Savage Flux en 3S LiPo's

Ik hoop dat het lukt want ik gebruik mijn camera zelden om te filmen. Maar ik ga een poging wagen.

Ik heb met mijn auto nog een probleempje. Als ik erg hard rijd lijkt hij een beetje te drijven en dan stuurt hij erg slecht. Ik vraag me af of dat komt doordat de banden bol gaan staan van de snelheid. Kan dat kloppen? Betekent dat dat ik moet gaan tapen?

Dat zweven en zwabberen komt waarschijnlijk door het baloonen ja. Een manier om dit tegen te gaan is inderdaad het tapen van de banden.

@Nard,

Ik heb een tweetal filmpjes gemaakt. Ik ben ze nu aan het uploaden naar mijn webspace. Maar ze zijn 35meg het stuk en ik denk niet dat ik voldoende ruimte heb. Ik heb geen Youtube account en ik heb geen idee hoe ik ze bij jou kan krijgen. Misschien heb jij een idee?

@thehighlander,

Ik weet ook niet precies wat er bedoeld wordt. Ik denk dat je gewoon plakband aan de binnenkant van de banden plakt. Die houden dan de band tegen als die veel toeren maakt. De band heeft namelijk bij hoge toerentallen de neiging om uit te rekken. Til je wagen maar eens op en geef gas. Je zult zien dat ze smaller en hoger worden.

@deejay: dat komt zeker door het baloonen van je banden bij mij zweelf dat ook zo over de grond. het enigste dat je kunt doen is on road banden nemen of die dirt bonz van hpi die balonen niet zo veel

hoevel heb je betaalt voor die servo/

Ik heb ongeveer 70 euro betaald. Hij is beter dan degene die erin zat maar ik ben er nog niet over uit of hij zijn geld waard is. Het mechanisme is namelijk ook een beetje flexibel en als je op een ondergrond zit met veel wrijving dan denk ik dat de servo wel de volledige uitslag haalt maar dat het mechanisme een beetje verbuigt. Dan is de uitslag van de wielen nog steeds niet maximaal.

70euro dat is een beetje veel voor mij voor een servo :D ik gebruik er van 20euro kun je wel niet volledig omslaan bij stilstand maar zoveel sta je niet stil hee met een flux:D

@nicksavagex,

Dat is waar :). Hoewel de mijne nu toch stilstaat. ik heb een van de banden stukgereden. Er zit een scheur in. Het zal denk ik niet lang duren voordat hij helemaal naar de knoppen is. En ik ben een onderdeel van de stuurinrichting kwijt geraakt. De servo doet nog zijn best maar de wielen draaien niet meer. Hoe ik dat nou weer voor elkaar krijg...

@Nard,

Welke banden en wielen heb je ook weer onder je Flux geschoven? Nu een van de banden stuk is heb ik een mooi excuus om nieuwe te kopen :D

Ik heb 2 * 4 banden.

ProLine Maxx Mashers
ProLine BadLands

Beide op Hong Nor offset rims. Wereld van verschil voor de Flux. Als je nieuwe gaat halen zou ik zeker voor offsets gaan.

@deejay je kan anders ook eens die dirtz bonz banden proberen van hpi ik had die hier toevallig liggen en is ook al een groot verschil die banden ''balonen'' niet zo dus schuren ze niet zo rap:D is misschien ook de goedkoopste optie:P wil hij niet meer draaien met je nieuwe servo?

@Nard,
Wat is nou het verschil tussen de Maxx Mashers en de Proline Badlands? De ene voor bashen en de ander voor onroad? zoiets?
Wat zijn offset rims?

@nicksavagex,
Het sturen ging prima met de nieuwe servo maar er is een verbinding los tussen de servo en de stuurinrichting. Volgens mij is er gewoon iets losgeraakt. Ik moet eerst maar eens uitvinden welk onderdeel dat is.

Verschil = profiel. Beide zijn sublieme banden voor bashen al zijn de Mashers iets meer allround, dus ook beter geschikt voor onroad gebruik. De BadLands doen het echter beter op softe ondergronden door de noppen structuur van de band.

Offset rims wil zeggen dat de bevestiging van de velg op de as niet aan de buitenkant van de velg zit maar meer 'in' de velg zit. Hierdoor staan de banden verder naar buiten en wordt het spoor van de wagen breder. Hierdoor krijgt de wagen een betere handling (iets dat de Flux opzich wel kan gebruiken) en kiept hij minder snel om.

EDIT: typo

Laatst bewerkt:
badlands zijn misschien wel goed banden (heb daar nog geen ervaring mee) maar ik vind die niet zo mooi om te kopen
die mashers vind ik iets mooier van uitzicht

mooie filmpjes trouwens daar zag ik die badlands :D

Ik denk dat ik ook maar voor de mashers ga. Volgens mij toch iets meer allround. En aangezien ik er ook velgen bij moet kopen wordt het anders wel erg prijzig.

@Nard,
Hoeveel offset heb je nou op je wielen? Ik kan die Hong Nor velgen nergens vinden dus ik ga maar gewoon voor HPI velgen denk ik. Die zijn er vast ook wel met offset.

@ nick, tja mooi om te kopen. Ik vind ze er wel stoer uitzien, maar dat doet me allemaal weinig. In dat filmpje heb ik inderdaad de BadLands erop zitten, ik verwacht dat die meer grip geven dan de Mashers op die ondergrond (al heb ik de Mashers niet geprobeerd).

@ DeeJay, dat weet ik zo 1,2,3 niet. Ik denk 1'' dat is dus 2,54 centimeter. Er zijn genoeg goede velgen, HPI heeft er ProLine Team Associated, gewoon zoeken totdat je er hebt gevonden die je bevallen.

@nicksavagex,

Ik wil graag op ruw terrein rijden natuurlijk. Zo'n savage is gemaakt om mee te bashen. :D En soms rijd ik ermee op straat of op gras bij gebrek aan ruw terrein.
Ik heb niet echt een bedrag in gedachten maar ik zag gisteren bijvoorbeeld een setje aluminium velgen van 120 euro die ik wel mooi maar ook te duur vond. Ik denk aan 20 euro per twee banden.

120euro is inderdaat zeeer veel voor gewoon een setje banden:D

20 moet te doen zijn maar dan moet je in amerika zoeken op ebay staat er wel iets heb ook al eens gekeken:)

even een vraagje: weet iemand hoe het komt dat savage geen controle meer heeft over zichzelf?
soms begint hij gewoon te remmen als ik even de gas los laat en als hij stil staat rijd hij soms volgas achteruit en dat is natuurlijk minder leuk met 3s lipo :D

eerst dacht ik dat het aan de trim lag van de zender maar dat maakt niets uit voor wat dient die eigelijk? er veranderd neits als je daar aan draait alle baterijen waren volledig geladen.

weet iemand wat ik hier aan kan doen?

Rij je met standaard zendeR?
Dan is het dikke vette storing,en zou ik zsm overstappen naar 2,4ghz;)

je het is de standaard zender

ik heb al zitten kijken naar een nieuwe zender en is dit een goede?

een spektrum dx2 deze is 2,4ghz geloof ik
heb je dan geen storing meer met zoiets?

Back