Dit is een regel welke eigenlijk voor alle brandstof motoren geld (thermische belasting)
Op de club vinden ze dat mijn Taranis te veel lult, maar ik heb een melding ingeprogrammeerd, die me vertelt dat de motor nog te koud is (bij een CHT onder 75 graden).
Het is mogelijk om de boel te begrenzen zodat je maar heel beperkt gas kunt geven bij koude motor, maar dat lijkt me erg onhandig bij het starten als de motor er een keer geen zin in heeft.
Die irritante miepstem is goed genoeg, in combinatie met een beetje zelfbeheersing
Oké, maar dan wel het product gaan verkopen, terwijl het eigenlijk niet af is!
Tsja.... hoeveel kapitaal denk je dat een relatief kleine firma als Saito ter beschikking heeft voor de R&D afdeling, en wat denk je dat het kost om zo'n motor als prototype een of twee jaar lang onder alle omstandigheden te testen?
Als je alle tussenpersonen, belastingen, productiekosten etc etc er af haalt, denk ik niet dat Saito 500 euro overhoud van een motor die 1100 euro in de winkel kost, en ze zullen er ook niet wereldwijd een paar miljoen van verkopen, zoals de gemiddelde keukenmixer wel doet. Het is en blijft een Niche markt met relatief kleine verkoopaantallen, en in een niche markt is het onmogelijk een product 100% uit te ontwikkelen. Kijk maar eens hoeveel problemen er nog optreden bij bijvoorbeeld dure sportwagens...
Het is gewoon heel simpel: Wil je een perfecte en volledig doorontwikkelde motor, dan moet het ding gewoon 2 keer zo duur worden. En dan koop jij hem niet, blijft Saito met al hun mooie motoren in hun maag zitten, en word het ding uit productie gehaald.