Rock crawler en scaler topic

Heb jij die delrins nu zelf gebogen of....?

Kom je daar mee weg tov de bovenste links?
Lijkt me zo weinig speling te hebben daar bij articulatie.

Delrin hoefde ik niet te buigen voor de voorste links. Weinig tot geen last van vastlopen voor. Achter ben ik nog niet aan toe gekomen.

Als i staat dan heb ik heel weinig grond speling.Ideaal voor stijle stukken!
Bij volle articulatie heb ik inderdaad weinig speling over. Als je goed kijkt heb ik mijn upper links hoog zitten< ze bewegen bij articulatie dus bijna evenredig en raken elkaar niet.
Als ik m laat "hangen" heb ik bijna 2 cm meer ruimte tussen bodemplaat en de vloer, zeker achter. (ten opzichte van "zo uit de doos")

Ik heb nu meer foto's die wat meer van je vragen beantwoord.

IMG_1313.jpg

IMG_1314.jpg

Gewichts verdeling ( links is voor op de foto's )

IMG_1312.jpg

Boven aanzicht met duidelijk de accu gemonteerd op achter links+ Delrin frame steunen ipv de lnc accubak.

IMG_1316.jpg

IMG_1315.jpg

IMG_1308.jpg

IMG_1307.jpg

IMG_1309.jpg

Hoop dat je er wat aan hebt! ;)

Tx ,crelesy

Daar heb ik zeker wat aan, duidelijk zo..goed bezig geweest met dat apparaat.

Had op Rcc uiteindelijk ook nog een en ander nuttigs gevonden..:rolleyes:

Wat zijn die goudkleurige links op je eerste foto eigenlijk, voor de montage van de delrins? Daar zijn er wel 2 licht gebogen..is mss iets wat ik zoek..

Tx ,crelesy

Daar heb ik zeker wat aan, duidelijk zo..goed bezig geweest met dat apparaat.

Had op Rcc uiteindelijk ook nog een en ander nuttigs gevonden..:rolleyes:

Wat zijn die goudkleurige links op je eerste foto eigenlijk, voor de montage van de delrins? Daar zijn er wel 2 licht gebogen..is mss iets wat ik zoek..

Ik heb nog wel 2 delrin links liggen voor de liefhebber...

high-clearance-black-link-1%20mobile.jpg

@Douwe

Bedankt voor het aanbod, ik maak ze liever zelf. Heb ook 2 weken geleden 3 meter Delrin staf 10mm gekocht. Ik Kan voorlopig mijn lol op!:p

@Kez

Die Glimmende staafjes is van een buis messing 3mm binnen/4mm buiten diameter. 3 euro voor 2 meter bij Quartel. Ik heb mijn onderste links van mijn lnc afgezaagd net voordat ze breder worden. 2.5mm gaatje geboord+ een m3 tap er in. De messing buis ook m3 getapt en draadend er ingezet. staafjes zijn 102 mm en op 12mm gebogen.

Helaas met mijn titan 21t motortje en 2s lipo beginnen ze steeds boller te staan:(

Als iemand nog tips heeft om delrin ZONDER verf fohn te kunnen buigen, ik hoor graag!

En dan eindelijk de foto's van mijn beetle juice mini crawler..

de electronica moet er nog op/in.. dus dat word nog proppen...
niet dat t groot is... maar jah...weinig ruimte.

IMAG0010.jpg

IMAG0011.jpg

Hey die mini ziet er cool uit ! Prachtig chassis !

Ik heb het BJ4 chassis (+ een berg andere upgrades) voor mijn XR10 klaar liggen. Als mijn AX10 ombouw klaar is en de laatste spullen voor de XR binnen zijn ga ik de XR10 ook ombouwen naar een Beetle Juice.

Hey die mini ziet er cool uit ! Prachtig chassis !

Ik heb het BJ4 chassis (+ een berg andere upgrades) voor mijn XR10 klaar liggen. Als mijn AX10 ombouw klaar is en de laatste spullen voor de XR binnen zijn ga ik de XR10 ook ombouwen naar een Beetle Juice.

