Rock crawler en scaler topic

Dat ziet er al mooi uit.

Ik ben ook al begonnen met de bouw van mijn XR10.
Ben bezig met de banden op de wielen te monteren.
Pfff, de schroefjes hebben de kleine inbus van 1.5mm en draaien nogal gemakkelijk door bij het aandraaien. Er komen Panther Cougars op de velgen.
Ondertussen de moter-plates van Vanquish en mijn gratis T-shirt besteld.
Voor de motoren ben ik nog op zoek. De HH TorqueMaster Sport zijn nog steeds niet in stock.
Kan er iemand mij misschien een motortje aanraden?

Ik kom ook naar de snertcrawl met mijn Clod Crawler en mijn maat brengt zijn R1 mee.
Tot binnenkort!

gewoon een setje 45t of 55t van novak voldoen goed genoeg hoor..
ik heb er een setje van orion in (via conrad) omdat mijn novaks te laat kwamen.. dus had ik snel dit setje er bij besteld...

Kijk eens aan. En, hoe beviel de bouw? Wanneer ben je rijd waardig?

Wel goed, maar ik heb wel een paar kleine puntjes van kritiek. De afwerking van de alu chassisplaten, de shock mounts en motorplate vind ik niet bijzonder strak. Het standaard AX10 chassis wat ik heb is beter/netter afgewerkt. En de bevestigingsmiddelen die Axial er bij doet (ook bij de SCX10), zijn ook niet altijd van de beste kwaliteit.

Maar ik vergeef het Axial wel, een rollend chassis als deze is een absoluut plaatje, TOP :thumbsup:

full

Alleen de motorplate heb ik wat beter moeten afwerken om een goede passing van de VP bushings te krijgen. De motorplate is laser gesneden en daardoor hebben de gaten voor de lagers scherpe randen.

Ook heb ik de ring waar de aandrijfas doorloopt gemod:

full

Einde van de maand/begin februari hoop ik de XR10 rijdend te hebben. Ik moet nog uitzoeken hoe de elektronica aangesloten moet worden, ik heb nog nooit een BEC gebruikt.

Heeft iemand toevallig een afbeelding/diagram hoe je zoiets aansluit ?

[edit] De servo arm wordt vervangen voor een stevige alu arm, die nu ergens in een envelop op weg naar hier is !

Laatst bewerkt door een moderator:
dude als je een RC soundsystem gaat maken zou ik hem baseren op zo'n "hamburgerspeaker" die zijn klein (nouja op schaal niveau hebben we toch als snel over zo'n massive Jackhammer speaker uit pimp my ride) hebben een eigen batterijtje (ik zou de mijne in wiren op een bec on general principle maar wtf:P) en ze maken genoeg geluid dat je ze goed kan horen, en het geluid is heel prima (voor niet audiofielen) ooh en ze kosten geen drol... echt 5 euro inclusief verzending ofzo...

dude als je een RC soundsystem gaat maken zou ik hem baseren op zo'n "hamburgerspeaker" die zijn klein (nouja op schaal niveau hebben we toch als snel over zo'n massive Jackhammer speaker uit pimp my ride) hebben een eigen batterijtje (ik zou de mijne in wiren op een bec on general principle maar wtf:P) en ze maken genoeg geluid dat je ze goed kan horen, en het geluid is heel prima (voor niet audiofielen) ooh en ze kosten geen drol... echt 5 euro inclusief verzending ofzo...

oordopjes slopen van mp3spelers ziet er ook realistisch uit

ja maar ik weet niet zeker of je die ook kan horen:P en als je dan toch al een aan hang wagen gaat bouwen... Besides die Jackhammers bestaan, en deze zien er ongeveer hetzelfde uit en als ik zo gok denk ik dat het schaal technisch nog best goed uit komt...

Vandaag de banden in elkaar gezet en de kap op het chassis gezet. Nu alleen de elektronica nog en de kap spuiten. Vanavond hoop ik wat inspiratie op te doen voor het paintschema, wordt dus een avondje surfen :D

Nog een paar foto's van de huidige stand:

full

full

full

full

full

full

full

Sexy car :D

de wagen ziet er mooi uit.
Om al de electronica erin te krijgen zal ook een hele opgave zijn.
ben trouwens ook al bezig met mijn xr10.
De links en een gedeelte van de voorste as zijn klaar.
de bouw gaat langzaam aan maar hij geraakt wel af.
Deze week een hitec 7950 bestellen. Nog even zoeken waar ik deze ga bestellen.

