scania r???

hey hallo allemaal

ik ben bezig een een nieuw projektje, den knight hauler die ik in dertijd wouw gaan ombouwen tot takelwagen, dat projekt is afgevoerd en hebde wagen dan ook maar verkocht!

nu ben ik het terug op europees vlak gaan zoeken en het word een scania r??? van tamiya met als aanhanger een dieplader die ik voor een groot deel ga veranderen, origineel is het een bruder , de wagen heeft ondertussen al een mfu01, is gelagerd, de kleuren staan er ook al op en de zender is een futuba 4kan met als enige minpunt dat de gas traps gewijs word geregeld en dat je de hendel zelf terug naar get midde moet zetten om de wagen te laten stoppen.

nu zit er volgens mij iets niet juist aan de wagen en dan heb ik het over de bumper vooraan, zit niet echt in zijn verband en heb nog geen oplossing gevonden??? draag een paar tips of trick hier omtrent.

allee genoeg gezeverd, ik zal eens een paar plaatjes posten se

r05hj8.jpg

2njfxtz.jpg

35lupo8.jpg

smdi0n.jpg

voila se , de oplegger is nog niets aan gebeurt, maar zien jullie het probleem met de bumper vanvoor (HELP).

groetjes steve

allereerst een mooie Scania.Ziet er heel netjes en strak uit!Complimenten van deze kant.

De bumper:
tja,ik zou zeggen dat de bevestigingsbeugel misschien verkeerd om zit.Of de afstelblokjes aan de verkeerde kant zitten.
Ik gok maar wat,want ik ben nog niet toe aan deze onderdelen van mijn Scania.
Misschien weet een ander dit verhal te verfijnen.
gr Marcel.

Hallo Steve,
Allereerst een heel mooie scania, en wat je probleem betreft denk ik dat je eerste dwars balk tussen het chasis er op zijn kop in zit, want daar zit een verschil in van de gaatjes voor de montage van je beugel???

Dit is nou echt een mooie Scania die kleuren zie je niet vaak zo bij elkaar maar het staat hem wel goed!

cabine

hallo
zo als eerder vermeld zit je voorste transfeer/chassisbalk vermoedelijk onderste boven,dus cabine eraf halen en bumper verwijderen en dan balk omdraaien en bumper weer monteren en dan de cabine erop,
dan zou het goed moeten zijn,
al met al trouwens eeen heeeel mooie kleurcombinatie,
je zou hem wel nog kunnen aan kleden met licht bars op het dak en bumper,en ik geloof verkerk modelbouw heeft originele scania spiegels,
en je probleem met de electronica daar heb ik geen kaas van gegeten want dat lust ik niet,hopelijk weet iemand anders het hierzo,
of je komt met het model naar leeuwarden fec of zwolle,
zodat er ter plekke naar gekeken kan worden,en dan kunnen we ook gelijk je scania bewonderen,
en die dieplader,als je hem enkel een ander kleurtje geeft is het al een wereld van verschil,
je moet wel kunstof primer voor spuiten hoor,het is maar dat je het weet,
mvg markioo
tja sorry belgie,dan kom je niet effe naar leeuwarden of zwolle,

Laatst bewerkt:
ten eerste allemaal hartelijk bedankt voor de fijne reacties, het probleem met de bumper ga ik zo snel mogelijk oplossen ( bedankt voor de tips) , ikk hoop ooit een keertje een bijeenkost te mogen bijwonen, mss ooit eens een forum meeting of zo he wie weet!!

ik zal jullie zoizo verder op de hoogte houden van het verdere verloop van mijn project, aan de dieplader is ook nog wel wat werk!!

in ieder geval vriendelijk groeten

en tot de volgende update

en nogmaals bedankt voor de tips

grtjs steven

Hoi Steven,

Mocht bovenstaande het probleem niet oplossen moet je het onderste gedeelte een btje bijbuigen. Was bij mij ook zo. Had ik hem in elkaar sloot het niet mooi aan.... gvd..... weer uit elkaar, omdraaien, nogmaals weer niet............ heb uiteindelijk de beugel een btje teruggebogen, nu zit hij bij mij mooi strak.
Foto-XNUX8RKL.jpg

Foto-HRPFBLHB.jpg

GreeZz Sjon

hey,welkom hier

knappe truck en ik zie alsook dat je van Lier bent

dat is best niet ver van Heist

het kan zijn dat ik morgen naar de mannen van kmyca ging
deze gaan morgen een soort van bijeenkomst organiseren onder de rc truckers
en ik was eventueel van plan om daarheen te gaan,dit is in Edegem
msh kunnen we gelijk daarheen rijden,tog als ik er de tijd voor vind?

de zender is een futuba 4kan met als enige minpunt dat de gas traps gewijs word geregeld en dat je de hendel zelf terug naar get midde moet zetten om de wagen te laten stoppen.

