scania nederlands leger met dieplader

Discussie in 'Model truckers' gestart door c.detheije, 9 dec 2008.

  1. motormuis

    motormuis

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Haarlem
    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Hier Een paar foto,s van de onderkant van de oplegger
    Voor deze oplegger sturen de twee voorste assen de andere kant op ,dit stuurt goed
    en geeft een mooi stuurbeeld ,Ik geloof ook wel dat het voor iedere andere oplegger
    anders is ,maar dit is voor deze het beste ,het enigste wat mij niet bevalt is het feit
    dat het tijdens het rijden de servo tester die het zaakje bestuurd storings gevoelings is

    Nog even wat anders ,je kan het zo duur en goedkoop maken als je zelf wilt ,een voorbeeld is deze Ami truck deze is geheel gemaakt van pritplaat ,enkel het frame van de truck is van alu. hetgeen ik nog in de kast van mijn hobby kamer vond de wielen zijn
    van pvc buis ,de banden heb ik zelf gegoten ,want die kosten 15 euro per stuk ,en als je
    dan 20 nodig heb ben je gelijk 300 euro kwijt ,en daar had ik geen zin in
    Dus zelf maken

    Groeten Motormuis
     
  2. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland

    Hallo Motormuis,

    Ik denk inderdaad dat je gelijk hebt en dat je even moet uitproberen wat het beste stuurt !
    Ik heb ook bij mijn Semi-dieplader geprobeerd de 2 voorste assen te laten tegensturen, maar dat ging niet echt goed, want de 2 voorassen staan te dicht bij de achterkant van de trekker, hierdoor gingen de assen wringen en de dieplader stuurde niet mooi, heel onnatuurlijk, dus ik laat alle 6 assen de zelfde kant opsturen, dit gaat heel goed !!
     
  3. motormuis

    motormuis

    Lid geworden:
    9 jan 2005
    Berichten:
    497
    Locatie:
    Haarlem
    Hoi Marten 77
    Ik heb je een PB gestuurd maar ik ben er niet zeker van of het inderdaad gelukt is
    Ik heb zo,n vermoeden van niet
    Je kunt ook aan Victor mijn email adres vragen
    groeten Motormuis
     
  4. c.detheije

    c.detheije

    Lid geworden:
    17 jan 2007
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Maastricht
    update

    Even weer en update over de bouw.

    Ik heb de juiste achterassen gekregen en nieuwe ophanging. De vering van deze ophanging vind ik te slap, dus ga ik er zwaardere veertjes instoppen.

    Tevens zijn de wielkassen gemonteerd en dienen nog gespoten worden.

    Ik had bij conrad zwaailichten gekocht en deze gemonteerd samen met de dakconstructie. De zwaailichten zijn via de afstandsbediening aan en uit te schakelen.
    Nu twijfel ik of ik het gat in de dakconstructie ga maken voor toegang tot het dakraam zoals bij het origineel.

    [​IMG]

    [​IMG]

    Tevens ben ik begonnen aan de bullbar. Deze heb ik gemaakt van 4 mm messing van de gamma. Op aanraden de staaf verhit to roodgloeiend en toen gebogen. Nu wacht ik op een nieuwe voor onder zodat het origineel in tact blijft.

    [​IMG]
     
  5. VOLVO FH 16 750

    VOLVO FH 16 750 In Memoriam Forum veteraan

    Lid geworden:
    26 jan 2008
    Berichten:
    10.893
    Locatie:
    Haren (Ems) Deutschland
    Hallo detheye,

    Nou dat ziet er mooi uit, die zwaailampen boven op het dak, maar ook heb je de bullbar mooi gebogen, Super hoor !
     
  6. c.detheije

    c.detheije

    Lid geworden:
    17 jan 2007
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Maastricht
    gaas

    Ik ben nog op zoek naar gaas voor de bullbar. Heeft iemand een idee waar ik dit mee of van kan maken?

    [​IMG]
     
  7. J3r03n

    J3r03n Guest

    Hey

    Ik denk dat deze link wel kan helpen,scroll een beetje naar beneden en dan zou je normaal moeten kunnen zien hoe marko het heeft opgelost.

    scania-met-afzetcontainer-aanbouw

    Ook mijn complimenten, je truck ziet er wel erg mooi uit.

    Groeten Jeroen
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 nov 2015
  8. wesley

    wesley

    Lid geworden:
    18 mrt 2005
    Berichten:
    184
    Locatie:
    geulle
    bij hornbach weet ik toevallig
    in kerkrade hebben ze van dat maazz
    maar dat is eerder ruiten ipv perfecte vierkant..
    groetjes wesley
     
  9. markioo

    markioo Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 dec 2007
    Berichten:
    6.443
    hallo
    hobma modelbouw heeft ook heel veel profielen en plaatwerk en als het goed is ook het gaaswerk,
    mvg markioo
     
  10. Cheeta

    Cheeta Forum veteraan

    Lid geworden:
    8 jul 2003
    Berichten:
    9.523
    Locatie:
    Nieuwegein
    hmm ga is naar de supermarkt.. die mandjes met perzikken en dergelijken.. *gelijk nog gezond eten ook :).
     
