Rock crawler en scaler topic

4-link truss tbv axial ax10 en scx10

cimg1571s.jpg

cimg1615i.jpg

Dat zijn heel mooie, alleen geloof ik dat de maker ervan gestopt is met produceren. dacht dat hij volledig gestopt was. meen dat gelezen te hebben op rccrawler

Die kan ik zelf ook wel maken, is niet zo ingewikkeld. Alleen lopen die stangen helemaal horizontaal weg, waar komen die dan op uit?

axial maakt m toch zelf ook (al is t van kunststof)

dit is trouwens de axial 4-link plate voor achter

bc_4link_med.jpg

deze voor voor, hab je ook meteen je hele stuurgebeuren achter de as.. alleen geen 4link (maar dat maak je zo zelf)

ax30533_bta-set_med.jpg

en voor hele goeie en mooie onderdelen voor de ax10, kun je ook eens kijken bij mijn lievelings geldversnipperaar.. vanquish products

gear guard

yhst-19614592112113_2132_9138807

dig unit

yhst-19614592112113_2134_10354879

high clearance zero ackerman knuckles

yhst-19614592112113_2134_9768577

rear 4 link plate

yhst-19614592112113_2134_8345196

front 4 link plate (verplaatst ook je servo naar de zijkant zodat je accu ook voorop kan)

yhst-19614592112113_2134_8591252

Arme ik, ik dacht dat ik zo'n beetje mijn set-up in mijn hoofd had.
Als ik dit zo zie, zal ik alles moeten heroverwegen en mijn ideeën aanpassen.

dat grote tandwiel (spur gear) weet ik niet of ie origineel is, maar je hebt daar geen speciale voor nodig..
je kan zelf ook andere spur gears halen voor andere vertandingen he ;)

welke delen bedoel je precies?

de links zijn standaard van aluminium dit omdat ik de KIT versie heb.
de alu c-hubs en steerknuckles zijn upgrade.
de alu velgen zijn upgrade
de alu shocks zijn upgrade

Inderdaad ??? Niet erg duidelijk van mij, sorry.

Ik bedoelde inderdaad de links.
ik vind wel de orange en groene versies :(, moet toch ook de kit versie los kunnen krijgen.......:rolleyes:

Goed nieuws en slecht nieuws.

Eerst het slechte nieuws: De ontvanger die ik in gedachte had voor de crawler geeft mega problemen. Als ik snel wil sturen stottert de stuurservo, als ik gas geef en dan probeer te sturen komt het regelmatig voor dat de motor stopt of de servo stopt of soms zelfs beide. Ik denk dat de BEC niet voldoende kan leveren en de electronische aansturing in de war schopt.

Dan het goede nieuws, ik had nog een andere 2 kanaals goedkope 2,4GHz stuurzender staan, hang die aan de crawler, en het werkt allemaal perfect. Geen glitches, stuurt prima, gas en sturen tegelijk gaat ook prima.

Ik ben net even met de AX10 door het talud van een nabij gelegen parkje gegaan en dat gaat voor de rest prima. Wel een grote draaicirkel maar dat wist ik van tevoren al. Verder moet ik de accu wat beter vast leggen. De battery tray houd rekening met een nimh stickpack maar de lipo is veel lichter en kleiner dan dat.

Voorlopig moet het zo maar even, ik ga later wel kijken of een losse BEC de problemen met mijn Spektrum ontvanger oplost, anders zit ik vast aan 2 kanalen en dat is niet de bedoeling. De electronica die er nu in zit is goedkope chinese meuk maar zolang het werkt is het wat mij betreft goed, ik kan altijd later nog wel upgraden.

goed bezig leo..
zoals je zelf aangaf denk ik ook dat een BEC je stotter problemen zal verhelpen.
zoals jij het omschrijft lijkt het inderdaad een klassiek geval van: de bec van je regelaar trekt het niet.

je lipo kun je ook vastleggen dmv een stukje velcro / klitteband op je batterytray en je lipo.

Back