[SAL] alula van dream flight

Discussie in 'HLG/DLG/F3K' gestart door rc_24, 16 jun 2007.

  1. fireforx309

    fireforx309 Guest

    klopt rick, van dat doodtrekken, maar als je 10m voor je moet komen aanduiken van 5meter hoogte, en je hebt maar een breedte van pakweg 7meter... dan is het erg moeilijk om hem dood te trekken na een duik :)

    als je ruimte hebt dan is dat idd mogelijk.
     
  2. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    Veel vliegen met de Alula helpt, en zoals je al ergens anders hebt aangegeven kan ik goed dooodtrekken.;)

    Rick
     
  3. fireforx309

    fireforx309 Guest

    ik vlieg wel vaak met de alula, maar het moet mogelijk blijven natuurlijk ;) hij lag al een keer op het dak van de garage en van de buren door de te kleine ruimte.

    ik vind het wel een leuk kistje om mee te spelen. de alula wordt al eens achter een minimag gesleept (of laatst nog door de kist van Mees ... zoon van franck)
    zo leren de kids ineens slepen. en een alula is tenslotte maar een hoopje schuim met wat koperdraad in!
     
  4. Kcnalp Kcnarf

    Kcnalp Kcnarf

    Lid geworden:
    6 sep 2002
    Berichten:
    4.982
    waarvan akte! Mees (11) zn eerste sleepje met de PT20....in Herentals...met een (confektie) ammehoela :D

     
    Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  5. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik heb de mijne van de week binnen gekregen!
    Na voor de 2de keer in oostenrijk stinkjaloers toe moeten kijken hoe goed die Alula's het doen als er verder niets anders boven blijft ben ik dan toch ook gezwicht.

    Het moet lukken om die de komende dagen op de keukentafel in elkaar te prutsen en voor volgend weekend te vliegen!
    Moet ik er trouwens speciale schuimvriendelijke CA voor hebben of doet alle CA het op dit spul (ik ben een redelijke schuimnoob!)
     
  6. eric_laermans

    eric_laermans PH-SAM

    Lid geworden:
    19 aug 2005
    Berichten:
    3.994
    Locatie:
    Zwolle region
    Nee, alleen foamfriendly CA (normale CA vreet het schuim weg), eventueel met activator uit de spuitbus. Less = more... dus zo min mogelijk CA gebruiken voor een goede verbinding.
     
  7. prop-er

    prop-er Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 sep 2004
    Berichten:
    5.015
    Locatie:
    Moordrecht
    De Alula is van EPO gemaakt, en kan met normale CA gelijmd worden. Overigens raad ik aan de vleugelhelften en andere zwaar belaste onderdelen met epoxy te lijmen.
     
  8. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik heb de 2 stukjes restmateriaal met gewone ca en mijn spuitbus verf behandeld en er gebeurde niets (anders dan aan elkaar vast zittenen een kleurtje krijgen haha) dus heb ik die gewoon gebruikt.

    Verder houd ik mij eigenlijk altijd aan bouwbeschrijvingen tenzij ik echt kriebelende nekharen krijg van wat ze voorstellen. In dit geval vertrouw ik het goed genoeg om dat gewoon te volgen.

    Hij ligt nu klaar te wachten op een gaatje in het drukke schema om in te vliegen!
    [​IMG]
     
  9. Terence

    Terence

    Lid geworden:
    17 jan 2011
    Berichten:
    1.423
    Locatie:
    Ermelo
    Daar ga je schik van krijgen.

    Overal en bijna altijd vliegen, met meer wind 50 gram lood op zijn rug en je kan weer:p

    wel bekende kleurtjes?, wel eens eerder gezien:rolleyes:

    Terence
     
  10. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Jup! Ik blijf regelmatig terugvallen op het stuurboord/bakboord thema.
    [​IMG]
    Nog niet kunnen vliegen trouwens, te turbulent in de wijk en geen tijd voor het strand.
     
