Rock crawler en scaler topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door douwe, 28 okt 2010.

  1. Observer

    Observer Guest

    Ok, maar dat wringt toch verschrikkelijk dan als je de voor en achteras anders geared?
     
  2. dikke hond

    dikke hond

    Lid geworden:
    29 jan 2010
    Berichten:
    1.640
    Locatie:
    Land van Cuijk
    Zow, mocht ik aan het crawlen gaan, dan gaat er weer een hele nieuwe wereld open! :D
     
  3. douwe

    douwe

    Lid geworden:
    10 mei 2005
    Berichten:
    823
    Locatie:
    bolsward
    dat valt wel mee..
    het wringt standaard al, omdat je natuurlijk geen diff hebt.

    en het is vaak maar 1 tandje verschil.. dus dat merk je niet echt
     
  4. douwe

    douwe

    Lid geworden:
    10 mei 2005
    Berichten:
    823
    Locatie:
    bolsward
    mooi zo..
    tips kun en mag je altijd aan mij vragen... niet dat ik in mijn eentje alles weet... maar ik heb ook nog heel wat kennissen die ook veel weten ;)

    en de eeuwige bron van crawlers.. RCCrawler.com
     
  5. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Zo dit draadje gaat mooi onderweg. Hoop dat het zo blijft en het crawl en scale gebeuren wat meer aanhangers krijgt. Misschien is het wel beter om een aparte draadje te maken voor Crawlers en 1 voor scalers ? Toch wel heel verschillende auto's eigenlijk, bovendien lekker overzichtelijk.

    Zoals in mijn handtekening is te lezen heb ik een "gewone" AX10, steekt een beetje bleek af bij die supermooie competitiewaardige XR10 van Douwe. Nou past die AX10 mij precies hoor, als recreant zeg maar. Nog helemaal stock en voorzien van een Novak rooster crawler en 55T motor, 15kg stuurservo en voorlopig nog bestuurd met Futaba 3PM zender.

    piccies:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]


    @douwe: Wat was er mis met de subzero ? Vond ik altijd een heel verleidelijk karretje en heeft toch wel een aantal keer in mijn mandje gestaan, maar ben altijd weer afgehaakt.

    Holymoly, mooie upgrades voor de XR10 zeg ...... wel prijzig ..... maar heeeeeeeeel mooi !
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  6. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Ah, waarschijnlijk daarom de Subzero weg ? Mijn stem gaat ook naar Axial hoewel ik geen ervaring heb met RC4WD spullen, die kits vind ik gewoonweg te duur. Ben heel tevreden met de SCX10, ik ben momenteel alle benodigde onderdelen aan het verzamelen voor mijn 2e SCX10 bouw. Dat wordt een Chevy Blazer, mijn favoriete model :D
     
  7. douwe

    douwe

    Lid geworden:
    10 mei 2005
    Berichten:
    823
    Locatie:
    bolsward
    nee dat is niet de reden dat de subzero gaat verdwijnen.. punt 1: de vrouw tevreden houden, punt 2 de kosten voor de xr10 gaan wel erg omhoog de laatste dagen dankzij internet punt 3 focussen op 1 wagen voor nu ;)

    scx10 is gewoonweg een topmodel. waar je alles mee kan, voldoende tuningsdelen te vinden zijn en eigenlijk een beproeft model onderhand waar mensen veel vanaf weten
     
  8. FireFrenzy

    FireFrenzy

    Lid geworden:
    22 jun 2009
    Berichten:
    2.451
    Locatie:
    Utrecht
    Als je de voordelen van dig wil zien moet je Squirrels crawler vids op youtube eens kijken...
     
  9. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    er staat hier al een link met een youtube filmpje betreft uitleg DIG
    [URL=" - SCX10 with Vanquish Hurst Dig[/URL]

    die eekhorn ken me gestolen worden. word een beetje moe van die gast ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  10. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    1) heel verstandig, heel belangrijk !
    2) ken het probleem, alles is slechts 1 klickje van je vandaan
    3) zou ik ook eens moeten doen, maar vind teveel leuk :evil:
     
  11. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Mooie bumpersticker voor op je honcho: "I don't brake for squirrels" :rolling:
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  12. Observer

    Observer Guest

    Aha, ik had het filmpje al gekeken maar had met mijn suffe kop het verschil op het eind niet opgemerkt.
     
  13. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    4WS Venom Creeper Ken Block style

    dit rijd ook bij ons rond.. een creeper met 4 wiel stuur.. geweldig apparaat !! is ven mex101
    alu links high clearance. 2.2 alu beadlocks. 2 stuks ace ds1015 servo

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Mooi ding hoor, geen body-off shotje ?

    Aangezien er tot nu toe eigenlijk alleen crawlers voorbij komen het volgende voorstel: is het misschien een idee om dit topic te hernoemen als Rock crawler topic en het Axial SCX10 Honco topic het Scaler topic te maken ?
     
  15. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    prima idee
     
  16. Observer

    Observer Guest

    Zou er nog een trial topic moeten komen of valt dat onder 1 van de 2 andere topics?
     
  17. Observer

    Observer Guest

    Ik zag de CC01 unimog op ebay voor 121 euro staan in Hong Kong.

    Is hier een goede trial truck van te maken of is het beter een SCX10 te kopen en daar e.v.t. later een truck body op te zetten?
     
  18. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    in principe van trial rijden onder de scalers, want dat is wat je doet met je scaler..

    die tamiya unimog is een heel mooi ding.. daar valt ook goed mee te trialen
     
  19. douwe

    douwe

    Lid geworden:
    10 mei 2005
    Berichten:
    823
    Locatie:
    bolsward
    Zo, ga even een begin maken met een kleine uitleg van DIG.
    En van hoe Dig aangestuurd word.

    Dig is een begrip in de crawlerwereld onderhand.. dit is eigenlijk ontstaan omdat 4ws in amerika niet is toegestaan. Aangezien je toch een zo klein mogelijke draaicircel wilt zijn er alternatieven ontstaan. 1 hiervan is DIG.
    Dig is het blokkeren of laten freewheelen van je as (voor of achter). Dit heeft als voordeel dat je de wagen als het waren om je achteras heen trekt. Hierdoor is de draaicircel bijna nog kleine dan met 2ws en een differentieel.

    Er zijn 2 mogelijkheden hiervan.. 1 is de mechanische DIG, dit word toegepast bij "Shafty's" en de 2e mogelijkheid is de electronische (die kan ook weer op 2 manieren worden uitgevoerd)

    de mechanische is een kleine versnellingsbak als t ware. Je ontkoppelt hiermee de achteras en zet de schijf tegen een blok vast als rem. ga je hier tussenin zitten, dan heb je een freewheelende achteras.

    de electroniche DIG regel je of door 2 microswitches/een DIG switch, of door 2 electronische regelaars (dit gebruik ik dan).
    Door 2 regelaarste gebruiken kun je met diverse mix functies een heleboel gedaan krijgen (fornt dig, rear dig en proportionele dig, wat dan is dat je achterwielen langzamer draaien dan voor). Hij blokkeer je de achterwielen door middel van de in de regelaar instelbare "dragbrake".

    volgende keer gaan we weer een punt aanpakken...
     
  20. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    @ Douwe: mee eens ? Heb het Honcho topic al omgedoopt, nu deze nog :D
     

Deel Deze Pagina