Zo, vandaag op Purmerend getraind. Nou, dat viel niets tegen, die Boss Claws.
Het heeft me deze middag we een pinion gekost. Tjah, die dingen zijn van alu, in een compleet stalen gearbox.. dus nu even voor de voorste as een 14t stalen besteld en voor de achterste een 13t stalen.. Nu ook hopen op iets minder CLODSTALL.

Verder merk ik, dat mijn servo onderhand de boel niet meer lekker de bocht om gooit..
Dus de vrouw strax maar eens lief aankijken of ik een nieuwe mag bestellen.

Sinds vandaag heb ik alle elektronica compleet, dus kan ik eens gaan kijken hoe alles in het chassis past. De FXR is lekker klein, maar er moet nog meer bij ... misschien maak ik wel een eigen radio/battery-plate als het niet lekker past.

@Douwe: Misschien naast alleen lief aankijken ook een (ont)spannende massage aanbieden :D dan komt het wel goed met die nieuwe servo ;)

De beadlock ringen heb ik gede-anodiseerd een super makkelijke proces, te doen met huis-tuin-keuken artikelen. Kijk hier maar eens voor een duidelijke uitleg met foto's.

veryradiocontrolpeople :: Onderwerp bekijken - aluminium de-anodiseren

Ben nog geen steek verder met de elektronica in de XR10, ik kom er vanavond achter dat ik geen draad meer heb. Ook geen goudstekkers voor in de motoraansluiting. Die ga ik morgenavond maar eens snel bestellen, ook maar eens kijken hoe ik alles kan plaatsen.

Mijn werktafel:

full

Oh ja, een piepkleine chassisupdate op bovenstaande foto, de Robitronic servo arm.

Naast de laatste elektronica voor de XR10 heb ik voor mijn verjaardag nog een leuk setje banden en velgen mogen ontvangen. Hier zitten ze onder mijn CC01 Dodge, staat wel OK dacht ik zo.

full

Zo, ondertussen wat kunnen werken aan mijn nieuwe wagen.
Hij staat momenteel standaard in elkaar.
Heb alleen de Mod van de motorplaat gedaan voor het gemakkelijker in- en uitplaatsen van de motorplaat.
De bouw ging vlotjes, alles was mooi uitgelegd in het bouwplan.
Had alleen problemen met de vijsjes van de Beadlocks. er zijn er verschillende zot gedraait.

Hadden jullie ook problemen met het vastzetten van de banden op de velgen? Ik bedoel als ze vast waren kon ik de band van de beadlock los krijgen.

Het rubber op mijn velgen zijn Panther Cougars met memoryfoam. Van deze band ben ik heel tevreden.

De wagen wordt nog voorzien van een 1 Holmes Hobbies TorqueMaster BR-XL.
De Punkdig switch is binnen.
Ook zijn de motorplaten van VP besteld.
Als motor had ik graag de Holmes Hobbies TorqueMaster Sport 45T gehad, maar deze zijn nog altijd niet in stock. Waarschijnlijk gaan het dan Tekins of Novaks worden.

De servo gaat de Hitec 7950 worden, maar zag op Ebay dat je voor wat Dollars meer de 7980 kan aanschaffen, nog even overbezinnen.

De lipo's moet ik ook nog voorzien, mijn huidige zijn juist te groot.
Het voorzien van de bekabeling zal ook nog een mooi werkje worden, maar we zien wel!

Straks de body nog spuiten, zal één kleur worden met wat stickers.

Hier de foto zoals zij nu is
1z4zec7.jpg

ik heb op URC iemand gezien die op zijn links een plaatje heeft gemaakt waar hij zijn lipo's oplegd... en iemand die hem AX-10 style op zijn voor as geklust heeft... Misschien het eens waard om te checken...

Vanavond even een zijstapje gemaakt en mijn AX10 weer omgebouwd naar het stock chassis, ondanks het veel hogere zwaartepunt tov het Rockracer chassis. Op zich wel jammer, maar ik ben toch teveel gehecht aan de Betty body :D. Zeker nu ik de XR10 heb, een echte budgetvreter, laat ik de AX10 lekker stock.

Het HR Rockracer chassis staat inmiddels hier in het te koop gedeelte mocht iemand interesse hebben.

full

De body ook gespoten in één kleurtje, alleen een foutje aan de zijkant. Waarschijnlijk slecht ontvet.
Ben er toch tevreden mee.
En inderdaad, er kruipt heel wat budget in zo'n XR10.

b3k2ol.jpg

21j0v83.jpg

dgpag4.jpg

Back