San Francisco II (Artesania Latina)

Discussie in 'Bouwverslagen historische schepen' gestart door Edwin1966, 27 nov 2019.

  1. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.065
    Locatie:
    Oud Beijerland
    Hier gebruik ik vaak de volle lengte van een plank voor. Vaak uit gemak en een volle lengte van de plank is vaak ook mooi in de zeeg van het dek te drukken. Doordat deze ook nog eens wordt onderbroken wordt door de kanonspoorten vind ik dit niet erg.
    Maar met je latten van 7cm is niets mis mee hoor. Deze worden niet voorzien van breeuwnaden.
    Maar voor de spijkers er in te zetten voor je vorige post is een spijkerdrukker een uitkomst. Maar hoe dan ook! Het zit er toch keurig op.
     
  2. Edwin1966

    Edwin1966

    Lid geworden:
    27 nov 2019
    Berichten:
    88
    Locatie:
    Uden
    De kanonspoorten onderbreken inderdaad de planken en als ik bij Maarten kijk komt er ook nog wel het één en ander voor te staan/hangen dus ga ik ook maar voor de volle lengtes
     
  3. Prutsertje

    Prutsertje

    Lid geworden:
    2 apr 2019
    Berichten:
    1.190
    Locatie:
    Amstelveen
    Ik heb me met het beplanken steeds aan de bouwbeschrijving gehouden. En waar mogelijk klemmen gebruikt bij het aanbrengen en anders even met de hand vasthouden.
    Strijkboutmethode is erg lastig aan de binnenkant.
     
  4. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.580
    Locatie:
    noord-holland
    Daar heb je spijker drukkers voor
     
  5. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.580
    Locatie:
    noord-holland
    Mooi geworden je boot
     
  6. Edwin1966

    Edwin1966

    Lid geworden:
    27 nov 2019
    Berichten:
    88
    Locatie:
    Uden
    Zo, daar zijn we weer. Allereerst iedereen nog een goed nieuwjaar, beetje laat maar zeker niet minder gemeend. De kerstdagen bij mijn moeder door gebracht en oud en nieuw bij mijn schoonouders op dat eiland ten westen van ons, gelijk maar een vakantie eraan geplakt en Edje is er weer helemaal klaar voor.
    Waar was ik gebleven? Oh ja bij de verschansing. Ik ben begonnen om deze aan de binnenkant te beplanken. Door de krommingen staat er best wat spanning op het latje maar met behulp van de nieuwe klemmen die jullie mij aan hebben geraden gaat het goed. Ze klemmen in ieder geval als de beste.

    [​IMG]

    Vandaag proberen weer eens aan de knutsel te gaan en dan denk ik dat ik morgen toch echt de romp moet gaan schuren want de verschansing zal dan ook wel af zijn.
     
    Avado, TIMBERWOLF, Eduard Renger en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. Prutsertje

    Prutsertje

    Lid geworden:
    2 apr 2019
    Berichten:
    1.190
    Locatie:
    Amstelveen
    Dat ziet er supernetjes uit!
     
  8. TIMBERWOLF

    TIMBERWOLF Forum veteraan

    Lid geworden:
    28 aug 2008
    Berichten:
    12.580
    Locatie:
    noord-holland
  9. Edwin1966

    Edwin1966

    Lid geworden:
    27 nov 2019
    Berichten:
    88
    Locatie:
    Uden
    Kuch kuch kuch, even het stof eraf geblazen. Nadat ik op gegeven moment wel erg veel tijd tekort kwam ivm werk en prive had ik deze aan de kant gezet. Hij heeft ruim een half jaar op zolder gestaan tot mijn broertje hem mee nam om hem af te maken. Sorry dat ik dat niet eerder gemeld heb. Helaas heeft het werken aan dit schip één nadeel opgeleverd, ik vond het zo leuk om te doen dat ik besloten heb om zelf een schip te kopen. En omdat ik nu weer voldoende vrije tijd heb..................maar daar komt een nieuw verslag van. Eerst nog even kijken welke van de twee ik ga kiezen, tussen welke twee blijft nog even een verrassing.

    Edwin.
     
    Prutsertje en Hans Groenenberg vinden dit leuk.
  10. Hans Groenenberg

    Hans Groenenberg Forum veteraan

    Lid geworden:
    12 nov 2014
    Berichten:
    6.065
    Locatie:
    Oud Beijerland
    En wat is de keuze geworden?:p
     
  11. Vertel , vertel , vertel :rolleyes:
     
  12. Jaques

    Jaques Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 mei 2016
    Berichten:
    5.731
    Locatie:
    Tilburg
    Nou Jongens wel ff op blijven letten hee, Edwin heeft hem zowat haast af en jullie willen nog weten welke het word:rolleyes::rolleyes:
     
    TIMBERWOLF en Edwin1966 vinden dit leuk.
  13. Edwin1966

    Edwin1966

    Lid geworden:
    27 nov 2019
    Berichten:
    88
    Locatie:
    Uden
    Een bloknootje hoorde ik van Hans :D Oh ja en nog iets :yes:

    Maar het is de Duyfken geworden.
     

Deel Deze Pagina