Robitronic Mantis TXS

Bedankt voor de tips! Ben es benieuwd naar m'n nieuwe aanwinst!
Heb alvast shims en nieuwe diff fluids besteld dus vooraleer ik hem ga
gebruiken 1st het een en ander verbeteren :-)

Hey mensen welke uitlaat hebben jullie zitten op de mantis, nog steeds standaard of....?

Ik zou er wel graag een ander pijpje op willen steken, wat
kunnen jullie aanraden? Ik zoek iets voor meer acceleratie en snelheid :)

en de Hong Nor PI-805? die kost iets minder en is ook behoorlijk allround naar het schijnt...

PI-805.jpg

mag je je motor ook direkt inrijden met een getunede uitlaat of doeje dat best met de geleverde uitlaat?

De JP-3 is wel een zuipert , gezien de .28 is de JP-2 een betere keuze ;)

Die doet het op zowel een .21 als .28 weet ik uit ervaring erg goed ....

Ik heb vandaag mn nieuwe speeltje ontvangen en hij ziet er schitterend uit! Het ziet er allemaal stevig uit behalve de servo haha dat voel je nu al door maar es aan de wielen te draaien maar gelukkig heb ik er nog een paar op reserve liggen uit mn oude Savage dus dat word geen probleem!

Nu nog wachten op de shims om mn diffs wat beter op elkaar af te stemmen en dan gaan met die banaan! :) Heeft er ook iemand de diff fluids aangepast van de stock of niet? ik zou ze anders es uit elkaar gooien en es kijken hoe het zit of miss wacht ik beter tot er es mee gereden te hebben...?

Heel cool ook dat mn savage wielen die ik nog liggen heb er ook op passen en mn bodies ook, dat word leuk! :cool:

Nu ga ik hem eerst es goed bestuderen, wat fotos nemen en al wat beginnen knutselen met de servo's en schokbrekers.

Fotos en filmpjes volgen dus binnenkort! ;)

Inrijden kun je gewoon doen zonder aan je diff shimmen, die krijgen het op dat moment toch nog niet zo zwaar. Dan kun je in ieder geval al van je nieuwe speeltje gaan genieten.

Diff olie zou ik in eerste instantie gewoon stock houden, de afstelling van een Mantis uit de doos voldoet al redelijk goed. Als je naar alternatieve afstelling zoekt, bij een truggy is gebruikelijk voor: 7000 midden 10000 achter 3000.

iemand een idee of je die achterste hinge pins met e-clips kan vervangen door een schroef met moer ofzo? De voorste heb ik kunnen vervangen maar die waren al op het randje van lengte dus word moeilijk denk ik...

De lengte is iets van +/- 80mm maar in M3 vindje die lengte niet... Zou het erg zijn moest je het gat wat vergroten naar 4mm?

m4 80mm is geen probleem om te vinden dusja.... ik haat e-clips! :)

Verder is het echt een nette wagen ben alleszins blij met mn aankoop nu nog inrijden als ik tijd heb... :mad:

Laatst bewerkt:
Ik wil vanavond mn motor inrijden volgens de wot methode maar ik wil mn motor 1st wat opwarmen met een verfstripper vooraleer ik hem stationair een tankje laat draaien en dan zou ik de resterende tankjes op een veld bij mij in de buurt rijden is dat goed of moet ik echt alle tankjes direkt achter elkaar rijden?

ik heb hier thuis geen plaats om de andere tankjes te rijden en ik wil mn motor toch 1st laten opwarmen voor ik hem stationair laat draaien...

ik hoor het wel alsook hoeveel tankjes zijn dat dan want de wot methode is op tankjes van 75cc en de mijne is 125cc... of gewoon zelfde aantal tankjes ?

Inrijden; ongeveer 1 liter.

Het hoeft niet in 1 keer achter elkaar, deze methode wordt gebruikt omdat je achter elkaar door KAN rijden, het hoeft niet. Gewoon ieder keer als je gaat rijden de motor even voorverwarmen, dat is wel het beste.

Back