucht toch bij de club doen. Scheelt je een hoop herbouwen en een hoop centjes. Wel apart trouwens babyfoonkanaal.

Nee hoor de eerste vier kanalen van de 40 Mhz zijn ook vrijgegeven voor "andere" toepassingen zoals o.a. babyfoons ... (moderne Babyfoons zijn eigenlijk gewoon DECT's en zenden op de 1,8/1,9 GHz ... ook de 446 MHz wordt daar nog wel voor gebruikt, voor de meer 'dedicated' Babyfoon's, maar de 40 MHz is redelijk 'outdated' ... ook voor de andere toegestane toepassingen telemetrie, niet modelbouw afstandsbediening, draadloze telefonie raakt deze frequentie ondertussen 'outdated' ...) ...

P.S. deze "foute" Babyfoons schijnen het meest in Duitsland en omgeving gebruikt te worden en in Nederland dus via de ALDI/LIDL/Conrad ;-) , maar ook daar begint het al 'outdated' te raken (Conrad heeft ze nog wel in de catalogus)

Laatst bewerkt:
Wat is nou eigenlijk het bereik van een 40 MHz zender? Ligt aan de kwaliteit van de zender en de gebruikte voeding, uiteraard, maar wat is gangbaar voor een 'normale' modelzender?

Wat is nou eigenlijk het bereik van een 40 MHz zender? Ligt aan de kwaliteit van de zender en de gebruikte voeding, uiteraard, maar wat is gangbaar voor een 'normale' modelzender?

Ligt voor een groot deel ook aan de kwaliteit van de ontvanger ... een goede ontvanger i.c.m. een goede zender kan een paar km overbruggen, voor de veiligheid wordt een norm van 5km aangehouden dat je van een andere zender weg moet blijven ...

Jammer, zat zo dicht bij met mn -2 meter :lol:

1.5 geloof ik ook niet. Ik denk dat je verder bent gekomt. Hooguit is ie terug gestuiterd :D

Valt ook allemaal niet mee. Maar blijven proberen. En vast sparen voor een opvolger.

Gr. Dennis

Ach jongens, ik vind niet dat ie telt. Ik was namelijk niet VAN PLAN te gaan vliegen..

Dat ie dat wel deed was een combinatie van mijn uitmuntend vermogen een vliegtuig te bouwen (en een beetje van Kyosho natuurlijk) en het feit dat een luchtstroom met een iets te hoge snelheid over een airfoil, diezelfde airfoil, met alles wat daar onder hangt (in dit geval erboven, is een laagdekker) de lucht in trekt.. Dat noem ik geen vliegen. Dat noem ik een verrassend negatief uitpakkende samenloop van omstandigheden..

Morgen issie weer vliegklaar en dan ga ik jullie es laten zien wat vliegen betekend... ;)

Laatst bewerkt:
Hij is vliegklaar, het weer zit alleen niet mee. Ben trouwens jarig vandaag. Zou mooi zijn, eerste vlucht op m'n verjaardag, maar 't regent hier "wie un zau"...

klopt, heb enkele mooie vluchten gemaakt vandaag op ons veldje..........Net zoals Hans, Rob en Ton........

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back