scania r???

hallo
hahaha ik zat er ook mee te kl....
toen heb ik maar....
wat schuift het voor de tip??????hahaha
siliconenspray op de as/velg binnenkant gespoten en dan trekken/draaien,
het gaat een beetje moeilijk,en je vingers voelen even raar aan hihihi,
wel de wielen in een afwassopje ontvetten voor je ze gaat spuiten,
succes ermee,
mvg markioo

ok bedankt allemaal , zal er nog een keertje al mijn kracht tegenaangooien, in de hoop dak er genoeg heb he, hihi!

grtjes steven

hey hallo

de wielen zijn ondertussen van de assen geraakt, bedankt voor de tips!!

nu een andere vraag, ik heb hier een futuba zender maar het is een 35mhz nu wil ik deze gaan vervangen door een 40mhz, mijn oog is gevallen op een graupner mc12 is dit een goede zenderr voor een truck ??, heb wel eens gehoord dat een computer zender problemen geeft met de mfu, klopt dit?

grtjes steven

mits dat die zender een analoge trim heeft gaat dit geen problemen geven vermoed ik

indien het een digitale trim zou zijn wel...weet nu niet hoe het zit met de programmas diedat erin zitten maar vermoed wel dat dit geen probleem geeft

(ik ga morgen naar sint niklaas naar een modelbouwbeurs en daar word ook gereden,ikzelf ook dus als je zin moest hebben om mee te rijden naar daar?)

hey yveske, kan spijtig genoeg niet morgen anders had ik graag mee gereden!!!
en wat die zender betreft , ik zit dus echt te twijfelen tussen de mc12 en de f14, van prijs zijn ze vergelijkbaar en kwa uitbreiding ook , alleen de f14 is iets minder van look maar daar is em het natuurlijk niet om te doen!!!

ik zal maar eens tot bij den albatros rijden en horen wat die te vertellen heeft he!!

grtjes steven!!

hey yveske, kan spijtig genoeg niet morgen anders had ik graag mee gereden!!!
en wat die zender betreft , ik zit dus echt te twijfelen tussen de mc12 en de f14, van prijs zijn ze vergelijkbaar en kwa uitbreiding ook , alleen de f14 is iets minder van look maar daar is em het natuurlijk niet om te doen!!!

ik zal maar eens tot bij den albatros rijden en horen wat die te vertellen heeft he!!

grtjes steven!!

De Graupner MC12 is een computerzender en de F14 niet.:idea:

Ben zelf ook voor een MC12 aan het kijken, qua uitbreiding komt deze aardig overeen met de F14. Maar voor wat betreft de digitale mogelijkheden zal deze zender bij mij waarschijnlijk de doorslag gaan geven, bovendien ziet deze er beter uit dan een F14.

En voor een prijs van € 128,- incl. 2500 mAh zenderaccu servo hoef je het niet te laten.:D

nog een paar updatejes, aan de scania is nog niet zo echt veel meer veranderd ben namelijk nog op enkele stukjes aan het wachten.

dee dieplader begint er al gaan op te lijken , maar de details moeten er nog opkomen!!

kijk en oordeel!!

2m7vg9y.jpg

22gjeu.jpg

dq6t81.jpg

xerl1j.jpg

eil1xv.jpg

laat de commentaar maar komen !!!! ( tis nog geen afgewerkt project)

groetjes steven

hoi
mn commentaar,
die kleurcombi wil ik ook gaan toe passen,
das keurig zo,en nu een lading op de dieplader,
en km maken zou ik zeggen,
mvg markioo

idd de lading , daar ben ik nog niet uit wat dat gaat worden, het zal zoizo iets rollend moeten zijn maar wat, tegenwoordig zijn het allemaal graafmachines en wielladers, ik wil wel eens iets anders , maar ben er nog niet uit!

wat de kleuren betreft , de trekker en oplegger verschillen toch nog een klein beetje in kleur, maar is zeker niet storend.

even een vraagje bij deze , is het mogelijk om de verlichting van de trailer bij aante sluiten op de mfu , of moet er hier een volledig appart circuit voor gemaakt worden?

en weetje ik rijd wel eens af en toe , maar hou meer van het bouwen !

greets steven

gebruik je leds dan is het zoiezo mogelijk. gloeilampjes moet je uitkijken voor de maximale stroom van de mfu module.

is wat anders? een paar grasmaaiers?

