sc10 topic

• Topicstarter Topicstarter hdbadboy
  • Startdatum Startdatum
morgen neem ik m'n sc10 in ontvangst normaal!

ik ga er een 5.5 yeah racing setje insteken met 2s lipo.

ik zie dingen graag door een power wheelies doen , maar omdat zoals ik hier lees de origenele banden niet alte veel grip hebbe , gaat dit me dan niet in de weg liggen ?

Ik heb er even een een 7700 kv CC motor in gehad en powerwheelies deed hij dan met gemak, mits de ondergrond verhard was.

Heeft iemand een ezrun motortje in zijn sc10 zitten? De motor heeft een relatief kort asje en bij mijn Slash kon ik vanwege mijn gear mod de pinion omdraaien, bij een sc10 gaat dat denk ik niet, iemand ervaring?

Ik heb sinds een uurtje een EZRun motortje in mijn sc10 zitten, het past goed alleen heb wat temperatuurproblemen (3900 kv motor), heb een en ander ook in het ezrun topic gevraagd.

een 13t pinion misschien.
meer zal hij niet gaan trekken denk ik.

een Ezrun in een SC10 gaat ook niet, het spul is veels te licht voor deze auto.

een 10,5T tekin motor doet wonderen.

hiervoor had ik een 9,5T 19t speedpasion motor deze werd ook erg heet.
maar heeft het toch 2 jaar volgehouden.

nu rij ik zinds een maand met een Tekin 10,5T motor met een 18t pinion.
en het rijd sneller en rustiger?
ook omdat het gewoon goed spul is.
maar ik heb er ook een GM 90A V2 regelaar op met sensor.

deze motor blijft lauw, en dan rijden we altijd door mul zand wat al heel veel warmte opwekt.
op straat blijft de motor gewoon kout.

dus koop een knape motor en regelaar en je bent van je probleem af.

je warmte ga je alleen kwijt raken om er een kleine pinion op te zetten.
en dat wil je niet want de sc10 rijd het lekkerst als hij een 60/65km rijd.

we gaan niet voor minder toch ;).

gr Sander.

oke thanks for the tip, ja had eerst een 13.5 speed passion motor in, met een mamba max pro, en heb in een vlaag die ezrun 10 t. gekocht..

had ik dus beter niet kunnen doen..

ik zou die hobbywing motor wel in mijn slash willen hebben, maar snap niet dat jij hem zo heet krijgt, bedoel ik heb de kleinere 8.5t 4000kv in mijn slash, welke zwaarder is dan de AE, en hij loopt tog niet extreem warm!

EDIT: of heb jij die kleine ribbed can EZrun, die zijn idd aan de lichte kant voor elke SCT!!!

Laatst bewerkt:
Ik denk idd dat u de 380 motor in een 540 behuizing heeft.
U heeft namelijk een 10T en dat zijn eigenlijk 380 motortjes.
de ,5 turns zijn echte 540 motortjes.

nope , de SC10 (btw erg verwarrende naam met de auto ;)) motor van ezrun is een 550 sized motor , ik ben er 100% sure van dat hij undergeared is , had ik op het begin ook.

ow hahaha xD

lekker slim bezig ik...
leek me eigenlijk wel logisch om in een shortcourse een shourtcourse motor te doen :rolleyes:

ik zou die hobbywing motor wel in mijn slash willen hebben, maar snap niet dat jij hem zo heet krijgt, bedoel ik heb de kleinere 8.5t 4000kv in mijn slash, welke zwaarder is dan de AE, en hij loopt tog niet extreem warm!

EDIT: of heb jij die kleine ribbed can EZrun, die zijn idd aan de lichte kant voor elke SCT!!!

het is een zwarte kleine ribbed can ezrun, 2e hands via ebay gekocht.. ik keek enkel naar de kv-waarde en dacht.. oh dat klinkt wel goed, eerste ezrun motor heb voor de rest allleen maar Castle Creations motoren en speedpassion spul.

Ik denk idd dat u de 380 motor in een 540 behuizing heeft.
U heeft namelijk een 10T en dat zijn eigenlijk 380 motortjes.
de ,5 turns zijn echte 540 motortjes.

aha.. dat had ik ook ergens gelezen.. dacht dat ik de juiste had gekocht.. dat verklaard het temperatuur probleem..

wellicht is deze motor dan meer geschikt voor een lichte buggy.

Mamba Max Pro + 13.5t. Speed Passion

Inmiddels mijn 13.5 turns Speed Passion motor weer in mijn Associated SC10 gedaan. Sensored aangesloten op mijn mambamax pro. Meteen ffe via de link naar de instellingen gekeken.

Iemand ervaring met de C.H.E.A.T. mode bij de Mamba max pro. Rijd met een standaard spur 91t + 21t pinion. Heb nu Cheatmode op 18 graden staan, maar zag waardes tot zo'n 50 graden.

Voorheen had ik hem op zo'n 10 graden gezet en toen bleef alles praktisch koud.

Qua toerental wanneer de cheatmode in werking komt, heb ik hem staan op 3000-9000 rpm.

Groeten Wesley

Hallo,

Ik ben van plan om een associated sc10 rc monster energy te kopen,

waar is die het goedkoopst ? ik heb gezocht, en het goedkoopste tot nu toe is 290euro excl verzending.

Mijn vraag is eigenlijk, er zit een 3300KV motor in, maar ik wil een zwaardere motor zonder een andere regelaar te moeten kopen. bestaat er soms een formule ofzo omdat te berekenen ?

MVG

Hallo,

Ik ben van plan om een associated sc10 rc monster energy te kopen,

waar is die het goedkoopst ? ik heb gezocht, en het goedkoopste tot nu toe is 290euro excl verzending.

Mijn vraag is eigenlijk, er zit een 3300KV motor in, maar ik wil een zwaardere motor zonder een andere regelaar te moeten kopen. bestaat er soms een formule ofzo omdat te berekenen ?

MVG

hmm geen idee waar die het goedkoopst is, maar ik zou wat langer doorsparen, de bouwkit kopen en dan een leuke brushless set erin en een goede Spektrum zenderset (bijv. dx3r)

hmm geen idee waar die het goedkoopst is, maar ik zou wat langer doorsparen, de bouwkit kopen en dan een leuke brushless set erin en een goede Spektrum zenderset (bijv. dx3r)

Bouwkit ??

Daar heb ik nu echt geen verstand van om zoiets te bouwen

MVG

Back