Als ik het goed heb is het veertje in je zender achter het knuppeltje dan vervangen voor een soort van lipje dat op een tandwiel drukt. daardoor houd hij het pookje tegen inplaats van hem weer terug te trekken naar zijn neutraal stand.

ik hoop dat je hier iets mee kunt.

heb vandaag de tijd niet gevonden om er iets aan te doen , moest namelijk fotos maken van een huwelijk, van een vriend , en dan nog naar de feest !!!!

maar ik denk dat ik al een heel stuk op weg kan met jullie tips , daarvoor hartelijk dank!!!

@ yveske, heb wel zin om tot daar te gaan maar het is ondertusse 4u in de nacht en weet ni of ik uit mijn betje ga geraken , om welk uur had je gepland naar daar te gaan, ben trouwens ooit nog lid geweest van kmyca. laat maar weten wanneer je wil gaan , maar het zal in mijn geval nog zonder de truck zijn want die is nog niet helemaal klaar, en heb het probleem dat ik nu met een 35mhz zender zit en dat hebben ze bij kmyca niet graag. desnoods kan ik hem wel meepakken , maar rijden zeker niet. trouwens ik woon nig korter want het is eigenlijk koningshooikt waar ik woon!
ik hoor het wel!

nogmaals allemaal bedankt voor de tips !!!

groetjes steven

heb vandaag de tijd niet gevonden om er iets aan te doen , moest namelijk fotos maken van een huwelijk, van een vriend , en dan nog naar de feest !!!!

maar ik denk dat ik al een heel stuk op weg kan met jullie tips , daarvoor hartelijk dank!!!

@ yveske, heb wel zin om tot daar te gaan maar het is ondertusse 4u in de nacht en weet ni of ik uit mijn betje ga geraken , om welk uur had je gepland naar daar te gaan, ben trouwens ooit nog lid geweest van kmyca. laat maar weten wanneer je wil gaan , maar het zal in mijn geval nog zonder de truck zijn want die is nog niet helemaal klaar, en heb het probleem dat ik nu met een 35mhz zender zit en dat hebben ze bij kmyca niet graag. desnoods kan ik hem wel meepakken , maar rijden zeker niet. trouwens ik woon nig korter want het is eigenlijk koningshooikt waar ik woon!
ik hoor het wel!

nogmaals allemaal bedankt voor de tips !!!

groetjes steven

heb dit nu allemaal maar gelezen,was trouwens aan de late kant daar
maar halverwege november is er terug een bijeenkomst...
soit we zien wel ;)

ik heb nog even een vraagje ,

ik zit hier te denken om een buigel met 4 verstralers op mijn dak te plaatsen , maar hoe zit dat met de electronica? , kan het bij op de mfu aangesloten worden of hoe gaat dat in zijn werk? ik heb dus nul de botte verstand van electronica!!! het zelfde voor zwaailichten ? hoe moet ik tewerk gaan ?

vriendelijke groeten steven

ik heb ze via een MEMOSWITCH geschakeld.
deze zit los op een kanaal werkt buiten mfu om.
ik zou niet weten of je extra dingen op je mfu aan kan sluiten.

scania-topline-met-tautliner

ik heb nog even een vraagje ,

ik zit hier te denken om een buigel met 4 verstralers op mijn dak te plaatsen , maar hoe zit dat met de electronica? , kan het bij op de mfu aangesloten worden of hoe gaat dat in zijn werk? ik heb dus nul de botte verstand van electronica!!! het zelfde voor zwaailichten ? hoe moet ik tewerk gaan ?

vriendelijke groeten steven

Laatst bewerkt door een moderator:
een paar nieuwe fotos, heb hem verder wat aangekleed en aangepast dat de mfu en het interieur in de kabine konden, maar het is nog een lange weg alvoor hij helemaal af is , en is hoe ik hem wil , maar we hebben tijd he.

9gy5oo.jpg

2r7mutt.jpg

s58i3c.jpg

en nu de bruder die onderhanden genomen word.

4t50rr.jpg

2ro70bt.jpg

de verdere evolutie volgt nog , nog veel werk !!!

trouwens zijn er nog mensen uit belgie die naar waspik gaan op 9 nov , mss onderwegen ergens afspreken om samen te rijden, kwestie van niet alleen te moeten gaan??

groeten steven

even een vraagje? weet er soms iemand hoe je da wielen van de assen bij een bruder dieplader krijgt zonder ze te verkl**en??

ze zouden nog moeten dienen achteraf , maar om het hele chassie te spuiten is wel handig als deze er af zijn!!!

dank bij voorbaat!!!

grts steven

even een vraagje? weet er soms iemand hoe je da wielen van de assen bij een bruder dieplader krijgt zonder ze te verkl**en??

ze zouden nog moeten dienen achteraf , maar om het hele chassie te spuiten is wel handig als deze er af zijn!!!

dank bij voorbaat!!!

grts steven
ik heb het ook geprobeert tussen de schroefbank maar krijg ze ook aan geen kanten los
anders een zeer mooie truck
groeten

dank bij voorbaat!!!

grts steven

Hallo Steven,

Gewoon aan de wielen draaien en trekken, uiteindelijk trek je de aan 1 kant de as los van de naaf.
Wel heel veel kracht gebruiken, dan lukt het wel !!!

Back