Nu verder met het bovendek,
eerst op de stuurinrichting een afdek ring en een shim,
en nog een middenpaaltje.
Je kunt ook kiezen de stuurinrichting los te laten van het bovendek,
dat is weer een extra instelmogelijkheid.
Wel even bogen zonder de shim met een boutje.
Ik ga voorlopig even volgens het boekje verder.
De passing van het bovendek is uitstekend,
alle gaten komen precies overeen met de bulkheads en na het vastschroeven
is het onderdek niet getweeked(kromgetrokken).
Voor het monteren van het bovendek zou je daar nog even de antennebuishouder in kunnen schroeven, dan hoeft die later niet weer helemaal los voor een schroefje.
Ik heb nu ook gelijk de motor gemonteerd.
Dat was even puzzelen met welke verhouding ik een eindratio van 3,8 kon maken.
Uiteindelijk kom ik op 70 spurgear en 35 pinion,
dat geeft 70:35 x 1,9(interne ratio)= 3,8
Bij het monteren van de motor blijk je maar bij een schroef te kunnen,
de andere zit verstopt achter het spurgear.
Ik heb dit als volgt opgelost:
Eerst met een schroef de tandwielspeling goed afgesteld,
daarna het cetergear gedemonteerd,
dan de tweede schroef vast zetten,
en als laatste het center gear er weer in.
Als je snel een motortandwiel wilt wisselen is dit een beetje omslachtig,
maar er is een hopup die beide motorschroeven bereikbaar maakt.
Ik heb de hopup liggen, maar wil het eerst proberen zoals hij nu is,
de gearratio ligt in stock klasse wel vast.
De volgende bouwstap zijn de draagarmen.
Voor de downstop (waarmee je de DROOP en nooit de rijhoogte afstelt) word een een "button schrew" gebruikt,
het is mij niet duidelijk waarom, een setscrew(madenschroefje) zou een betere keus zijn.
De bolkopjes gaan wel op een setscrew en het is aan te raden daar weer wat borgmiddel te gebruiken.
Aan de volgende stap hecht ik persoonlijk altijd er veel waarde:
De assen die in de draagarm moeten, passen goed maar klemmen een beetje.
Met een 3 mm boortje ga ik net zo lang het gat schoon boren zodat de assen
soepel in het gat gaan en kunnen draaien.
Dit is een precies werkje,
want hier wil je zeker geen speling hebben,
dan ben je te ver gegaan en kun je niet meer terug!
Voor de achter draagarmen geld dit nog sterker,
omdat ik met 3 grad toe inn ga rijden,
kunnen de assen niet meer draaien in de suspension blokken.
Als de assen dan klemmen in de draagarm is er geen soepele beweging van de draagarm,
en die moeten echt zonder weerstand naar beneden vallen als je die optilt en loslaat.
De draagarmen lijken erg veel op de Tamiya 415 draagarmen die net iets langer zijn den die van de Tamiya 416.
Maar het is allemaal niet uitwisselbaar door een andere maatvoering.
Let even goed op links en rechts, de draararmen zijn symmetrisch,
maar je moet wel alles in de goede gaatjes en aan de goede kant schroeven.