Cool
En dan wel ff meedoen aan wedstrijden he ;)

Ik heb nog wel 2 delrin links liggen voor de liefhebber...

high-clearance-black-link-1%20mobile.jpg

Delrin is toch gewoon n soort nederlands kunsstof he..halffabrikaat dus.
Die wat jij hier aanbiedt zijn dan wel van een of ander merk?
Ik wil eigenlijk juist die smallere ronde staafjes wat crelesy heeft hebben/maken.
Maar wel met zo'n knik erin.
Die van jou zien er wel erg "lomp" uit..xcuse me!:D

Maar die wat jij hebt,weet je dan of die zowiezo passen onder een lnc?

Geloof best dat ze goed glijden, maar hoe zit t dan met krasbestendigheid; want met de onvermijdelijke krassen is de glijvaardigheid natuurlijk ook snel afgelopen..

lnc

Ik heb de veren eens helemaal slap gezet van de lnc; maar ik denk dat er dan toch ook wel dunnere olie in moet.

Verder heb ik de foams eens eruit gehaald van de achterste wielen.
Grip is wel wat meer, maar de sideflex is way too much, tussen de bakstenen e.d. gaan ze veel te snel vastzetten.

Ga vandaag of morgen eens naar t bos over de wortels, kijken of t daar wel meer voordeel dan nadeel oplevert.

En anders eens n tussenweggetje verzinnen.

Maw.:
Als die deze week niet verkocht word en ik alsnog voor een wraith ga...de eerste verbeteringen zijn reeds begonnen.
Ik zit natuurlijk niet op t niveau waar de meesten van jullie hier rondkruipen...
Begin t langzaam steeds leuker vinden dus tis geen ramp als die blijft...kids vinden m zowiezo super.

Dan gaat ook de accubak eruit en t zwaartepunt eens drastisch verlagen.

Ik had een chassis van een comp te koop gezien; volgens mij is dat nagenoeg t zelfde chassis als van de lnc, alleen zonder accubak.
Dus lijkt mij dat je met een klein beetje moeite dezelfde capaciteiten kunt bereiken bij de lnc...of zie ik iets over t hoofd?

Ik wilde ook nog stoppertjes op de dempers zetten, ivm te veel articulatie..
Vraagje daarbij: is t enige nadeel dan dat die dan wel sneller gaat omvallen? Ik bedoel dat is toch t doel van articulatie..

eindelijk een beetje vooruitgang met m'n SCX-10 :D

D902.jpg

D901.jpg

Ik heb inmiddels al verschillende keren gelezen dat mensen traxxas shocks in de SCX-10 gebruiken, iemand hier die daar ervaring mee heeft ?
(aangezien ik nog zat van die dingen heb liggen. ;) )

Laatst bewerkt:
Cool
En dan wel ff meedoen aan wedstrijden he ;)

Ja, dat komt goed. Ik heb besloten me helemaal te richten op het crawlen en scalen, me onroad en offroad auto's gaan 1 voor 1 de deur uit.

Ik wil eigenlijk juist die smallere ronde staafjes wat crelesy heeft hebben/maken.

Geloof best dat ze goed glijden, maar hoe zit t dan met krasbestendigheid; want met de onvermijdelijke krassen is de glijvaardigheid natuurlijk ook snel afgelopen..

Delrin is een merknaam, van een nederlands bedrijf inderdaad. De kunststof zelf heeft als chemische naam Acetal (POM), dat nederlandse bedrijf is zo een beetje de uitvinder, vandaar dat de door hun gegeven handelsnaam veel wordt gebruikt.

Voor mijn AX10 heb ik pas geleden zelf delrin links gemaakt. De staf heb ik via ebay gekocht (per 30cm lengte), diameters waren wel in inch maten maar dat mag de pret niet drukken. Diameter van de dikste is +8mm, deze heb ik gebogen.

Delrin is keihard, die delrin links blijven langer goed glijden als aluminium of andere soorten kunststof. Het is een hele verbetering tov stock, zo moet je er naar kijken, want bij gebruik zullen er uiteraard wel krassen op komen, dat is inherent aan crawlen.

eindelijk een beetje vooruitgang met m'n SCX-10 :D

Ik heb inmiddels al verschillende keren gelezen dat mensen traxxas shocks in de SCX-10 gebruiken, iemand hier die daar ervaring mee heeft ?
(aangezien ik nog zat van die dingen heb liggen. ;) )

Ziet er al mooi uit Tinus, is er nog een kans op een close up van de bumpers ?

