scania nederlands leger met dieplader

@Chiel... zo ? dit zijn alleen voorbeelden... de Kentekens voor jouw zijn dan helemaal op schaal... ;)

kentekenCH.jpg

groetjes,
Marinus

Bedoel je de bullbar of het onderste schuine gedeelte?

Hoe heb je de onderste schuine bumper nu eigenlijk gemaakt. Ik zou dit weekend willen beginnen met mijn bumper te verlagen, maar ik heb enkele tips nodig.

groeten

Hoe heb je de onderste schuine bumper nu eigenlijk gemaakt. Ik zou dit weekend willen beginnen met mijn bumper te verlagen, maar ik heb enkele tips nodig.

groeten

Deze onderbumper heb ik van hout gemaakt, daarna met plamuur glad gemaakt en de gaten geboord en netjes bij geschuurd.
Ik werk zelf het liefst met hout, makkelijk en zonder al te veel moeite op alle vormen te schuren etc.

PICT6927.JPG

PICT6929.JPG

Deze onderbumper heb ik van hout gemaakt, daarna met plamuur glad gemaakt en de gaten geboord en netjes bij geschuurd.
Ik werk zelf het liefst met hout, makkelijk en zonder al te veel moeite op alle vormen te schuren etc.

PICT6927.JPG

Hallo c.detheije,

Zo, nog een houtbewerker op dit forum !!!

Dit betekent wel concurentie voor Marcel !!! :cool: :cool: :cool: (rottirood)

Hoi Chiel,

Gelijk maar even een Upje in jouw topic ;)

Hier een mooie video, van een 8-assige semi-dieplader:
Dit geeft je een goed idee/beeld, hoe de wiel-afstelling is qua max stuur uitslagen van voor naar achter.

Laatst bewerkt door een moderator:
dieplader

Dat is een hele mooie dieplader. Mooi voorbeeld hoe de assen ten opzichte van de trekker sturen.
Ik heb al enige aanpassingen gemaakt na je telefoontje, nog bedankt daarvoor.

update dieplader

Weer even met de dieplader bezig geweest. Ik wil hem graag af hebben op 13 september zodat ik met hem naar heerlen kan. Hier is dan een BTN (Battle Tank Nederland) bijeenkomst (waar ik ook lid van ben). Of ik het haal weet ik niet, maar de meeste bewerkzame onderdelen zijn af.

Ik heb de dieplader wat breder gemaakt zodat het beter bij de scania 1:14 past en dat de leopard er beter op staat, tevens was dit nodig om de sturing voldoende ruimte te geven. De rode brug is de orginele, dus in totaal zo'n 1,2 cm breder geworden.

PICT0002.JPG

PICT0001.JPG

PICT0001%20(2).JPG

PICT0002%20(2).JPG

Hallo,

Dat gaat er leuk uit zien. De Scania vind ik in iedergeval gaaf. Heb zelf een Duitse uitvoering van de Leopard2 A6. Suc6 met bouwen en blijf je volgen.

Mvg,
Ton...

update

Bezig geweest met de besturing. Ik krijg de komende dagen de electronica van Marten77 binnen. Dit betekend dat de dieplader word gestuurd met de kingpin methode. Hiervoor moet een potmeter bevestigd worden die gekoppeld is aan de pin waarmee de dieplader aan de trekker word bevestigd. Daarvoor heb ik van messing een unit gemaakt die heel strak tegen de zijkant van de koppelplaat zit, zodat elke beweging door de potmeter geregistreed word. Het voordeel van de wedico dieplader is dat de plastic onderkant van de dieplader gebruikt word als glijplaat voor de koppelplaat. Dit betekend dat er geen opwaardse kracht in de potmeter komt. De enige kracht die opgevangen moet worden is de trekkracht. Tevens zal ik de hoogte van de dieplader enkele mm hoger zetten zodat de dieplader enkele mm kan zakken door een zware last. zodat alle last op alle wielen komt.

Lang leven de dremel... Hiermee heb ik alles mee geschuurd en geslepen. Messing fragmentjes overal, poetsen dus.

PICT0001%20(3).JPG

PICT0006.JPG

Hoi Chiel,

Dat ziet er al goed voorbereid uit.

Ik heb zojuist jouw printje voor-geboord en zal het zo nog even op de bus doen.
Dan zit het in elk geval in de afhaaldienst van morgenvroeg.
Hopelijk zul je het dan woensdag in huis hebben.

Ik heb er een kleine aanpassing aan gedaan, puur om het je dadelijk makkelijker te maken met de potmeter.
Nu kun je de plug direct omdraaien, als de servo de verkeerde kant op gaat.
Voorheen kon dat niet...

Stuur me nog even je e-mailadres door per PB a.u.b. !
Dan kan ik je daar een bericht heen sturen, met diverse bijlage. ;)

Succes alvast en ben erg benieuwd naar je bevindingen...

alle wielen komt.

Lang leven de dremel... Hiermee heb ik alles mee geschuurd en geslepen. Messing fragmentjes overal, poetsen dus.

PICT0001%20(3).JPG

PICT0006.JPG

Hallo c.detheije,

Nou dat is nogeens een stukje handvakwerk zeg !!

Ik doe zoiets met mijn freesbank, maar jij doet dit met een Dremel !!!
(Volvo)petje af hoor voor jou vakwerk !!!

potmeter

Ik ga hem nog wel schoonmaken, schuren. Dit is een ruwe versie van de kingpin. Er zit ook nog geen onderplaat onder zodat hij niet uit de trekker los komt.

Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje.
Ik ben van plan een Tamiya 56323 3Assige Scania te kopen.
Maar, wat zit hier al de aansturende servo´s bij om te sturen en te schakelen.
Ik heb gelezen dat sommige hun stuuras naar achter plaatsen, voor een grotere stuurhoek. Maar is dit echt nouw nood zakelijk.

Gegroet, Bas
Alvast bedankt.

Hallo Allemaal,

Ik heb een vraagje.
Ik ben van plan een Tamiya 56323 3Assige Scania te kopen.
Maar, wat zit hier al de aansturende servo´s bij om te sturen en te schakelen.
Ik heb gelezen dat sommige hun stuuras naar achter plaatsen, voor een grotere stuurhoek. Maar is dit echt nouw nood zakelijk.

Gegroet, Bas
Alvast bedankt.

as je gaat rijden en achteruit rijden met een trailer is het wel makkelijk dat je krap kunt sturen.
en vooral als je op e baan gaat rijden.

bij de set zitten geen servo's darvoor moet je een zenderset kopen.

dan moet er nog een snelheidregelaar in zit ook niet in de set!!

bedankt chris voor je antwoordt.

Nog een vraagje. het wordt me eerste vrachtwagenproject. vandaar
Hoe krachtig moeten de servo´s zijn voor te kunnen sturen en te kunnen schakelen voor de tamiya scania truck.

gegreot bas

bedankt chris voor je antwoordt.

Nog een vraagje. het wordt me eerste vrachtwagenproject. vandaar
Hoe krachtig moeten de servo´s zijn voor te kunnen sturen en te kunnen schakelen voor de tamiya scania truck.

gegreot bas

om gewoon te rijden voldoen de standaad servo's uit het zenderpakket.

als je zwadere vrachten gaat vervoeren of meerdere stuurassen neemt kan je beter een sterkere servo nemen.

voor schakelen standaard servo

maar anders maak je een eigen topic voor verdere vragen want dan word dit topic niet 'vervuilt'!!

Laatst bewerkt:
Back