[SAL] alula van dream flight

• Topicstarter Topicstarter rc_24
  • Startdatum Startdatum
Ik heb de vleugels en staart demontabel gehouden.

2 paar sterke magneten houden de vleugel op zijn plaats, en ik heb dwars door de buisjes heen een miniem gaatje geboord waar een borgpennetje strak doorheen gaat.

Even afwachten of dat allemaal heel blijft zo.

mijn staart had ik ook eerst los gelaten... maar bij de eerste paar landingen vloog het los door de wrijving met de grond bij het landen.
dus direct war uhu por tussen en toen was t opgelost ;)

sinds mijn bestelling binnen is (hobbycity) heb ik 5gr servotjes, en een micro 4ch ontvanger (2.5gr)
deze heb ik dus ingebouwd in mijn alula

de servos die in de alula zaten waren 9gr, en een ontvanger 8ch van futaba (10gr dacht ik)

dus das een 7.5gr + 8gr = 15.5gr dat ik weer eens lichter zit qua elektronica.

dankzij het formaat van de kleine ontvanger, heb ik deze ook nog is helemaal naar voor in de neus kunnen brengen (naast de accu)
waardoor er nog is 5gr uit de neus is gehaald.

wat toch een mooi totaal van 20.5 gr bespaard is op mijn alula!

sinds mijn bestelling binnen is (hobbycity) heb ik 5gr servotjes, en een micro 4ch ontvanger (2.5gr)
deze heb ik dus ingebouwd in mijn alula
de servos die in de alula zaten waren 9gr, en een ontvanger 8ch van futaba (10gr dacht ik)
dus das een 7.5gr + 8gr = 15.5gr dat ik weer eens lichter zit qua elektronica. dankzij het formaat van de kleine ontvanger, heb ik deze ook nog is helemaal naar voor in de neus kunnen brengen (naast de accu)
waardoor er nog is 5gr uit de neus is gehaald.
wat toch een mooi totaal van 20.5 gr bespaard is op mijn alula!

Ik heb vorige weekend ook een Alula Evo (origineel) mogen gooien.
Leuk ding.:p

Je hebt mooi wat gewicht bespaart.
Wat is het totaal gewicht van jou Alula?
Die ontvanger, is die geschikt voor Futaba?
Zo ja, zet er dan even wat spec's erbij.;)

Gerhard

Ik heb vorige weekend ook een Alula Evo (origineel) mogen gooien.
Leuk ding.:p

Je hebt mooi wat gewicht bespaart.
Wat is het totaal gewicht van jou Alula?
Die ontvanger, is die geschikt voor Futaba?
Zo ja, zet er dan even wat spec's erbij.;)

Gerhard

neej geen futaba...
ik vind zo een 80euro /150 voor grote ontvangers wel wat veel, en heb dus ineens de ASSAN module (met 2 ontvangers, 1 is een 6ch , de andere een 7ch)
en dan heb ik de chort range 4ch ontvangertjes ook ineens bijbesteld voor in mijn 2 dlg's.

ff ter verduidelijking...
de shortrange is uiteraard een korte afstand, maar als ik de commentaren lees, dan zijn er afstanden van 700m over de grond gemeten zonder enige storing gewaar te worden.

als ik ff logisch nadenk, mijn 3meter toestellen, worden al zoooo miniscul klein als ik op 400m hoogte hang.
dus een DLG van 1.5m meter zie ik nooooit over die 700m gaan (in de lucht mss zelfs naar 1km range)

de grote ontvangers (long range) zouden uit de vertelsels naar 6-7km gaan, maar dat is gewoon te zot voor woorden.
dan zit ge al met ne zwever van 30m te vliegen. en dan kun je er beter in zitten!

de assan modules zijn bij ons op de club heeel populair, vooral omdat ze voor zowel JR als voor futaba te verkrijgen zijn. (wel goed kijken welke je besteld.)

bij mij gaf vooral de prijs de doorslag!
1/3 van de prijs die futaba durft vragen!

zoek maar is op, en dan zie je een klein wit ontvangertje 4ch

beste mensen, ik ben nu mijn 2de alula aan het monteren.

ik wil deze volledig met pluimen motief airbrushen.
heeft iemand een leuk voorbeeld van hoe men dit doet? en vooral, heeft iemand toevallig een patroon?

ik heb de puntjes die er op staan van de mal allemaal afgeschuurd. hopelijk komt dit de prestatie grondig ten goede.

de vorige heb ik volledig in 1 stuk gelijmd, maar deze blijft demonteerbaar, aangezien ik er alleen maar mee wil slepen en hellingvliegen.

Ik heb met mijn Alula in de Vogezen gevlogen. Echt geweldig!!! Niet alleen op hellingwind, maar soms ook in de thermiek. Buizerds gaven aan waar die zat en daar vloog ik dan heen. Ze waren niet zo gek op de Alula en eentje viel dan ook met gestrekte poten aan! Wat een ervaring! Mijn dochtertje vond het allemaal heel spannend, en riep steeds: 'Kom terug, Loesje!!' Ik heb een benzine stift gekocht en de Alula omgedoopt naar Loesje. Echt een super vakantiezwever!

hij ligt nog ingebouwd, maar ongespoten op de kast... voorrang aan men FLOW en men turbo nu :)

Alula te koop

Voor de liefhebber heb ik nog een splinternieuwe Alula te koop. Zit nog in de doos en moet dus nog gebouwd worden. Nieuwprijs 79 euro. Nu voor 40 euro +verzendkosten.

Alex

hehe :) vinnie go's F3K en alles wat rondgeslingerd word.
ik moet die van mij nog eens lijmen, maar t komt er ma nie van.

Alula

Hoi naam en clubgenoot,

mocht die Alula nog beschikbaar zijn (en Jorn er ook vanaf zien) dan kom ik hem graag bij je ophalen. Ik ga komende vrijdag naar Ameland en zou hem oh zo graag daar mee naar toe nemen. Ik hoor het graag van je!

Prachtige wind en thermiek gehad op vakantie aan de Moezel. Ik heb enkel de Alula gevlogen vanwege de slechte landingscondities ter plaatse.

Ik heb een 5% mix van throttle op hoogteroer gezet waardoor je de Alula heel nauwkeurig en snel kunt bijtrimmen met je linkerstick. (Mode 2)

Wel even op de stand van de stick letten vòòr het DLG starten...

CG zit nu helemaal achteraan het kommetje rondom de dimpels. Ik geloof dat ik zo'n 15 gram lood uit de neus heb gehaald. Kistje is nu een stuk reactiever, en valt niet meer als een baksteen uit de lucht in de bocht.

Elevator full-up is niet veel meer dan een paar mm uitslag.
Aileron: zoveel als mogelijk.

Laatst bewerkt door een moderator:
Back