Rock crawler en scaler topic

1 van mijn lievelingsfilmpje en inspiratiebronnen voor de nieuwe baan ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Douwe zijn Crawler was gisteren in goed gezelschap!!

elektro_offroad_race_1_16.jpg

Foto`s van de Japero Cup 1:10 Elektro Offroad wedstrijd van 11 december | MBCFriesland.nl

Ha jaap goed bezig daar in friesland......ik zie dat jullie het gereedschap ook al hebben klaargezocht om z.s.m. met de baan te starten...:p

Enne die trekhaak die er ligt is niet nodig voor de caravanrace van volgend jaar.....denk zeg het er maar even bij ;)

Geen crawler hier, maar ben er wel een beetje een scaler van aan het maken:
DSC03274.jpg

DSC03279.jpg

Iemand tips over hoe zelf een huif te maken, en dan voornamelijk de constructie?

ben een beetje aan het kijken voor een leuk scale/trail kapje voor de carson x-crawlee

Length 405 mm
Width 275 mm
Hight 210 mm
Wheelbase 275 mm
Ground clearance 45 mm
Wheel diameter 122 mm

als iemand iets leuks weet please tell me;)

anders misschien een bruder mercedes truck ofzo?

Kijk eens bij proline zou ik zeggen.. die hebben mooie bodies..

zo, nou voor mij zitten er eerst geen nieuwe onderdelen in helaas..
mijn 1:1 heeft ff een heel klein probleempje van 2 ruggen....
ff multiriem geknapt en tussen de distri gekomen.. dus alle kleppen krom..

en net nu de tv het een maand terug begaf, de wasmachine ook bijna op is en over 2 maanden mijn nieuwe huis opgeleverd word.... dure dagen zo....

Nog slechte timing ook, december is altijd al duur. Maar er komen vast weer betere tijden ;)

Ik heb ondertussen mijn start setup bijna compleet, binnen zijn de DX3E, CC bec, Punk dig, de Rovers en de XR10 kit . De Hitec servo moet nog aankomen, volgende maand pas de ESC+motors :(. Ik hoop deze week met de bouw te kunnen starten, voortgang zal langzaam zijn gezien de drukke periode waarin ik zit. Maar goed ik heb ook tot volgende maand :D

hehe mooie setup kerel..
ik had nog een punk dig liggen die ik niet meer gebruik
is alleen voor een 2 kanaals zender..

welke servo heb je besteld?? 7950 neem ik aan

inderdaad een mooie set-up.
Mijn lijstje ziet er bijna het zelfde uit.
alleen moet het nog besteld worden:D maar dat komt wel in orde.
veel plezier met de bouw en af en toe een fototje van de vorderingen zou leuk zijn.

OK, ik heb nog even zitten brainstormen over welke ESC+motors in de start setup moeten komen. Altijd een moeilijke keuze, wat de ESC betreft ben ik eigenlijk wel zeker dat het een Tekin FXR gaat worden. Voor de motors twijfel ik nog een beetje tussen:

Tekin 45T Pro of Holmes Hobbies 45 T Pro of 55T :confused:

Dat verschil ga jij niet merken... lol

Wacht met 45t. Ik doe dat pas als ik een complete vanquish gearbox heb.. nog een tip. Vervang de standaard lagers.. vooral de kleine flanged. Deze blijken heel snel stuk te gaan..

met deze weet je zeker dat je de aandrijflijn moet upgraden

Holmes Hobbies Cobalt Puller

Recommended lipo battery-

6t- 2s only. 40a continuous
7t- 2 to 3s (3s may result in overheating). 45a continous 11.1v use, 35a continuous 7.4v use
10t- 2 to 3s. 40 amps continuous 11.1v use, 30 amps continuous for 7.4v.
14t- 3 to 6s. 35a continuous 22.2v use, 25a continuous 3s use

Slightly longer than a standard 540 motor. Uses standard 1/8" pinions, and 25mm motor mount spacing- bolts up like a normal 540 motor. **Some stock uses 4-40 mounting screws that are included**

Super Strong cobalt magnets
7 slot armature
6.5 ounces,
2.5" long, 1.35" diameter
5-10 volts
160*F max

6t- TBD
7t - 2800 rpm/volt
10t- 1800 rpm/volt
14t- TBD

cobaltpullerdetail01.jpg

die gaat niet passen in een xr10
Je hebt te weinig speling bij de borstels, nu soms al, dus komen ze tegen de links aan..

ik moet zeggen, een paar simpele 55t motoren doen t goed hoor

Ik ben momenteel aan het kijken voor 2 motoren voor de XR10.
Normaal ga ik de HH45 of 55T nemen, maar deze zijn voorlopig op.
Nu kwam ik de Venom 50T tegen. Is dit een degelijke motor of is het niks?
Dit worden maar voorlopige motoren tot ik genoegs gespaard heb voor de Vanquish onderdelen.

@Douwe :

welke kogellagers kan je het best vervangen? dan ga ik deze al bestellen.

De XR10 is verleden weekend besteld. Heb het geprobeerd in de USA. Heb al melding gekregen dat hij in België is, maar hij zal wel bij de douane liggen.
Ik wou het eens proberen, eens kijken wat het geeft.
Punkrc-dig is ook al besteld. Ook enkele onderdelen voor mijn Alluminiti gekocht. ben benieuwd wanneer alles aankomt.

moet ik even opzoeken welke maat dat precies zijn.. het zijn de lagers met het randje die in de motorplate gaan.. 3 stuks geloof ik..
die zijn nu rond 8 met binnenmaat 5 en dik 2.5mm
vanquish heeft de motorplaat aangepast zodat er 10x5x4 in kan.. dus veel sterker.

deze lagers vallen nogal eens uit elkaar (zie alle posts op rccrawler)

had het al gelezen op het rccrawler forum, maar was niet zeker welk maat het juist was. Het blijft een mooi machine ondanks zijn enkele gebreken.
De Snertcrawl zal die van mij niet halen. ik kom met mijn Clod en Alluminiti.

had het al gelezen op het rccrawler forum, maar was niet zeker welk maat het juist was. Het blijft een mooi machine ondanks zijn enkele gebreken.
De Snertcrawl zal die van mij niet halen. ik kom met mijn Clod en Alluminiti.

elke nieuwe crawler heeft gebreken ;)

maar ik rijd nog steeds met de standaard tandwielen zonder problemen
heb wel de lagertjes vervangen in de achterste as.. de voorste as zitten de originele nog in.

punt is ook; die amerikanen die gaan maar door terwijl ze weten dat je het stuk maakt als je vast zit met je wielen.. dus dan is t ook niet vreemd als er wel eens wat knapt..

Back