Rock crawler en scaler topic

dan nog ff een prijslijstje voor mijn xr10 (murky kan opscheppen dus ik ook... LOL)

xr10 kit 330 euro
servo 130 euro
wielen 200 euro
2 sets banden 110 euro
inserts 25 euro
motoren 60 euro
regelaars 160 euro
vanquish knuckels 70 euro (douane blegh)
vanquish alu motorplate 25 euro
vanquish alu gearbox 35 euro
alu machined links van axial 50 euro

dus een leuke crawler is een mooie inverstering

dan vergeet je een regelaar, accu, servo en motor.. ;)

tjah je wil toch vooruit en achteruit kunnen en kunnen sturen :D

Oeps, ik las All hex socket software in plaats van All hex socket hardware...

Stom stom

Dus dan moet ik enkel nog een zender (100€), ontvanger (?), accu (?), regelaar (100€), servo (?) en motor (?) kopen om te kunnen rijden?

Laatst bewerkt:
kan gebeuren..
maar bij een KIT is t eigenlijk standaard dat je die onderdelen zelf er nog bij moet kopen..

rtr zit t meeste er vaak bij, alleen dan vaak geen accu.

Als ik een kit koop, kom ik met 400€ niet toe om te rijden met een 3kanaalszender en met een DIG...

Is er dan een mogelijkheid om een 2kanaalszender om te bouwen naar 3 kanalen?
Want het zou stom zijn om 2 zenders te gebruiken :banana:

KIT = $254.99

RTR = $299.99

Waarom maar zo'n klein prijsverschil?

de elektronica van een RTR is vaak van matige prestaties en oudere techniek.
9 uit 10 keer heeft men vrijh snel na aanschaf van een RTR de electronica ingewisseld voor iets met betere prestaties.

als je toch weet dat je vrij snel je electronica gaat vervangen is het zonde dat je het geld al uitgegeven hebt in je RTR.

de RTR heeft daarnaast compleet aluminium links en de RTR plastic

de elektronica van een RTR is vaak van matige prestaties en oudere techniek.
9 uit 10 keer heeft men vrijh snel na aanschaf van een RTR de electronica ingewisseld voor iets met betere prestaties.

als je toch weet dat je vrij snel je electronica gaat vervangen is het zonde dat je het geld al uitgegeven hebt in je RTR.

de KIT heeft daarnaast compleet aluminium links en de RTR plastic

Klein foutje, maar ik dacht dus al zoiets. Als ik dan toch de kit koop, hoef ik geen zender om te bouwen, kheb wel thuis nog een 5kanaals liggen, maar er is 1 detail dat mij zorgen maakt, als ik "gas" geef: 100% of niets... Als ik stuur, volledig links/rechts...

Dus niet ideaal voor te gebruiken dan :hammer:

Ik heb een ander scaler gevonden. Wat vind je van deze?

Laatst bewerkt:
Na nader inzien lijkt die rtr (hierboven vernoemd) toch ook maar niets, de elektronica is zo een beetje hetzelfde als die rtr van de scx10. Dus ook :onweer:

Gewoon een scx 10 doen met eigen electronica.. betere combi is er haast niet voor een mooie prijs. Rc4wd os leuk en duur. Maar niet echt geschikt om echt te rijden.

Zelf heb ik nu 4 axial kits gehad. Nooit problemen en alleen maar lof.

Jah, dat had ik ondertussen al door, de bestelling zal moeten wachten tot februari (dan zijn men examens gedaan) tenzij er in januari reclame is ofzo, dan bestellen en beginnen te bouwen in februari.

Dus je zal rond eind februari al wel iets lezen op het forum, ik heb trouwens al leuke ideeën.

Iets zoals die rolbars op het achtergedeelte van de truck niet installeren en een "volledige" rolkooi rond de auto bouwen, custum made. Alsook een front en rear bumper. En noem maar op, ik ben wel redelijk handig ;)

Volgende crawl meeting in Purmerend is op 16 januari.
Niet leden betalen 10 euro voor de hele dag.
Ik ben er rond de klok van 11:00.
Zal nog even vragen wie de kantine kan openen.
zegt het voort !!

Zo, nog net op tijd voor het nieuwejaar.
Gisteren binnengekomen mijn XR10 met een bezoekje van de douane.
Moest in totaal 300 Euro betalen, heb het geprobeerd via USA maar is niet gelukt.
Mijn PunkDig switch is ook binnen.
Nu nog de servo, motoren en de gearboxen van VP, maar die zijn uitverkocht zal dus moeten wachten op de volgende lading.

Nu mij klaarmaken voor een feestje straks en voor jullie allemaal een goed uiteinde en een heel goed 2011!

Cool man!!!! weer een xr10 erbij.. tjah die xr10 gearboxen dat is even een probleempje.. ze kunnen de vraag gewoon niet aan, plus er word nu weer een iets aangepaste versie gemaakt... de laatste versie kon je 1 van de motorschroeven niet bereiken als je de hele gearbox erop hebt.. dus nu is t monteren op de nieuwe plaat met oude gearbox en dan de gearbox pas wisselen.. lol

Allemaal de beste wensen en veel crawlplezier voor 2011 !!! Moge onze wagens dit jaar maar onvergetelijke parcoursen afleggen, haha !!!

En mag de douane alsjeblieft even op vakantie, mijn bestelling (met de VP bushings) ligt alweer een hele week bij de douane ergens op een bureau. Schiet op blauwe smurfen !! Ik wil beginnen aan mijn XR10 !!

[edit] Asjemenou, kijk ik net op track&trace zie ik dit staan: "We attempted to deliver your item in NETHERLANDS at 8:25 am on January 01, 2011.". Ja vast, nou ik heb niks gehoord en volgens mij is het een feestdag en bezorgt de TNT niet.

Hey Douwe, die gearbox die jij onlangs besteld hebt, is dat dan al de aangepaste versie ? Hoe kan je de verschillen zien tussen oude en nieuwe ?

Laatst bewerkt:
Back