Rock crawler en scaler topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door douwe, 28 okt 2010.

  1. douwe

    douwe

    Lid geworden:
    10 mei 2005
    Berichten:
    823
    Locatie:
    bolsward
    ja hoor....
    Maar ik had het juist bij elkaar, dit om de die hard crawlers niet te vergeten..
    Men denkt vaak meer aan scalers zoals de scx en cc01's
     
  2. roodstreepje

    roodstreepje

    Lid geworden:
    4 mrt 2008
    Berichten:
    71
    Locatie:
    België
    Hoi Douwe,

    Leuk van je dat je het crawlen meer aandacht wilt geven.
    Ondertussen ook al je draadje op crawlers en scalers gelezen.
    zoals daar al wordt aangegeven zou een Nederlands/Belgisch kampioenschap leuk zijn.
    Ik wil graag mijn steentje bijdragen, maar net als u zit ik hier ook met verbouwingen. Maar toch wil ik heel graag helpen om onze hobby verder te promoten en een kampioenschap te organiseren.
    Het grote probleem bij ons in België is dat er eigenlijk bij mijn weten nog geen crawlerbanen zijn. Ik geloof dat ze in Ronse een crawler/scaler baan gaan aanleggen. Maar hoe, wat en wanneer weet ik niet. Ga dit wel verder onderzoeken.
    Heb in mijn gedachten al een paar keer te zitten denken om een baan aan te leggen, maar dit is geen gemakkelijke opgave. Als je via de gemeente gaat is er veel administratief werk en veel opgelegde reglementen (en meestal duur), privé iets aanleggen is een andere mogelijkheid, maar je moet natuurlijk ook de plaats hebben en een andere mogelijkheid is een baan aanleggen bij een RC-circuit/club, maar als dat mag van de bond is natuurlijk wat anders.
    Ik ga zeker de mogelijkheden onderzoeken alleen zal alles zijn tijd nodig hebben.
    In elk geval wil ik graag helpen om onze hobby te promoten en een kampioenschap tot stand zien komen.

    Steven
     
  3. douwe

    douwe

    Lid geworden:
    10 mei 2005
    Berichten:
    823
    Locatie:
    bolsward
    Hey steven

    dank je wel dat jij ook even dingen gaat proberen, maar dan aan de andere kant van de grens ;)
    we hebben nu in nederland ook nog maar 1 echte baan.. en dat is purmerend.
    ik heb hier en daar verhalen gehoord dat er nog een of 2 banen bij komen.. maar ik moet dat eerst maar eens zien.. en dat moeten dan natuurlijk geen bakstenen worden op een stapel.
    ik wil best eens een weekendje belgie doen om een leuke wedstrijd daar te kunnen rijden.
    Ik ben hier , waar ik woon, ook aan het kijken of ik hier prive t een en anders zou kunnen doen.. dat is toch een begin..
    het heeft vooral promotie nodig. want het is nog vooral scalers wat de klok slaat.

    eerst zal het allemaal nog oficieus gaan ipv \via een bond ofzo.. het moet eerst maar eens een beetje van de grond komen wil je verdere stappen gaan ondernemen..

    groetjes
     
  4. Observer

    Observer Guest

    Vond deze op YT en wilde voor deze gaan. Zoiets heb ik jaren geleden al in gedachte gehad maar was toen niet op de hoogte van de verkrijgbaarheid van crawlers e.d. (of het was er toen nog niet?)



    Totdat ik de prijzen van de onderdelen zag, maar het blijft mooi en misschien voor iemand anders interessant.

    Website rc-truck-trial.de

    De Honcho blijft voorlopig toch mijn voorkeur houden. De CC01 Unimog is zeer mooi maar ik ben bang dat het chassis toch te beperkt is. De 6x6 is ook heel mooi maar die prijzen durf ik niet eens te bekijken.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Ziet er leuk uit, maar voor dat geld ????? Misschien is een unimog op CR01 chassis (met de nodige mods) een mooie tussenweg voor je.
     
  6. douwe

    douwe

    Lid geworden:
    10 mei 2005
    Berichten:
    823
    Locatie:
    bolsward
    unimog op cr01 lijkt eigenlijk nergens naar...
    je kan beter een paar tlt1 asjes op de kop tikken en dan zelf een chassis laten snijden..
    kleine tranny er in, unimog body er op en klaar
     
  7. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Njah, de Unimog kap is inderdaad niet echt scale op een CR01 chassis, en dat is ook zeker niet de beste crawler. Maar het kan nog best wel wat worden. Ik ben zelf wel tevreden met mijn Mog op de CR01, alhoewel het bouwproces nu eigenlijk al een hele poos stil ligt. Als het bodywerk klaar is en richting de spuitcabine is, volgen er nog wat aanpassingen aan het de vering.

