Rock crawler en scaler topic

Ik zoek me rot op het net naar info LOL , er zijn er die zeggen mo de vering te verlagen naar 100mm ipv 120 ivm stabiliteit , dan zijn er weer die andere veringen steken maar die zijn dan weer uitverkocht . Ik denk dat ik een beetje een nakomer ben met de maverick scout of is hij nog altijd "in" . Eeen mod van de stock veringen heb ik nog niet gezien , heb wel al gekeken(gezocht ) naar andere spiraalveren maar op wat moet je juist letten ? Diameter , dikte van de draad ? Alle advies is welkom ....:banana:
 
K'heb shocks via ebay geen dure maar zo kan ik er op leren hoe uiteen smijten en olie vullen etc , spanning regelen . Pfft nog veel werk voor de boeg . :confused: Ondertussen ook Jungfac wheel wideners gestoken . Hier filmpje van weekje verlof in Ardennen
 
Laatst bewerkt:
Hier een foto van de noodoplossing voor bearing tijdens vakantie : een plastic afdekkapje om vijzen te verbergen bij douches of dergelijke , paste met wat bijvijlen en heeft het toch gehouden . Dit weekend eindelijk normale bearings erin . Ook nog een setje Sedona's gekocht via forum hier .
P6160001.JPG


P6160002.JPG
 
De afgelopen week gespendeerd aan het opbouwen van m'n CC-01 :)
Body is nog niet helemaal af en ook niet geheel gelukt helaas.
Maar voor nu vind ik het belangrijker dat het chassis helemaal goed is en goed rijd, in de toekomst wil ik er toch een hardbody op hebben :D
Heb het virus weer goed te pakken haha, 2 auto's in 1x en wil nog meer :P




Wel wat mislukkingen ook al, de bestelde 90mm bandjes bleken ongeveer 97mm te zijn en dus te groot voor de CC-01, netjes refund gehad van de verkoper.
Originele banden krijg ik niet om de aluminium 1.9 beadlocks heen, dus nu op zoek naar 90mm bandjes icm. de beadlocks welke ik al in mijn bezit heb.
Had al de tip gehad om naar MST CMX bandjes te kijken, dus dat ga ik binnenkort eens doen
 
Leuk filmpje Guyken, alleen heeft hij nou zo weinig stuuruitslag of lijkt dat maar, ik zie je zo veel keer achteruit rijden en meerdere keren steken. Leuk die waterval op de achtergrond.
 
Vandaag weer stapje verder , k ' heb eindelijk een bearing gevonden en kan mijn as weer samensteken . De Sedona's zijn ook binnen en k' heb de mousse in stervorm gesneden met de hand zoals je kan zien LOL op ambachtelijke wijze zoals dat heet . Ik zou graag een mix van Rovers en Sedona's steken , de vraag is welke liggen best vooraan en achteraan ? Graag advies .
P6190001.JPG


P6190002.JPG
 
Leuk snijwerk zo. Ga je de foams ook nog smaller snijden of laat je ze zo?
Ik denk dat als je ze ongeveer in het midden door snijdt dat je nog beter effect hebt. Zeker met een lichte crawler zoals jij hebt.
Mocht ik het mis denken graag even uitleg van de experts... ;)
 
Ik denk dat ik het antwoord zelf heb gevonden :
gold.gif




Join Date: Aug 2011
Location: Burque
Posts: 3,884

icon1.gif
Re: Sedona vs. Rover
Or you can run the mullet combo.... Sedona's up front, Rover's in the rear
thumb.gif
 
Hier weer een update van mijn RC4wd Trialfinder 2.

RC4wd Winch met een Hey ok winch controller (beter dan de rc4wd controller).



3pwr4forweb.jpg


Rather than relying on semiconductor components to take care of power switching, these units make use of relay contacts. This means super low "on" resistance which ensures that the maximum amount of power will be delivered to your winch.

When the winch is not winding in or out, the relay contacts provide a short across the motor to "brake" the winch load which helps to keep the line from winding out.

Verschil met de RC4wd controller, is dat deze de winch line dus blocked als die niet gebruikt wordt. Dus de winchline gaat dan niet "loslopen" als je schuin op een helling staat.

Hele berg draden.


Holmes Hobbies Torquemaster esc waterproof, met een losse CC bec ingesteld op 6v (voor de sterke Hitec servo 24kg).



Rechtsonder de winch controller, links boven de Hey ok light controller.



De Hey ok light controller, is aangesloten op 1 kanaal, maar er kunnen 2 lichtunits op aangesloten worden, de ene wordt dan gevoed via de ontvanger (6v ivm de bec) en de ander is direct op de accu aangesloten (8,4 volt) voor de lightbar.
Voor de lier gebruik ik een aparte 3s 800 mah accu.


Kost even wat moeite qua solderen, wegwerken etc. Maar het leuke is dat elke electronische unit, op zijn eigen maximum voltage kan werken, zonder dat er iets opblaast (lier max 3s, lightset op 6v, lightbar op 2s 8,4v maar kan ook op 3s).

En alles te bedienen vanaf mijn Spektrum Dx4s.

 
Lol. Hier achteraan nog een ascender en je hebt alle grote merken op een rij.

Ben wel benieuwd naar de onderlinge (kwaliteits)verschillen.
 
Ben toevallig ook een sawback aan het bouwen, maar door een foutje bij het maken van de shocks zit ik nu te wachten op wat onderdelen.
494990CF-6552-4B10-BDCB-48F06770E9E1_zpsoi7y5ojx.jpg
 
Oke leuk. Ja ik ben voor de leafsprings versie gegaan want wil er uiteindelijk een hilux van maken. Trailfinder look a like. Assen en gearbox zit in elkaar. Zit nog even te twijfelen wat voor motor tandwiel ik ga gebruiken. Komt een handgewikkelde holmes 27t motor in.
 
Back
Top