hallo
of heftruckjes van die electrische,2 naast elkaar en dan 3of 4 achter elkaar,heb ik wel eens gezien,
of een asfalteermachine,wel even zelf maken is er volgens mij niet in model
hoogwerker kan ook,
of een stapel trailers kan ook,
je ziet het we verzinnen het waar je bij zit,
je kan ook een stelletje van die bruder schaeff minigravers er op zetten, 6 stuks of zo,om en om,ook 2 naast elkaar en 3 of 4 achter elkaar,
of je moet eens kijken in de speelgoed winkels wat er aan modellen leverbaar is voor de kinderen,een echte dragline dus met een lange giek en een grijper eraan,heb ik ook wel gezien,
tja er is zoveel te bedenken,maar dat moet u zelf uitmaken,u moet er mee rijden,
ik hoop dat u op een idee bent geholpen,
mvg markioo

hey markioo en cheeta, bedankt voor de leuke ideen, maar het zou dus de bedoeling moeten zijn dat het ook een beetje rc rijd he, en om speelgoed te gaan ombouwen tot rc, ik ben zeker geen electronica kenner, dus das nog ietsje te hoog gegrepen, + het zou toch een klein beetje realistisch moeten zijn, ik had al eens zitten denken om zoeen rijdend bodemonderzoekslabo te bouwen das op rupsen en rou eventueel op de basis van zo een sneeuwruimertje van het merk graupner geloof ik kunnen , dan is het enkel maar de opbouw te veranderen en mss een vertrager of zoiets. ach het zal wel komen zeker wat ik nu juist ga gebruiken als lading, ik heb eerst nog wat werk aan de truck en de dieplader, en als er dan nog €tjes zijn dan zien we het wel!!!, ondertussen mss idd wat speelgoed er op.

groetjes steven

om nog even op je vraag van de extra verlichting terug te komen

je kan van tamiya trailer verlichting kopen,
hier zit dan een extra kabeltje bij welk je op de mfu inplugd en deze in je body vastzet,aan de trailer zit dan een kabeltje met een stekker en dan kan je dit gewoon inpluggen in de body en je hebt dezelfdse verlichting als op je truck...

hallo
een rupsvoertuig om een lab van te maken,
een speelgoed legertank kopen voor een paar tientjes bij de speelgoedwinkel en er op bouwen wat u al zei,
zal nog eens kijken of ik het merk kan achterhalen,het zag er niet uit maar was wel rc rups tankje,
natuurlijk uit taiwan of die richting
mvg markioo

@yveske, spreken we dan over de originele trailerlichtset van tamiya, past deze in de mfu?

@markioo, das mss ook een idee, bedankt!!!

@daantjee, sorry hoor maar vind playmobiel wel iets te ver gaan ( kwa speelgoed gehalte)!!!!!

in iedergeval bedankt om het helpen denken, maar ik heb nog alle tijd hoor , wil eerst mij truck trailer combie , volledig af hebben, en dat gaat nog wel een tijdje in beslag nemen, aangezien ik geen ezel heb die geld sch**t!

grtjes steven

ik zou liever een ezel hebben die geld verdient hoor :P dat geld schijten is zo ranzig :P. dan wordt het ook alleen maar onrbuikbaar van. geld met een luchtie dat neemt niemand aan.

nee maar eerst 1 project afmaken ;) (pffoe is best lastig ken het :P).

ja alwin dat zou ook makkelijk zijn ja , ik heb trouwens een ezel in mijn tuin maar echt opbrengen doet die ni , die kost alleen maar geld ( eten en dergelijke ) haha!

en wat dat project betreft, zoveel ideeen he , om zot te worden en het dan nog kunnen realizeren ook natuurlijk!!

greetz steven

jep de ori trailer light set van tamiya,als je dit opzoekt zie je een doosje,
opdat doosje zie je een kabel met leds aan en een los kabletje met een plat en ronde stekker aan

die platte stekker kan je op de mfu aansluiten,daar is normaal nog een plaatsje vrij
met 5 (denk ik?) pinnetjes waar je dit op aansluit,de ronde kant plaats je langs binnen in de cabine door het gat

hier kan dan de led verlichting waar ook een ronde stekker aanzit ingeplugd worden

indien je het van dichtbij eens wil bekijken mag je alsook
steeds eens een keertje afkomen hoor

en dat van die projecten heb ik ook,ik mis alleen de juist ezel nog om alles waar te maken :p

Back