Rock crawler en scaler topic

Discussie in 'Electro offroad' gestart door douwe, 28 okt 2010.

  1. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Ik zoek me rot op het net naar info LOL , er zijn er die zeggen mo de vering te verlagen naar 100mm ipv 120 ivm stabiliteit , dan zijn er weer die andere veringen steken maar die zijn dan weer uitverkocht . Ik denk dat ik een beetje een nakomer ben met de maverick scout of is hij nog altijd "in" . Eeen mod van de stock veringen heb ik nog niet gezien , heb wel al gekeken(gezocht ) naar andere spiraalveren maar op wat moet je juist letten ? Diameter , dikte van de draad ? Alle advies is welkom ....:banana:
     
  2. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    K'heb shocks via ebay geen dure maar zo kan ik er op leren hoe uiteen smijten en olie vullen etc , spanning regelen . Pfft nog veel werk voor de boeg . :confused: Ondertussen ook Jungfac wheel wideners gestoken . Hier filmpje van weekje verlof in Ardennen
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2016
  3. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Nouounou, je begint net man....
     
  4. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Yes and i like it :koud: nog filmpje
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2016
  5. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Hier een foto van de noodoplossing voor bearing tijdens vakantie : een plastic afdekkapje om vijzen te verbergen bij douches of dergelijke , paste met wat bijvijlen en heeft het toch gehouden . Dit weekend eindelijk normale bearings erin . Ook nog een setje Sedona's gekocht via forum hier .
    P6160001.JPG

    P6160002.JPG
     
  6. ruudxd

    ruudxd Forum veteraan

    Lid geworden:
    25 nov 2007
    Berichten:
    6.339
    Locatie:
    Zwolle
    Mooi glijlager zo :)
    Goed gevonden!
    Dus het vakantie huisje mist nu zo'n dopje in de douche?
     
  7. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    De afgelopen week gespendeerd aan het opbouwen van m'n CC-01 :)
    Body is nog niet helemaal af en ook niet geheel gelukt helaas.
    Maar voor nu vind ik het belangrijker dat het chassis helemaal goed is en goed rijd, in de toekomst wil ik er toch een hardbody op hebben :D
    Heb het virus weer goed te pakken haha, 2 auto's in 1x en wil nog meer :p

    [​IMG]
    [​IMG]

    Wel wat mislukkingen ook al, de bestelde 90mm bandjes bleken ongeveer 97mm te zijn en dus te groot voor de CC-01, netjes refund gehad van de verkoper.
    Originele banden krijg ik niet om de aluminium 1.9 beadlocks heen, dus nu op zoek naar 90mm bandjes icm. de beadlocks welke ik al in mijn bezit heb.
    Had al de tip gehad om naar MST CMX bandjes te kijken, dus dat ga ik binnenkort eens doen
     
  8. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Leuk filmpje Guyken, alleen heeft hij nou zo weinig stuuruitslag of lijkt dat maar, ik zie je zo veel keer achteruit rijden en meerdere keren steken. Leuk die waterval op de achtergrond.
     
  9. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Ik heb de Readers Rides pagina gehaald, van mijn favoriete rc -magazine. RC Car Action magazine. En dat vind ik erg leuk ;-)
    [​IMG]

    [​IMG]
     
    guyken en Caretaker vinden dit leuk.
  10. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Ik moet mijn stuurkunsten nog verbeteren :oops:
     
  11. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Vandaag weer stapje verder , k ' heb eindelijk een bearing gevonden en kan mijn as weer samensteken . De Sedona's zijn ook binnen en k' heb de mousse in stervorm gesneden met de hand zoals je kan zien LOL op ambachtelijke wijze zoals dat heet . Ik zou graag een mix van Rovers en Sedona's steken , de vraag is welke liggen best vooraan en achteraan ? Graag advies .
    P6190001.JPG

