Dag 29: 5/10/2020 2u10
De voeg opgevuld met blokjes balsa.
Na het op de juiste hoogte lijmen van het onderdek voor de luizenplecht, de balsa ruw in model gesneden met een hobbymes en geschuurd met een schuurlatje. Daarna ingestreken met verdunde houtlijm om te vermijden dat bij het aanbrengen van de eerste huidbeplanking, de lijm in het balsahout trekt en de latjes terug los komen.
Twee grenen balkjes van 5x5 mm uit de voorraad op de lengte van het dak van de statiekajuit ingekort, geweekt in water op kamertemperatuur en opgespannen laten drogen zodat ze de dekrondte in lengterichting aannemen en na het uithalen van de hoeken van spanten 6, 7 en 8, op hun plaats gelijmd. Na het drogen de bovenzijde van de balkjes in vorm geschuurd zodat ze de dekrondte in dwarsrichting volgen.
Dag 30: 6/10/2020 2u00
De omtrek van de spiegelplaat onderdeel 11, afgetekend op multiplexplaat (onderdeel 21, onderdek statiekajuit, omdat dit vervangen wordt door een bredere plaat) en uitgezaagd met de Hegner figuurzaag. Spiegelplaat op de steunen van de holle wulf gepositioneerd, en de inkepingen afgetekend, uitgesneden met hobbymes en bijgevijld met een sleutelvijl tot de spiegelplaat de correcte positie inneemt. De breedte van de spiegelplaat wordt niet verminderd overeenkomstig Aots, omdat de ornamenten in de bouwdoos breder zijn, en niet zomaar versmald kunnen worden.
Onderdeel 11B (dekondersteuning tegen de spiegel) zowel aan de bovenzijde als aan de achterzijde bol geslepen op de schotelschuurmachine en afgewerkt met een schuurlat.
Met een latje op spanten 9 en 10 de plaats van onderdeel 11B afgemeten en gelijmd.
Een nieuw onderdek voor het achterdek gemaakt uit triplex 1 mm, in 2 delen, gesplitst op spant 10, omdat door de helling van dit spant het onmogelijk is om dit onderdek over zowel spant 8 als spant 9 te schuiven.
Opening in het achterste deel van dit onderdek gemaakt voor het roer.