Robbe U 31 versie 1.1 : schroef, techrek, tweede ballastsysteem, periscopen, toerenroeren

Discussie in 'Duikboten' gestart door Lex Verkuijl, 11 nov 2008.

  1. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Hoi Rob,

    Robbe levert een 600cc Engel tank. Engel zelf heeft standaard 500, 750 of 825cc tanks. En zie ik net op hun site de mogelijkheid om 'custom' tanks te laten maken tussen 250 en 1000cc. Handig bekeken van Engel, is alleen een kwestie van een andere lengte buis en spindel. Extra kosten te verwaarlozen.

    In mijn U31 met de standaard trim met 600cc tank was dit net voldoende voor goed duiken en netjes bovenwater varen. Maar het hield niet over. Met een 750 of 825 tank heb je net wat meer reserve wat bij het bovenwatervaren een stabieler varende boot geeft. Ruimte in het rechrek is er plenty als je de accu's wat anders plaatst.

    In mijn huidige setup met de dubbele tanks heb ik 1250cc tankvolume. Dat is nodig om de doosjes met servo's voor de periscoop bediening boven te kunnen drukken. Dit kost ongeveer 350cc, sec voor de boot heb ik dan 900cc ballast.
     
  2. rob niezing

    rob niezing

    Lid geworden:
    12 feb 2006
    Berichten:
    509
    Locatie:
    eindhoven
    Hoi Lex,

    hij is fijn, ik heb hier nog twee 750cc tankjes leggen, waarvan een omgebouwd tot 12v, dus
    dat komt goed uit.

    Ik heb er verder niet bij stil gestaan, maar het is opgelost !! bedankt.

    Gr. Rob
     

Deel Deze Pagina