  11. Terence

    Terence

    Lid geworden:
    17 jan 2011
    Berichten:
    1.423
    Locatie:
    Ermelo
    Dat moet wel een automatisme voor jou zijn:(

    Ik zal de mijn ook eens van een beetje kleur voorzien

    Terence
     
  12. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik heb net even staan gooien en het is echt een heel erg leuk ding zeg!

    Ik ben wel nog even bezig voordat ik het zwaartepunt echt goed heb. Ik begon precies op de puntjes en ben al, net als iedereen, ietsje naar achteren. Wat ik wel in heb moeten stellen en wat de beschrijving niet aangeeft is redelijk wat rolroerdifferentiatie.
    Alleen rol geven ging gepaard met flink de neus omlaag maar dat is er nu bijna uit.
    Hij draait echt zowat om zijn vleugeltip als het nodig is dus dat is echt leuk!

    Maar.....ik weet wat voor klappen Terrence met zijn Alula af en toe maakt en mijn neus brak er af bij veel en veel minder, niet meer dan een rare landing eigenlijk. Ik was echt verbaasd bij hoe weinig hij eraf ging dus dat was wel jammer.
    Maar ik heb hem er ook al weer aangelijmd, staat nu met tape eromheen lekker te drogen. Het plastic neusbeschermertje ga ik straks dan ook maar met veel tape goed rondom vastzetten en hopen dat hij dan minder snel kapot gaat.

    Wordt vervolgd!........
     
  13. Terence

    Terence

    Lid geworden:
    17 jan 2011
    Berichten:
    1.423
    Locatie:
    Ermelo
    Ik ben er inderdaad niet voorzichtig mee, het is een gooi en smijt kistje voor mij, waar ik wel erg aan gehecht ben geraakt inmiddels.

    Ik denk er serieus over om nog eens een nieuwe te bestellen en daar iets zuiniger mee te zijn.

    Ik heb ook wel wat reparatie's uitgevoerd, en hier en daar versterkt met glasvezeltape.

    succes


    Terence
     
  14. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Gisteren even op het duin gevlogen....2 m/s blijft hij dus gewoon op hangen!
    De meeuwen konden hem niet volgen want die vlogen te snel!....dat had ik nog niet eerder meegemaakt haha

    Maar wel even een vraagje voor de andere Alula vliegers: Wat voor ontvangeraccu hebben jullie? De mijne komt uit mijn grabbelbak, ik weet de capaciteit niet eens (staat er niet op) en na hooguit 20 minuten knuppelen is hij zo leeg dat de ontvanger uit schakelt.

    Dat moet beter kunnen! Maar ik kan deze maat (1/3deA?) nergens vinden.
    Dus zodoende....wat hebben jullie? en waar kopen jullie ze?
     
  15. fireforx309

    fireforx309 Guest

  16. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ja...die maat heb ik dus ook maar dan hele oude. Nu kijken wie ze verkoopt.....
     
  17. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    Enig idee waar de Alula te bestellen is? Buiten Oostenrijk is de spoeling dun. En vanuit Oostenrijk worden de bestelkosten 20 euro...
     
  18. Justus

    Justus

    Lid geworden:
    8 okt 2003
    Berichten:
    4.424
    Locatie:
    Rijnsburg
    Ik had de mijne van lindinger maar kan mij niet herinneren wat de berzorgkosten waren.

    Ik heb laatst ergens gelezen dat hij niet meer gemaakt wordt dus als je er eentje vind.....niet te lang wachten!
     
  19. Rick NL

    Rick NL PH-SAM

    Lid geworden:
    18 apr 2008
    Berichten:
    4.053
    Locatie:
    Gouda
    Ik heb er een paar weken geleden een gekocht bij FlashRC.com in Frankrijk.
    Daar valt de porto wel mee.
    Als je niet te veel haast hebt kun je er een zonder verzendkosten laten sturen naar onze Franse zoon, dan neem ik hem over 3 à 4 weken mee terug naar Nederland. Stuur dan even een pb.

    Rick
     
  20. SRS

    SRS

    Lid geworden:
    23 mei 2005
    Berichten:
    3.740
    merci, maar daar is ie inmiddels ook niet meer leverbaar...
     

Deel Deze Pagina