  11. bartj85

    bartj85

    Lid geworden:
    17 aug 2008
    Berichten:
    268
    Locatie:
    maaseik belgisch limburg
    hebben jullie in nederland ook het boekje trans mobiel daar staat een blauwe volvo op de cover dacht ik daar staan foto's in van het leger met scania's misschien staat er nog iets bij wat je kunt gebruiken

    mvg bart
     
  12. bas tollens

    bas tollens Guest

    hallo allemaal,


    ben zelf van plan om daf tropco te bouwen weet nog niet welke schaal 1op16 of 1op10.
    dit in verband, ik lid ben van RADIO CONTROL ARMOUR GROUP HOLLAND ook wel afgekort RCAGH. ik zie hier en daar al vragen over de tropco staan. zoals welke assen er gestuurd zijn, van een 7-assige semi dieplader? of er bouwtekeingen zijn.

    Zelf heb ik ook lopen zoeken naar bouwtekeingen. maar daar kom je maar zelde aan. vandaar dat ik zelf bouwtekeningen en foto's heb gemaakt. zo wel van de daf truck als de 7-assige semi dieplader. stond vorig jaar met club op de landmachtdagen. dus zeeen van tijd om op te meten. dit jaar is landmachtdagenin amersfoort trouwens.
    hier 2 tekeningen met wat maten.

    [​IMG]

    [​IMG]

    gegroet bas.
     
  13. Ton Duits

    Ton Duits Guest

    Semi dieplader

    Hallo Bas,

    Ik ben zelf in het bezit van een Leopard2A6 van Tamiya. Hier heb ik een Duitse uitvoering van gemaakt. Nu wil ik eigenlijk ook een semi dieplader bouwen. De gene die het NL leger gebruikt zijn door de firma Broshuis gebouwd. Als je deze mailt en/of beld dan krijg je de foto's en tekeningen thuis gestuurd. Misschien heb je hier iets aan.
    [​IMG]

    Groetjes,
    Ton...
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 dec 2015
  14. bas tollens

    bas tollens Guest

    hoi ton,

    zelf heb ik ook een tamiya leo 2a6. deze ben ik ook mee bezig omtebouwen naar de nederlandse leopard. De tekeningen heb ik al ze zijn alleen zelf gemaakt. maar de maatvoering heb ik van de broshuissite gehaalt. zelf ben ik al een keer in broshuisgarage binnen geweest. waren toen vol op semi dieplader aan te bouwen. de landmachtdagen komen er weer aan. met rcagh staan we mischien 3dagen lang. dus dat wordt weer 3 dagen lang opmeten.

    gegroet bas.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 24 feb 2009
  15. c.detheije

    c.detheije

    Lid geworden:
    17 jan 2007
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Maastricht
    dieplader

    He luitjes,

    ik heb niet stil gezeten en vol op bezig met de scania en de dieplader.
    Ik had een wedico dieplader van ebay weten te plukken en ben bezig om hem om te bouwen. Ik ga er een 6 asser van maken (volgens mij zou een 7 asser te krap worden).
    Tevens heb ik enige onderdelen van wedico op de kop getikt, zoals stuurassen. Ik heb de eerste stuuras als idee reeds uitgewerkt en enkele test delen gemaakt.
    Ik zou graag jullie input willen op het stuur gedeelte. Volgens mij moet het zo wel kunnen. Wellicht niet de sterkste methode, maar zoveel kracht hoeft hij van mij ook niet aan te kunnen. Ga ik ergens problemen verwachten?

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]
     
  16. c.detheije

    c.detheije

    Lid geworden:
    17 jan 2007
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Maastricht
    gezocht onderdelen voor bouw scania

    beste medebouwers,

    Ik ben op zoek naar de 'haken' die gemonteerd zijn langs de koplampen. Enig idee waar ik dit zou kunnen krijgen? Tevens vroeg ik me af hoe ik aan de decals kom van het nummerbord en nummer (of eventueel een ander idee)
    [​IMG]

    alvast bedankt
     
  17. Chris Cross

    Chris Cross

    Lid geworden:
    5 feb 2007
    Berichten:
    385
    Locatie:
    Anna Paulowna
    bedoel je de D-sluitingen?

    miss bij de betere modelbouwzaken!!!

    en nummerborden andere tekens kan je miss zelfmaken?

    greets Chris
     
  18. bobross

    bobross

    Lid geworden:
    29 apr 2008
    Berichten:
    189
    Locatie:
    groningen
    nummerbord

    Vraag aan scania Zwolle (waar ik ze regelmatig zag verschijnen )
    of ze een foto voor je kunnen maken van zo'n nummerbord ?
    Die zou je met paint of photoshop kunnen bewerken tot juiste grootte ?

    groeten Jans
     
  19. c.detheije

    c.detheije

    Lid geworden:
    17 jan 2007
    Berichten:
    125
    Locatie:
    Maastricht
    bullbar scania

    Ik heb niet stil gezeten en heb de bullbar af.
    De bullbar wordt met magneten op de ondergrond gemonteerd zodat de cabine makkelijk geopend kan worden.


    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  20. Volvo_freak

    Volvo_freak

    Lid geworden:
    11 nov 2008
    Berichten:
    893
    Locatie:
    Belgiƫ SchriekCity
    ziet er zeer goed uit:D
    en slim bedacht met die magneten
     

Deel Deze Pagina