[SAL] alula van dream flight

• Topicstarter Topicstarter rc_24
  • Startdatum Startdatum
Mooi hoor. Ik heb dezelfde ervaring gehad in de Vogezen. Ik heb het zwaartepunt nu een paar mm achter de dimples. De rolroeren heb ik geen volle uitslag gegeven, omdat ik vind dat hij teveel vertraagd als je die uitslag gebruikt. Met minder uitslag 'vliegt' hij meer door een rol. Ik heb trouwens de belly-skid beplakt met een soort ducktape, nu gaat ie niet meer kapot. Wat ik een beetje mis is een mogelijkheid om ballast toe te voegen. Heeft iemand hier een slimme oplossing voor?

Ik heb op de belly een carbon skid zitten, in min of meer dezelfde vorm als de plastic beschermer die werd meegeleverd.

Lood plak ik gewoon bovenop het rompje. Had behoorlijk wat lood nodig bij windkracht 5 op het veldje te Veldenz. (Veldenz Mosel - Modellbau Wiki). De wind stond daar trouwens haaks op het veld. Door de DLG start kun je toch voldoende hoogte pakken om aan de rand van het veld flink wat aufwind te pakken.

Mooi filmpje, mooie muziek en mooie locatie, ziet heel bekend daar ;)
De alula staat hier nog netjes in de doos te wachten op de accu's en de magneetsetje, maar de volgende vakantie aan de moezel is ti er zeker bij.

BTW
Hoe heb je de carbon skid gemaakt? klinkt wel interesant... ook voor mijn weasel EVO

Ik heb vandaag even een filmpje gemaakt met mijn Alula. 't Is niet veel, maar ach.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb ook een Alula in elkaar gezet en gisteren gevlogen.
Ben erg enthousiast. Dat wordt minder DLG-en de komende jaren.

Over een paar weken zitten we bij de duinen die op het filmpje staan.
Mooie kans om met dit ding een beetje te leren DS-en.

Ik heb ook een Alula in elkaar gezet en gisteren gevlogen. Ben erg enthousiast. Dat wordt minder DLG-en de komende jaren.
Over een paar weken zitten we bij de duinen die op het filmpje staan.
Mooie kans om met dit ding een beetje te leren DS-en.

Daar ga je veel plezier van hebben. Die dingen vliegen super aan de helling.
Denk wel aan het meenemen van lood.
Bij een beetje wind heeft de Alula dit nodig.

Gerhard

Lekker ding hè. Ideaal ook voor niet ideale omstandigheden.
Op een echt grote helling en met wind 2-5 Bft is de Weasel nog mooier.

mijn alula dan toch eens terug in elkaar gelijmd na een crash (2jaar terug?)

en nu weer vliegklaar gemaakt...
eens wat alcohol stiften bezig geweest, alleen moet de onderzijde toch nog een 2e laag krijgen, aangezien het zwart in de stift niet zwart lijkt maar blauw :2gunfire:

full

full

natuurlijk Loet, schone schijn he ;) geleerd van de meesters hehe.

ondertussen heeft de onderzijde van de zogenoemde Dbox een 2e laagje gehad en is nu veel donkerder...

het is een Alula geworden voor op de helling...
die Dbox zal er voor moeten zorgen dat het toestel lantaarnpalen en hekjes onder stroom overleeft! :2gunfire: :banana:

Vorige week eindelijk een zonnige dag om de Alula's te testen had een Alula van me broer gekregen :cool: Het is me eerste DLG wel even wennen in het begin dat gooien maar na een tijdje gaat het steeds beter. We hebben er een paar video's van gemaakt deze vlucht was het mooiste

hey, succes met je vluchtjes!

het lijkt me dat je uitslag op je hoogte nog iets te nerveus is.

het is echt een leuk dingetje en als er echt sterke thermiek is, dan is de alula ook zo weg de hoogte in!

zonet , net voor zonsondergang, nog wat staan gooien in mijn achtertuin... helaas wat bomen, een garage, en niet veel ruimte (5m x 15m om te lanceren en te landen.)

het moest dus wel een keer misgaan.
de alula belandde dan ook op het dak van de buren , uiteraard was het men eigen fout... net te laat met sturen en ik had de hoek van de nok mee.

de buurman uit zijn zetel en pyama kunnen zetten om hem uit de dakgoot te gaan vissen.
de vrouw des huizes lag al in bed en had al zo'n vreemd lawaai gehoord ;)

gelukkig kon ik na het opvissen van de alula de buurman laten zien dat het om een licht en onschuldig stuk schuim ging.
hij was meteen gerustgesteld ;)

met andere woorden, men stukje tuin hier vanachter is mooi als je een motorkistje hebt en flapjes kan instellen... (dan kan ik wat hoger vliegen)
de alula heeft geen mogelijkheid tot remmen , dus elke keer een uitdaging om hem op een smal stuk neer te zetten.
ook zakt ie snel als er geen thermiek is, en ik kom niet veel hoger dan de boom die er staat.

jaja, ik snap het :) dank u...

ik zal er eens over nadenken, mss te testen bij men oude alula...
het is wel een extra servotje.
de vlakjes hoeven eigenlijk niet eens heel groot te zijn ... 5-7cm lijkt me al veel... als je die recht naar beneden haalt dan zit er idd een goede rem op.

eerst een zien of men zender dat gemixt krijgt.

Hmmm die roertjes maakte ik vroegah ook op m'n motorplanckjes.....en dat is makkelijk te maken voor de ultimammehoela ! Ik zal robert eens vragen of het snijden al vordert :D (want de vaatwasser is gefixed)

Laatst bewerkt:
Het snijden is gevorderd nieuwe controlebord zit erin moet alleen de temp van de snijdraad nog fine tunen het eerste proef vleugeltje is al gensneden maar de temp was nog te heet

Ik kan mij herinneren dat er ergens in de RCSoaringDigest of op RCGroups een artikel gestaan heeft over een Alula modificatie met apart hoogteroer. Dat bleek beter te sturen in de thermiek, en je kunt er natuurlijk dan ook mee remmen :)
Misschien een idee.

Gevonden: http://www.b2streamlines.com/Alula2.pdf

Deze modificatie is gepubliceerd voor de oer Alula, de versie die van voor de Alula-Evo die vanaf juni 2009 te koop is.
De oer Alula gesneden uit EPP heeft meer negatieve pijlstelling dan de huidige gespoten Evo versie. Met die grotere negatieve pijlstelling heeft het meer zin het hoogteroer en rolroer te splitsen.

Het landen van de Alula vind ik geen probleem. Je kan hem met iets meer hoogteroer dan normaal gemakkelijk dood trekken waarna hij zo uit de lucht valt. Hiervoor vlieg ik met dual rate op hoogteroer waarbij ik voor de landing desgewenst naar meer uitslag schakel om hem gemakkelijk in overtrek te krijgen.

Rick

Back