trialrolf
Vriend van modelbouwforum.nl
Ik had het in mijn landbouwtopic al duidelijk gemaakt dat ik weer een truck erbij wilde.
De bedoeling was naast de Volvo FH16 een bijna klaar truck te zetten, 2e hands, een meepakkertje zeg maar.
Deze zou dan de komende winter als groot truckproject omgebouwd kunnen worden maar in de tussentijd kon ik er dan ook mee rijden. Ik wilde eigenlijk helemaal van dat trekker/oplegger verhaal af ivm transport van en naar de bovenverdieping en rijlocaties.
In die opwelling toen ook de MAN en Goldhofer verkocht.
De afgelopen tijd weer veel gepiekerd en gedacht. Een nieuwe truck overwogen maar dan zit je al gauw op
€ 900 met Beier en zonder veel extraatjes. Eigen maken kan ook door zelf dingen toe te voegen maar de materialen of onderdelen moet je toch eerst kopen.
Toen kwam deze voorbij.
De prijs en waar voor je geld verhouding klopte heel goed zal ik maar zeggen.
Qua stijl en uitvoering helemaal niet mijn ding. Op de foto's lijkt de kleur ook een beetje ..... hoe zeg ik dat netjes?
Is dit nu Holland Style ? of Deens? Er zit zelfs het door mij zo "gehate" Heras hek op.
Maar ook veel best leuke accessoires.
En er zit een Beier USM RC2 in met complete verlichting en extra lampjes......
De bumper vind ik op de chroomschroefjes na ook mooi.
Biertje? Vind ik ook niet echt iets op een truck. Ik weet dat het vroeger zo was maar daarom hoef ik het op mijn trucks niet mooi te vinden toch?
Tijdens de demontage ook op facebook bezig en daar meteen het Heras hek, de trap en bierrekje al verkocht.
Ook hier net te veel styling naar mijn smaak. Gelukkig verschillen onze smaken en krijgen we daarom geen eenheidsworst op de baan en op het forum.
De truck is verder netjes gebouwd en niet verneu....... dus dat. Het project is nog niet helemaal af zoals je ziet.
Oeps, nou dan maak ik het mooi af en sla net een andere richting in.
Hij was gewoon rijdend en op 1 verstraler na werkte ook alles. Dus eigenlijk was het een kwestie van ontvanger, lipo en gaan.......
eh eh, niet bij mij helaas. Ik wilde toch wel wat van dat harde groen/wit contrast kwijt....Eigenlijk al het wit in ieder geval. Het is niet de bedoeling deze nu meteen helemaal over te spuiten. Iets bijwerken en stickertjes en een technische checkup.
De stuurservo zit nog op de "Tamiya" plek....Jammer.
De vorige bestuurder gebruikte NIHM accu's en dit gevaarte hing er ook nog onder. Die gaat bij mij dus weg.
Nog wel even kijken waar ik de lipo laat dan.... Er komt meer werk aan!
Stof en overspray zo te zien al een tijdje op de plank gestaan. Naar ik vernam zelfs bijna niet mee gereden!
De buitenkant binnenin zeg maar. Maar dat is met een kwastje, een doekje en beetje blazen ook zo weer schoon. Het lijkt al een wat oudere truck. Mogelijk is dit ook niet de eerste gedaante zeg maar. Ik heb dus besloten de check up wat uitgebreider te doen. In de tussentijd doe ik wat spuitwerk aan de Volvo en wil ik deze voor Ede klaar hebben.
Niet helemaal scherp maar de stuuruitslag wat groter maken en een nieuwe stuurservo plaatsen. Die erin zat van Graupner zag eruit als nieuw maar had maar 3,68 kg kracht. Vind ik toch wat mager. Ben meer van de overkill dus nu zit er een 12 kg servo in. Maar ik laat de plek van de servo intakt. Ik ben bij het begin van mijn bouw carrière geïndoctrineerd door mijn omgeving.....Die servo moet daar weg. Nou, ik laat hem nu eens gewoon zitten, gewoon omdat het kan.
De bak stond ook redelijk droog maar was ook als nieuw. Een bouwer en geen rijder die vorige eigenaar (int. chauffeur!) Die dus ingevet en weer geplaatst.
alles weer fris en ja ik laat de 3 bak lekker zitten terwijl ik een "unterflur" motor in de kast heb....Omdat het kan. En ik ga er ook mee schakelen.... Dat heeft namelijk ook nog een reden voor in de toekomst..... Ooit hoop ik.
Hij was in Noorwegen toegelaten maar zie daar...
Het Nederlandse kenteken zit er gewoon onder!
Zo, stop er hier even mee. Lang genoeg voor 1 avond!
De bedoeling was naast de Volvo FH16 een bijna klaar truck te zetten, 2e hands, een meepakkertje zeg maar.
Deze zou dan de komende winter als groot truckproject omgebouwd kunnen worden maar in de tussentijd kon ik er dan ook mee rijden. Ik wilde eigenlijk helemaal van dat trekker/oplegger verhaal af ivm transport van en naar de bovenverdieping en rijlocaties.
In die opwelling toen ook de MAN en Goldhofer verkocht.
De afgelopen tijd weer veel gepiekerd en gedacht. Een nieuwe truck overwogen maar dan zit je al gauw op
€ 900 met Beier en zonder veel extraatjes. Eigen maken kan ook door zelf dingen toe te voegen maar de materialen of onderdelen moet je toch eerst kopen.
Toen kwam deze voorbij.
De prijs en waar voor je geld verhouding klopte heel goed zal ik maar zeggen.

