Rock crawler en scaler topic

Jammer van de uitstel, maar ja, je moet soms prioriteiten stellen. Ondertussen kan je je nog verder inlezen in de materie en speuren naar goede deals natuurlijk.

waar kun je die axial ( scx10 ) kopen?
En wat kost die dan ongeveer?
Ik heb geen interesse voor compitie, gewoon wat spelen zoals hier
[media=youtube]Tzjqu4H9Jck[/media]
Moet ik dan nog wat aanpassingen doen?
mvg

Laatst bewerkt door een moderator:
hoi;
ik heb even een vraagje over de hier boven genoemde "2e stap".
Dit setje "Novak Goat 3s+ 21.5t BL, is een brushles setje.
Mijn vraag is waarom een brushles setje in een crawler?
Wat ik er van weet is dat de brushles setjes gebruikt worden omdat ze veel sneller kunnen en gaan.
Maar een crawler heeft trek kracht nodig en geen snelheid?
Wat is dan de reden om dit in een crawler te plaatsen?

Mvg ewald

Stap 2 is omdat groentje liever een BL set gebruikt dan brushed motoren, dat was dus een puur persoonlijke voorkeur. Voor crawlers zijn er speciale BL motoren met meer turns, in dit geval 21.5T, zodat je ook "langzaam" rijdt met veel trekkracht. Ikzelf gebruik eigenlijk alleen maar brushed motoren in mijn crawlers en trailrigs, net zo als de meeste mensen.

hoi
Bedankt,weer wat geleerd.

Begrijp ik het goed dat brushed motoren dus ook aan een lipo kunnen?

mvg Ewald

Voor een motor maakt het niet uit welke stroom die te eten krijgt, van nimh, nicad, lipo of life accupacks. Of een systeem geschikt is voor lipo wordt bepaalt door de ESC, en dan met name of de ESC beschikt over een LVC (Low Voltage Cutoff). Wanneer lipo's te ver ontladen worden gaan de cellen kapot, de LVC is instelbaar op het aantal cellen en meestal ook nog op het voltage zelf. Het systeem schakelt zich uit als het voltage onder het ingestelde nivo komt en zo voorkom je dat je de lipo te ver leeg trekt en de accu dus sloopt.

voor een kap te overspuiten , moet je dan ook eerst schuren of gewoon overspuiten?
mvg

er zijn wel crawlers en scalers die 3s, 4s of 6s lipo gebruiken.
dit dus in combi met bijvoorbeel puller motoren
die auto's hebben ook veel "wheelspeed" nodig voor hillclibs e.d. of om los te komen uit mudpits

maar dat zijn vaak custom build rigs die dan weer ruim 5 of 6 kilo wegen en gewoonweg heel veel power nodig hebben

@rolex: Wat voor kap is het ?

Een van polycarbonaat (flexibel plastic) is standaard meestal aan de binnenzijde gespoten. Als je die een andere kleur wilt geven, dan zal je deze aan de buitenzijde moeten gaan spuiten. Je kan de kap een beetje opschuren met een schuursponsje of iets dergelijks, maar is niet perse noodzakelijk. Als de kap al aan de buitenzijde is gespoten geldt eigenlijk hetzelfde, je kan maar hoeft niet perse te schuren.

Een hardbody (ABS) is altijd aan de buitenzijde gespoten, deze kan je naar mijn idee beter schuren met fijn schuurpapier, opnieuw in de primer en de nieuwe kleur erop spuiten.

kmoet al mijn gerief nog bestellen , aangezien ik nog bezig ben met mijn Honda Dax ( 1:1 voor de duidelijkheid ) op te knappen heb ik nog geen budget voor mijn crawler te bestellen. maar ondertussen leer ik bij , graag zou ik dan ook een aanhangwagentje maken, met electronica enzo, heeft iemand dit al gedaan?
mvg

comp crawlers in Amerika zweren bij 3s lipo op dingen als 35+t brushed... zijn zelfs mensen die naar 4s gaan... Kan je een torqueier motor gebruiken en heb je tog nog de wheelspeed die je nodig hebt...

Deze kwam ik tegen.

De Gmade R1 rockracer/crawler...

r1_1.jpg

Hier de link:, met filmpje op de pagina...
http://www.gmade.net/bbs/zboard.php...=&sn=off&ss=on&sc=on&keyword=&no=7&category=1

Best mooi ding....
Met een ezrun crawlersetje erin, is het vast wel te pruimen...

Verdikkeme, ik wil eingelijk geen crawler erbij! Ik had al een mooie, maar deze heb ik toen weer verkocht....
ZUCHT!

Laatst bewerkt:
comp crawlers in Amerika zweren bij 3s lipo op dingen als 35+t brushed... zijn zelfs mensen die naar 4s gaan... Kan je een torqueier motor gebruiken en heb je tog nog de wheelspeed die je nodig hebt...

Ze rijden daar met een hele krappe tijd limiet, Het crawlen daar is een race tegen de klok dus word alles opgelost met power.

Ze rijden daar met een hele krappe tijd limiet, Het crawlen daar is een race tegen de klok dus word alles opgelost met power.

En dan zeuren ze ook nog dat alles stuk gaat aan die wagens.
Hier heb ze met 55 t op 3s meestal wel voldoende met een axials. Losi lcc is wat anders natuurlijk.

leuke foto murkey, jouw axial vind ik echt vet, dikke paint, toffe velgen , en natuurlijk goed in actie :D

Back