    Wat pics van de laatste stand:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  8. douwe

    douwe

    Lid geworden:
    10 mei 2005
    Berichten:
    823
    Locatie:
    bolsward
    Dat ziet er leuk uit (die kap lol)
    je moet me toch wel een oneindige hoeveelheid geduld hebben om dat zo te krijgen iedere keer.....
     
  9. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Dankje, geduld is een schone zaak :rolleyes:. Maar ja, ik werk er alleen aan als ik zin en inspiratie heb, ben de bouw al dik 1 jaar geleden begonnen :).
     
  10. cenmonster

    cenmonster Guest

    Heb het project met veel plezier gevolgd......en ineens was het stil. Ben blij dat ik het weer terugzie, maar nog steeds wel heel geintresseerd in het eindresultaat.

    Maar laat ik maar niks zeggen, heb een chevy scaler liggen en deze ligt maar te liggen (al een jaar) Weet hoe het werkt, te veel ideeën en hobby's maar veeeeeeeel te weinig tijd.
     
  11. mickietjuh

    mickietjuh

    Lid geworden:
    6 jul 2009
    Berichten:
    815
  12. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    gefeliciteerd.. volgens mij is het een MOA ( motor on axle )
     
  13. Hans N.

    Hans N.

    Lid geworden:
    9 feb 2003
    Berichten:
    1.032
    Locatie:
    Sassenheim
    Venom Creeper

    Hier wat foto's nu de Creeper nog op z'n mooist is:lol::lol::lol::lol:

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hans
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 17 nov 2015
  14. Haastnooit

    Haastnooit

    Lid geworden:
    26 okt 2008
    Berichten:
    864
    Locatie:
    Alkmaar
    Dankje, ben gelukkig niet de enige met een tijdsmanagement probleem, haha ! En ik vind ook nog eens teveel leuk, nadat ik begonnen ben met de Mog heb ik ondertussen een SCX10 Honcho en CC01 Ramcharger in elkaar geschroefd. Voor het aankomende winterseizoen heb ik ook nog 2 kits liggen (SCX10 nr. 2 en X2CR pro 1/8 buggy). Was wel de bedoeling ook de Mog af te maken ..... we zullen het wel zien ? Hij loopt niet weg en eet geen brood dus ....
     
  15. mickietjuh

    mickietjuh

    Lid geworden:
    6 jul 2009
    Berichten:
    815
    klopt 2x een 370 size dat wel maar dat zal wel sterk genoeg zijn denk ik en zo niet dan kan ik weer wat upgraden.

    ik heb eerst getwijfeld of ik toch de venom creeper zou nemen maar heb deze gekozen omdat hij goedkoper is en deze was als enige leverbaar bij mijn lhs.

    als ik hem heb ga ik wel wat foto's maken:)
     
  16. douwe

    douwe

    Lid geworden:
    10 mei 2005
    Berichten:
    823
    Locatie:
    bolsward
    wie heeft er zin om zondag 21 november te gaan crawlen op purmerend???
    ik ga denk ik wel even.. nieuwe setups en onderdelen testen ;)
     
  17. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    beloof niks, zet het wel in mijn agenda..
     
  18. mickietjuh

    mickietjuh

    Lid geworden:
    6 jul 2009
    Berichten:
    815
    misschien dat ik wel kom met mijn nieuwe carson als ik hem dan al heb, gewoon een beetje kijken hoe het rijdt, en wat voor upgrades/mods ik kan gaan doen.
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2010
  19. murky123

    murky123

    Lid geworden:
    26 dec 2008
    Berichten:
    2.874
    Locatie:
    alphen aan den rijn , zuidholland
    wie moeten we als contactpersoon houden? ik denk dat het niet gratis is?

    voorals nog ga ik niks beloven..
     
  20. MeX101

    MeX101 Guest

    Hier dan een body-off shotje van de venom creepert

    Zit nu mega veel flex in alleen raakt de skid van de tranny eerder de grond dus die moet meer omhoog komen weet alleen niet hoe ik dat moet doen... Het rijd wel beter alleen ben ik er nog niet te vrede over.


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     

Deel Deze Pagina