Eric, wat ben je weer een ouwe boef man !!Ja zoiets![]()

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Eric, wat ben je weer een ouwe boef man !!Ja zoiets![]()
Je hebt gelijk Chow !
Maar dit is altijd al het beginners probleem geweest met een Coaxiaal of FP is het buiten gewoon niet fijn vliegen als er wat wind is!
Heb je een van beidden zo ik vandaag van de gelegenheid gebruik maken om buiten te gaan vliegen, het is nu zo windstil dat je zelfs met een Syma S107 buiten kan vliegen![]()
Is een Blade SR een mooie CP om buiten mee te vliegen of toch ook een beetje te licht voor wat wind.
Blade SR is ook een FP heli toch? edit: had het mis, is toch een CP - http://www.horizonhobby.co.uk/aeroonline/e2eflite/e2_eflh1500_blade_sr/e2_eflh1500_blade_sr.htmlIs een Blade SR een mooie CP om buiten mee te vliegen of toch ook een beetje te licht voor wat wind.
Blade SR is ook een FP heli toch? edit: had het mis, is toch een CP - E-Flite Blade SR
De blade mcp is misschien een beter alternatief want die heeft niet zo'n probleem met een beetje wind, mede omdat ie flybarless is denk ik. Ik vind het een super heli om nieuwe dingen mee te oefenen. Vandaag een rondje inverted gevlogenen een weer een paar keer gecrasht in hoog gras en zonder schade
![]()
Huh dit snap ik niet Pheter, leg eens uitDit geeft mij toch een beetje te denken en vlieg ik met een nitro heli.
Huh dit snap ik niet Pheter, leg eens uit![]()
Dat gaat dus niet want er zit geen flybar op. Dus de rotorkop haaks op de romp en dan optillen aan de bladhouders of zo.Ha Sander,
Je moet de rotorbladen precies naar voor en achter laten wijzen en dan de heli in het midden haaks aan de rotor kop optillen, dan weet je het exacte zwaarte punt van de heli.
hey, idd ik heb er al een liposaver tussen gezetHa Sander,
Je moet de rotorbladen precies naar voor en achter laten wijzen en dan de heli in het midden haaks aan de rotor kop optillen, dan weet je het exacte zwaarte punt van de heli.
Mocht ie dan nog nose heavy zijn, zou je een lipo saver (die je toch wel nodig hebt) ergens aan de staart kunnen monteren voor wat tegengewicht.
Verder moet je er goed op letten dat de heli vlak staat tot hij gebonden is met de zender, om de gyro te laten initialiseren.
Bij een flybarless mag de gyro nooit uitstaan want anders kun je er niet mee vliegen, zelfs de beste piloten niet.
Ik hoor het wel!
ik heb een standaard gemaakt waar ik de heli in kan hangen als ik de rotorkop haaks zet.Dat gaat dus niet want er zit geen flybar op. Dus de rotorkop haaks op de romp en dan optillen aan de bladhouders of zo.
Willem.
nou hier het balans.
door de lipo saver is het balans veel verder naar achter gekomen.
en als ik de accu nu naar achter schuif komt hij nog beter in balans.
op de foto heb ik wat lijnen gezet.
hij hing nog verder naar voren, zonder liposaver
met de accu naar achter, bijna niet te zien op de foto maar balans is nu wel goed denk ik.
vlieg nu erg lekker blijft mooi stil hangen en reageert super.
gr Sander.