sc10 topic

• Topicstarter Topicstarter hdbadboy
  • Startdatum Startdatum
Wat is de ideale gewichtsverdeling voor en achter voor een SC10?

Ik heb vorige week op de klei gereden en vind dat de achterkant erg snel omgaat. En ik stond achter nog wel op Pro-Line Caliber M3 banden :confused:.

Moet ik nu lood gaan plakken?

Wat is de ideale gewichtsverdeling voor en achter voor een SC10?

Ik heb vorige week op de klei gereden en vind dat de achterkant erg snel omgaat. En ik stond achter nog wel op Pro-Line Caliber M3 banden :confused:.

Moet ik nu lood gaan plakken?

Iemand?

Wil onderdelen kopen om mijn SC10 om te bouwen naar 12mm hex adapters.

Daarvoor zijn oa de volgende assen nodig:
assensc10.jpg

Wat ik niet begrijp is dat er een verjonging in de as zit, hoe kunnen de lagers nu steun geven aan deze assen?
(dat het werkt neem ik aan maar hoe werkt het?)

Ik heb niet zo'n ding, maar ik vermoed dat er bij de verjonging ook geen lager zal zitten. Ik vermoedt dat je er eerst een lager op zal moeten schuiven die tegen de kraag aan rust. Daarna het veerringetje erop klikken en het tweede lager erop schuiven. Zo iets.

Ja, tussen de groef en het gaatje. Lijkt alleen zo smal maar moet het idd wel zijn.

de lagers zitten net als in een wiel of de achter hub in beide kanten in het plastic geduwd, in het midden zit niks ander dan wat dikker plastic om de lager op hun plek te houden, ik weet niet goed hoe ik het moet uitleggen maar het zit net als bij de achterhub uiteindelijk, daarom heb je voor de conversie andere voorhubs nodig

Wil onderdelen kopen om mijn SC10 om te bouwen naar 12mm hex adapters.

Daarvoor zijn oa de volgende assen nodig:
assensc10.jpg

Wat ik niet begrijp is dat er een verjonging in de as zit, hoe kunnen de lagers nu steun geven aan deze assen?
(dat het werkt neem ik aan maar hoe werkt het?)

dit systeem bedoel je dus.
B4.1 12mm Hex Drive: Team Associated - Champions By Design - Nitro and Electric RC Cars
de vernouwing is voor de as die standaard op de sc10 ( de kingpin ).
ik zou ook niet weten waarom er een C clipje op komt.

maare komen de standaard voorwiel lagers van asso erin??

gr Sander.

Zijn de lagers, met inch maten, hier lokaal verkrijgbaar aan redelijke prijzen?

Gisteren een lager in mijn Slash kapot gereden (na 10 min. was de pret dus al over, reservelagers en gereedschappen lagen thuis) door lang gras wat in de assen gedraaid was. De "rubber" ring was hierdoor kapot gegaan en het lager zat vol zand en vast. Daarom wil ik voor de SC10 ook wat reservespul hebben.

hoppa.
SC10 Hex Conversion Question - R/C Tech Forums

even lezen en al je vragen betreft de conversie naar hex op je sc10 zijn beantwoord

rc spullen en toebehoren kopen in NL tegen redelijke prijzen is een utopie.

bestel je SC10 benodigdheden op liquidrc en je lagers van ebay ofzo.
scheelt je al vele euro's tov als je dit klusje in NL gaat aanschaffen

Hallo,

Ik heb een sc10 rs en mijn diff is volledig ontstript, ik moet een nieuwe kopen, maar ik weet niet of ik nu opnieuw een gear diff koop of voor een ball diff ga. wat zouden jullie doen ? Ik rij er mee in competitie

Ik heb er zelf geen ervaring mee in een SC maar een ball diff kun je toch instellen zonder dat je hele transmissie open hoeft om de olie te vervangen zoals bij een gear diff?

Een ball diff lijkt me dan beter omdat je die relatief makkelijk kunt aanpassen op de baan en omstandigheden tijdens een wedstrijd.

Ik zelf geloof dat wel en hou het bij een gear diff, als ik tegen de grenzen van de auto ga oplopen denk ik er nog een keer over misschien. Voorlopig is dat nog niet.

Een ball diff moet echt wel passen want het staat bij de stukken van een sc10
teamassociated.com/parts/details/9853/
kijk maar er staat degelijk sc10 ball diff..

Back