Vandaag heb ik maar eens 'misbruik' gemaakt van wat door de weermannen en vrouwen aangeduid wordt met "veel te zacht voor de tijd van het jaar". Geen ijs meer in de tuinvijver en een graadje of 10, mooi genoeg om de U 31 in de nieuwe uitvoering eens te trimmen.
Maar eerst hoe de beide doosjes er nu uitzien afgedicht met lexan deksels:
En een blik op de zijkant. De boutjes moest ik "omgekeerd' plaatsen omdat anders de toren er niet meer goed ging. Onder de moertjes zit een alu strip zodat het plastic van de doosjes niet gaat vervormen.
En toen te water! Eerst de waterdichtheidstest. Geen bubbeltje te zien, dat gaat alvast goed.
Zo ligt ze nu bovenwater. Ongeveer één centimeter hoger dan voorheen wat zo goed als exact de juiste waterlijn is.
Hiervoor bleek ik ongeveer 1,4 kg lood uit de kiel te moeten verwijderen. Toen even schuiven met het resterende stuk, en vastzetten met een parkertje door de kiel.
Toen naar onderwater. Hier bleek mijn vijver toch net iets te ondiep te zijn. Maar voor 95% is ze nu goed getrimd, de rest zal de eerste beste keer in dieper water moeten gebeuren.
Nog wat bovenwater plaatjes:
Nu nog verder varend de LTR 5 opnieuw afstellen, en wat fijn trimwerk verrichten. De boot lijkt onderwater iets achterover te liggen, maar dat kan ook aan de waterplanten liggen die haar iets omhoog drukken. In ieder geval ligt ze met lege tanks mooi hoog op het water, hopenlijk heeft dat ook z'n effect op de vaar stabiliteit.