    P6190002.JPG
     
  12. Caretaker

    Caretaker

    Lid geworden:
    15 mei 2005
    Berichten:
    3.531
    Locatie:
    \m/ (-_-) \m/
    Leuk snijwerk zo. Ga je de foams ook nog smaller snijden of laat je ze zo?
    Ik denk dat als je ze ongeveer in het midden door snijdt dat je nog beter effect hebt. Zeker met een lichte crawler zoals jij hebt.
    Mocht ik het mis denken graag even uitleg van de experts... ;)
     
  13. guyken

    guyken

    Lid geworden:
    25 mei 2009
    Berichten:
    3.623
    Locatie:
    belgium
    Ik denk dat ik het antwoord zelf heb gevonden :
    [​IMG]

    [​IMG]

    Join Date: Aug 2011
    Location: Burque
    Posts: 3,884

    [​IMG] Re: Sedona vs. Rover
    Or you can run the mullet combo.... Sedona's up front, Rover's in the rear[​IMG]
     
  14. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Hier weer een update van mijn RC4wd Trialfinder 2.

    RC4wd Winch met een Hey ok winch controller (beter dan de rc4wd controller).

    [​IMG]

    [​IMG]

    Rather than relying on semiconductor components to take care of power switching, these units make use of relay contacts. This means super low "on" resistance which ensures that the maximum amount of power will be delivered to your winch.

    When the winch is not winding in or out, the relay contacts provide a short across the motor to "brake" the winch load which helps to keep the line from winding out.

    Verschil met de RC4wd controller, is dat deze de winch line dus blocked als die niet gebruikt wordt. Dus de winchline gaat dan niet "loslopen" als je schuin op een helling staat.

    Hele berg draden.
    [​IMG]

    Holmes Hobbies Torquemaster esc waterproof, met een losse CC bec ingesteld op 6v (voor de sterke Hitec servo 24kg).

    [​IMG]

    Rechtsonder de winch controller, links boven de Hey ok light controller.

    [​IMG]

    De Hey ok light controller, is aangesloten op 1 kanaal, maar er kunnen 2 lichtunits op aangesloten worden, de ene wordt dan gevoed via de ontvanger (6v ivm de bec) en de ander is direct op de accu aangesloten (8,4 volt) voor de lightbar.
    Voor de lier gebruik ik een aparte 3s 800 mah accu.


    Kost even wat moeite qua solderen, wegwerken etc. Maar het leuke is dat elke electronische unit, op zijn eigen maximum voltage kan werken, zonder dat er iets opblaast (lier max 3s, lightset op 6v, lightbar op 2s 8,4v maar kan ook op 3s).

    En alles te bedienen vanaf mijn Spektrum Dx4s.

     
    guyken vindt dit leuk.
  15. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Nieuw projectje.
    [​IMG]
     
    Caretaker vindt dit leuk.
  16. Synasthesia

    Synasthesia

    Lid geworden:
    11 jan 2010
    Berichten:
    682
    Locatie:
    Rotterdam
    Leuk nieuw projectje, zal wel weer een mooi resultaat opleveren als het net zo gaat als met je Tf2 :)
     
  17. wouterb40

    wouterb40

    Lid geworden:
    15 aug 2014
    Berichten:
    111
    Lol. Hier achteraan nog een ascender en je hebt alle grote merken op een rij.

    Ben wel benieuwd naar de onderlinge (kwaliteits)verschillen.
     
  18. Droopy

    Droopy

    Lid geworden:
    28 nov 2013
    Berichten:
    62
    Locatie:
    Alphen aan den Rijn
    Ben toevallig ook een sawback aan het bouwen, maar door een foutje bij het maken van de shocks zit ik nu te wachten op wat onderdelen.
    [​IMG]
     
  19. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag
    Oke leuk. Ja ik ben voor de leafsprings versie gegaan want wil er uiteindelijk een hilux van maken. Trailfinder look a like. Assen en gearbox zit in elkaar. Zit nog even te twijfelen wat voor motor tandwiel ik ga gebruiken. Komt een handgewikkelde holmes 27t motor in.
     
  20. WesleyRoy

    WesleyRoy

    Lid geworden:
    17 dec 2008
    Berichten:
    2.003
    Locatie:
    Den Haag

Deel Deze Pagina