Traxxas shocks in de SCX10 weet ik niet, heb ik eigenlijk niet zo opgelet. Maar bij crawlers worden de Traxxas alu big bore shocks wel gebruikt, wel met een modificatie zodat ze 4" lang worden. Let wel de alu big bores zijn in 3 verschillende lengten verkrijgbaar volgens mij.

Dank je, ik doe m'n best erop. ;)

De voorbumper was eigenlijk de eerste keer dat ik echt met messing aan het solderen ben gegaan dus die verdient geen schoonheidsprijs maar het kan er mee door voor nu. ;)

Er komt nog een diy lier naast de stuurservo, gemaakt van een crappy towerpro servo. :)

D903.jpg

D904.jpg

D905.jpg

D906.jpg

Nou Tinus ik vind al je werk er heel netjes uit zien, strak en clean :thumbsup: en idd de voorbumper is wel wat ruwer. Maar ik zie op de foto's dat je al aardig wat mods aan het chassis hebt gedaan, CMS, 4 link plates, shock-hoops ... etc.

Dit project verdient wel een eigen topic hier bij de bouwverslagen !!! Dan kan je mooi een how-to maken van de "servo naar winch ombouw" ? Dat wil ik ook wel eens proberen , dus ben wel benieuwd.

Er moeten meer mooie bouwverslagen komen van scalers (en crawlers) !!! :D

Delrin is de merknaam van Dupont (voor zover ik weet is dat amerikaans).
Deze links worden enorm veel in Amerika gebruikt bij t crawlen daar. zelf heb ik nog extremer gebogen links op mijn xr10.
Tjah, het is wat je lomp vind. het valt wel mee hoor als ze onder de wagen zitten. Voordeel van deze is.. hier passen Traxxas ball ends op (m4 met 3mm gat) die veel sterker zijn dan stock ballends. Krassen doe de glijvaardigheid niet veel.. Ervaring, dat doet veel meer. Wat doet je wagen in welke omstandigheden..

Kom je de 30e ook in purmerend rijden???? de Herfstcrawl... Ik wel natuurlijk

Nou Tinus ik vind al je werk er heel netjes uit zien, strak en clean :thumbsup: en idd de voorbumper is wel wat ruwer. Maar ik zie op de foto's dat je al aardig wat mods aan het chassis hebt gedaan, CMS, 4 link plates, shock-hoops ... etc.

Dit project verdient wel een eigen topic hier bij de bouwverslagen !!! Dan kan je mooi een how-to maken van de "servo naar winch ombouw" ? Dat wil ik ook wel eens proberen , dus ben wel benieuwd.

Er moeten meer mooie bouwverslagen komen van scalers (en crawlers) !!! :D

How to make a winch from a servo.

Vijs je servo open.
Haal uit het onderste tandwiel het staafje uit dat voorkomt dat je 360° rond kan draaien.
Lijm daarna de potmeter in de middenstand vast. Dit doe je door de servo aan te sluiten en de potmeter te vertraaien met een tang tot je servo niet of nauwelijks draaid. Dikke klodder lijm er op, let wel op, mag niet te lopend zijn, anders loopt die door tot op de elektronica en dan is het gedaan met je servo.

Boor daarna het stukje plastiek uit de as van datzelfde tandwiel waar je het staafje uit hebt gehaald, zodat dit tandwiel rond de potmeter draaid, zonder de potmeter mee te verdraaien.

Steek alles terug in de juiste volgorde in elkaar.
Trim met je zender de winch bij tot deze in neutraal ook echt stil staat.

Klaar :D

Ik heb het nog niet zelf gedaan, dit komt omdat mijn servo nog niet binnen is, deze zit nog op de post. Met de fiets van HK naar BE, duurt een paar maand hé :p

Binnenkort dezelfde uitleg, maar met plaatjes in mijn bouwverslag. ;)

Voor filmpjes/foto's gewoon even google'en of youtube'en.

Volgens mij heb ik nog wel zo'n servo liggen.
Ergens.....

Maar waarom moeilijk doen als een echte winch maar een paar euro kost

Back