Ik blijf het toch een raar gezicht vinden.
Wat me wel interesseert is de 1:1 aandrijving. (wel heel erg off-topic)
Ik lees net dat de motor maar 7 kilo weegt en 20 KW kan leveren.
De accu's zijn 28cellen Kokam met totaal 43Ah en een gewicht van 31 kilo.
Misschien leuk voor in een aardige schaalzwever?
Dan nog over de aandrijving met de AXI.
Frans schreef een andere motor met een hoger KV en een kleinere prop.
Je efficiency gaat dan met sprongen omlaag.
Een langzaam draaiende prop is veel efficienter.
Wat ik wel zou doen is inderdaad even de spuitbus er overheen halen en de prop wit maken en dan een elastiekje over de bladen heen zodat de altijd inklappen.
Bij de lage snelheid van deze zwevers hangt er steeds een blad naar beneden wat een vreemd gezicht is.
Het elastiekje (of rubber ring) zorgt ervoor dat ze altijd mooi aanliggen.
GJ
Wat me wel interesseert is de 1:1 aandrijving. (wel heel erg off-topic)
Ik lees net dat de motor maar 7 kilo weegt en 20 KW kan leveren.
De accu's zijn 28cellen Kokam met totaal 43Ah en een gewicht van 31 kilo.
Misschien leuk voor in een aardige schaalzwever?
Dan nog over de aandrijving met de AXI.
Frans schreef een andere motor met een hoger KV en een kleinere prop.
Je efficiency gaat dan met sprongen omlaag.
Een langzaam draaiende prop is veel efficienter.
Wat ik wel zou doen is inderdaad even de spuitbus er overheen halen en de prop wit maken en dan een elastiekje over de bladen heen zodat de altijd inklappen.
Bij de lage snelheid van deze zwevers hangt er steeds een blad naar beneden wat een vreemd gezicht is.
Het elastiekje (of rubber ring) zorgt ervoor dat ze altijd mooi aanliggen.
GJ