Deze zomer het stof eens van de OSA afgeblazen, en wat spulletjes geverfd die ik vorig jaar al gemaakt had, het bootje moet tenslotte nog afgebouwd gaan worden.
Een likje primergrijs doet alles er weer beter uitzien, die reddingscontainers worden trouwens gewoon wit.
Ook aan de binnenzijde het een en ander toegevoegd, begint er zowaar wat op te lijken.
De deflectors geplaatst bij de voorste buizen, deze waren alleen daar aanwezig, bij de achterste werd alles recht over het achterdek geblazen.
Alle gespoten dingen verlijmd op hun plek, en het plankier een likje verf gegeven.
Ook begonnen met het afwerken van de radarmast, eerst moest er een soort versteviging aan de voet van de mast komen, gemaakt van styreen strookjes.
Een grote voorraad 1 mm koperen staf ingeslagen en begonnen met de eerste beugel, ik weet nu meteen waarom ik dat al die tijd heb uitgesteld, wat een priegelwerk.
Nu zitten er meer van die beugels op, twee ervan zijn hetzelfde, dus vier losse frames gesoldeerd om later samen te voegen.
De proefpassing op de mast, meer om te zien op welke hoogtes ze moeten komen.
De laatste steun was een beetje lastig, meer vanwege de rare hoek, het kostte mij drie pogingen om een identiek paar te krijgen.
Zo heb ik ze allemaal rondom gesoldeerd, de frame delen zet ik vast met wat secondenlijm, daarna kan ik de verbindende stangen ertussen solderen.
Het complete setje op de mast, voorlopig knip ik ze nog niet op maat, wil eerst een basis hebben voor de radar zelf.
Zover ben ik nu, een soort mal gemaakt voor de radarantenne, hierdoor kan alles stevig blijven staan, ga nu eerst de trommel maken waaraan de antenne is bevestigd, vanaf daar kan ik dat spinneweb gaan bouwen wat erbij hoort.