Savage Flux en 3S LiPo's

@ DeeJay, je kunt de pinion over de as heenschuiven om hem op 1 lijn met de spur te krijgen?! Als de mesh dan niet goed staat kun je onderaan 4 schroeven loshalen en daarmee de mesh zetten.

Dat is het hem juist. Als ik hem op een lijn heb met de spur dan zit het schroefje op het ronde stuk van de as. De motor moet dus naar achteren van de spur vandaan worden geschoven. De mesh staat wel goed.

pinionprobs.jpg

Dat schroefje zit tegen het vlakke deel van de as aan. Hij zit niet strak vast dus de pinion kan nog schuiven. Maar hij kan niet verder naar de motor toe. Toch zal dat moeten omdat hij niet op een lijn met de spur zit.

Ik denk dat de motor naar achteren moet. Volgens mij moet die naad op de motor tegen de beugels die de motor vasthouden aankomen.

Yupz, zo te zien is de complete motor naar boven geschoven. Kun je deze niet terug schuiven en dan de schroeven aan de linker kant vast draaien? De beugel die de motor vast houd moet namelijk aan de hortizontale lijn zitten die je ziet.

De beugel die de motor vast houd moet namelijk aan de hortizontale lijn zitten die je ziet.

Dat dacht ik al. Helaas zit een van de schroeven aan de linkerkant onder de esc. De esc zit met een schroef aan de onderkant vast. En ik heb aan de onderkant een plaatje gemonteerd om de bodem af te dekken. Met andere woorden: ik moet de hele auto demonteren :(. Ik denk dat ik maar wacht tot mijn savox servo binnen is. Dan kan ik alles in een keer doen.

Ik zie het probleem niet helemaal om eerlijk te zijn... dan schuif je het pinion toch gewoon nog verder op de motor as, en draai je het schroefje gewoon op de as in plaats van op het platte vlak. dat werkt gewoon hoor. (je moet alleen het schroefje wel vast genoeg aandraaien.)

idd. Maar het werkt echt niet op het ronde stuk hoor. Dat heb ik al geprobeerd. Ik denk dat hij dan zelfs met loctite nog wel los schiet. Misschien niet meteen maar uiteindelijk wel. Maar goed, ik ga gewoon de motor weer terugschuiven.

ja zeker doen
op het ronde kan het zeker niet soms gaat het zelf niet op het platte (omdat het steeds los komt)
dat is och niet zo veel werk? ookal heb je zo een onderplaat geinstaleert?
die plaat eraf en je kunt meteen aan dat vijsje vanonder van de esc ofniet?

dat is och niet zo veel werk? ookal heb je zo een onderplaat geinstaleert?

Jawel want om de onderplaat eraf te halen moet ik eerst beide chassisdelen verwijderen. De schroeven van de bodemplaat zijn namelijk niet vanaf de zijkant te benaderen zonder de zijplaten eraf te halen. Ik kon niets beters verzinnen..

aa dan is dat een hele klus ja maarja dat is eens leuk eh :D

ikzie de meeste van die platen die gewoon aan de bumper zijn gezet met aan elke kant 2 vijzen

Ik ben altijd bang dat de schroeven er na een tijdje niet meer goed in gaan. Het is allemaal ijzer in plastic. Er komt een dag dat het plastic is uitgesleten en dat de schroeven niet goed vast meer zitten. Bij een auto als de flux is dat slecht nieuws.

Ik heb hem net uit elkaar gehaald en de motor verplaatst en de pinion weer goed vestgemaakt. Ik wacht even met in elkaar zetten totdat ik mijn savox servo heb. Die verwacht ik volgende week.

Zou je een vergelijkings filmpje kunnen maken tussen de servo's?

Ik stoor me ook aan de servo, zowel uitslag kracht als snelheid.

Nou, hij ligt nu helemaal uit elkaar dus dat wordt lastig. Ik kan straks wel een filmpje maken met de nieuwe servo.

Zo, hij zit weer in elkaar. Ik heb geen last meer gehad van een losgekomen pinion. Alleen bleek de slipkoppeling weer losgerammeld te zijn. Toen ik begon met rijden deed hij inderdaad staande backflips. Maar na een tijdje begon hij steeds meer te slippen. Ik heb hem weer eens stevig aangedraaid. Hopelijk blijft het nu zitten.

Ik heb ook de savox servo erin zitten. Het is nu inderdaad mogelijk om vanuit stilstand de wielen helemaal om te gooien. Ik zal morgen eens kijken of ik een filmpje kan maken.

Back