S39 / S65 en soldeer-vet/pasta zijn grote bagger!!!

Is zoiets wat?
IMG_20190527_194358222.jpeg
even goed kijken, maar dan zie je een verfstokje met 3 wasknijpers erop gelijmd. 2 voor de draden(blijft mooi recht) 1 is voor de stekker. Wel even een contrastekker erin doen! Soldeerbout van minimaal 60 watt, anders moet je te lang stoken en word alles te heet!

Ik soldeer echte dikke draden, 6mm2 en zo, met een soldeerbadje.
Gewoon even de draad erin dompelen en na een seconde of 3 is het verzadigd.
De connector staat dan in een stukje hout en heb ik heetgestookt met een 150 Watt soldeerbout.
Dan is het een kwestie van de draad, direct uit het badje in de connector zetten en een paar seconden stil houden tot het soldeer hard is.
Een soldeerbadje koop je voor een euro of 30 en voorkomt een hoop gevloek.

GJ

Ideaal, zo'n zomers bad. D'r zit al zoveel warmte/energie in dat badje, maakt voor temperatuur niet uit dat je er een stukkie koperdraadje in sopt.

Is zoiets wat?Bekijk bijlage 327914 even goed kijken, maar dan zie je een verfstokje met 3 wasknijpers erop gelijmd. 2 voor de draden(blijft mooi recht) 1 is voor de stekker. Wel even een contrastekker erin doen! Soldeerbout van minimaal 60 watt, anders moet je te lang stoken en word alles te heet!

dag arnold

dat is inderdaad een mooie oplossing met de wasknijpers....
zal ik ook eens maken

groeten
steffe

Bij die derde hand had ik vaak het probleem dat ik door die kniestukjes de onderdelen soms net niet mooi voor elkaar kwamen.
Ik heb toen een blokje hout gepakt, daar een paar gaatjes in geboord en daar 220v instalatiedraad in gedaan met daaraan krokodillenbekjes gesoldeerd.
Nu kun je elke hoek en vorm buigen in het draad en kun je ook meerdere maten krokodillenbekjes gebruiken/kiezen

Back