Saab Viggen (BosModelAir)

Naja, vorige week woensdag alleen maar regen.

Vandaag ziet het er goed uit dus vanmiddag een nieuwe poging :yes:

Als het een beetje droog blijft kom ik misschien ook wel even kijken.
Helaas verwacht ik er pas tegen 17:30 te kunnen zijn. :(

Onno is er ook pas tegen 17:30 dus dan gaan we pas maidenen en wordt het pas spannend ;-)

Dat werd dus helemaal niets :nooo:

En dat komt door diverse oorzaken,
1 het veld is door 1 of andere tractor zodanig beschadigd dat er door de wielen sporen liepen van +/- 5cm diep en dat kris kras over het veld.
2 door de weinige propspeling.

De motor hebben goed lopend gekregen en maakt genoeg toeren (misschien iet te veel).
Taxiene gaat ook maar zoidra je maar iets een hobbel tegen komt slaat de prop tegen de grond.

En dat gebeurde ook tijdens de take off run, de eerste meters gingen goe, toen een spoor, neus komt omhoog, prop tegen de grond, 1 blad weg, de canopy schiet door het trillen hiervan los en komt los door de prop heen :cool:

Einde oefening, naja eens kijken of we de motor hoger gaan zetten, dat kan nog wel een cm.
Of de poten verlengen maar motor verhogen is het makkelijkste.

Wordt vervolgd ;-)

He jammer berto, :(

Het zat ons beiden dus niet mee gisteren. Van mij was het ook een goede keus om het niet te doen. Stond op een gegeven moment windje 5, was wel weer lekker handen en voeten werk met de Spacewalker.

Als je die vent op die tractor ziet............. :tank:

Gr. Teus

Zo we hebben de Viggen prop wat meer grondspeling gegeven.

De schoonheidsprijs verdient het niet maar als dat ons props bespaart dan maar zo.
De motor is nu 2cm omhoog geplaatst, tevens wil ik de prop iets meer inkorten dan wat ik had gedaan dus een de totale winst zal iets van 2,5cm worden.

De motor zit nu zo:
viggen24.jpg

De richtingsroeruitslag is nu wat kleiner maar op deze kist zal dat amper merkbaar zijn.

Zla komende week maar eens een nieuwe prop bestllen, zal wel weer een aantal weken duren :-(

saab viggen

Hallo

Ik heb nog eenzelfde nieuwe saab viggen nieuw(1969 volgens de tekening) en die wil ik komende winter uitrusten met een JET JOE 1400 turbine(als ik die tenminste fatsoenlijk aan het lopen krijg)

Is er iemand die iets weet over de vliegeigenschappen van deze kist

alvast bedankt

Eric

Hee Eric,

heb je al eens gekeken of die JJ wel goed in de romp past?
Je hebt boven de vleugel in de romp maar weingi ruimte.

Wij hopen deze zomer deze Saab nog eens te proberen en wie weet kunnen we je dan meer vertellen over de vliegeigenschappen.

grt,
Berto

saab viggen

Hallo berto

Ik wil de motor achterinbouwen zodat de cone ongeveer 4 cm voor het oude motorspant zit.
ik heb de vleugel achter al pasgemaakt voor mijn KJ 66 maar ik kwam een beetje in de problemen met mijn brandstoftank(min 1,5 liter)
met de JJ ben ik ongeveer 300 gram lichter achterin en 1 liter brandstof is genoeg.
maar dat wordt toch werk voor komende winter

eric

Super Tigre uitlaat

Ben zeer benieuwd en wens je veel succes toe en hoop hem volgend jaar een keer te kunnen zien vliegen op 1 oif andere jet meeting.

Hoop tegen die tijd ook eens mijn byron-mig-15-turbine-conversie-bosmodelair om te hebben gebouwd :yes:

Maar nu willen wij toch wel eens onze Saab Viggen vliegen maar nu is die geweldige (not) uitlaat gescheurd.

Dus Wie O Wie kan ons helpen aan een Super Tigre 90 (15cc) uitlaat, eventueel een nieuwe bestellen kan altijd nog.

Het gaat om deze:
SUPG1562 - 12523412 - Silent Muffler .61-.90 (de 10cc en 15cc uitlaat zijn hetzelfde)
SUPG1562-01.JPG

Laatst bewerkt door een moderator:
Misschien heb ik dit gemist en staat het er al in, maar in welke kleuren ga je
hem schilderen?

camo-versie van de zweedse luchtmacht
1425122.jpg

of een grijs-achtige
0969713.jpg

Of een stunt-team achtige
0717055.jpg

sowieso

Veel succes

Odin

Maar nu willen wij toch wel eens onze Saab Viggen vliegen maar nu is die geweldige (not) uitlaat gescheurd.

Dus Wie O Wie kan ons helpen aan een Super Tigre 90 (15cc) uitlaat, eventueel een nieuwe bestellen kan altijd nog.

Het gaat om deze:
SUPG1562 - 12523412 - Silent Muffler .61-.90 (de 10cc en 15cc uitlaat zijn hetzelfde)
SUPG1562-01.JPG
Ik ga voor je zoeken tussen mijn materiaal en kom hier op terug.

Hier hetzelfde.. ik heb die uitlaat gehad voor m'n Super Tigre G75 ring die op m'n Cessna zit, alleen zit daar een de Top Flite in cowl muffler aan.

Ik vrees alleen voor je dat ik 'm al eens weggegeven heb, maar ga kijken..

Ik had 'm nog:
53814a50d5f7cb03e.jpg

Zie je gevraagd topic ;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Back