Qua stijl en uitvoering helemaal niet mijn ding. Op de foto's lijkt de kleur ook een beetje ..... hoe zeg ik dat netjes?

Is dit nu Holland Style ? of Deens? Er zit zelfs het door mij zo "gehate" Heras hek op.

Maar ook veel best leuke accessoires.

En er zit een Beier USM RC2 in met complete verlichting en extra lampjes......


De bumper vind ik op de chroomschroefjes na ook mooi.

Biertje? Vind ik ook niet echt iets op een truck. Ik weet dat het vroeger zo was maar daarom hoef ik het op mijn trucks niet mooi te vinden toch?

Tijdens de demontage ook op facebook bezig en daar meteen het Heras hek, de trap en bierrekje al verkocht.

Ook hier net te veel styling naar mijn smaak. Gelukkig verschillen onze smaken en krijgen we daarom geen eenheidsworst op de baan en op het forum.
De truck is verder netjes gebouwd en niet verneu....... dus dat. Het project is nog niet helemaal af zoals je ziet.


Oeps, nou dan maak ik het mooi af en sla net een andere richting in.
Hij was gewoon rijdend en op 1 verstraler na werkte ook alles. Dus eigenlijk was het een kwestie van ontvanger, lipo en gaan.......
eh eh, niet bij mij helaas. Ik wilde toch wel wat van dat harde groen/wit contrast kwijt....Eigenlijk al het wit in ieder geval. Het is niet de bedoeling deze nu meteen helemaal over te spuiten. Iets bijwerken en stickertjes en een technische checkup.


De stuurservo zit nog op de "Tamiya" plek....Jammer.

De vorige bestuurder gebruikte NIHM accu's en dit gevaarte hing er ook nog onder. Die gaat bij mij dus weg.
Nog wel even kijken waar ik de lipo laat dan.... Er komt meer werk aan!

Stof en overspray zo te zien al een tijdje op de plank gestaan. Naar ik vernam zelfs bijna niet mee gereden!

De buitenkant binnenin zeg maar. Maar dat is met een kwastje, een doekje en beetje blazen ook zo weer schoon. Het lijkt al een wat oudere truck. Mogelijk is dit ook niet de eerste gedaante zeg maar. Ik heb dus besloten de check up wat uitgebreider te doen. In de tussentijd doe ik wat spuitwerk aan de Volvo en wil ik deze voor Ede klaar hebben.

Niet helemaal scherp maar de stuuruitslag wat groter maken en een nieuwe stuurservo plaatsen. Die erin zat van Graupner zag eruit als nieuw maar had maar 3,68 kg kracht. Vind ik toch wat mager. Ben meer van de overkill dus nu zit er een 12 kg servo in. Maar ik laat de plek van de servo intakt. Ik ben bij het begin van mijn bouw carrière geïndoctrineerd door mijn omgeving.....Die servo moet daar weg. Nou, ik laat hem nu eens gewoon zitten, gewoon omdat het kan.

De bak stond ook redelijk droog maar was ook als nieuw. Een bouwer en geen rijder die vorige eigenaar (int. chauffeur!) Die dus ingevet en weer geplaatst.

alles weer fris en ja ik laat de 3 bak lekker zitten terwijl ik een "unterflur" motor in de kast heb....Omdat het kan. En ik ga er ook mee schakelen.... Dat heeft namelijk ook nog een reden voor in de toekomst..... Ooit hoop ik.

Hij was in Noorwegen toegelaten maar zie daar...

Het Nederlandse kenteken zit er gewoon onder!
Zo, stop er hier even mee. Lang genoeg voor 1 avond!