Scania R620 cabine spuiten

Hallo forumleden,

Ik wil de Tamiya Scania R620 spuiten in een Ferrari kleur. Wat moet het worden volgens jullie?

Scuderia (links) of Corsa (rechts)

Edit: het wordt Corsa rood

Laatst bewerkt:
Het is nog te koud om te spuiten dus het zal sowiezo even duren voor het echt gaat beginnen. De Scania komt in de verkoop als het resultaat netjes wordt, zo is het plan.

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
Het resultaat wordt perfect met deze verfspuit, dat kan niet meer fout.

Wordt vervolgd

Hallo Zore,

Even een paar vragen over de getoonde verfspuit.

Wat voor merk verfspuit is dat ? (Sata ???)
Waar heb je deze gekocht ?
Wat kost zo'n verfspuit ?

Klopt de cellulose verf moest ik vanaf dus werd het gelijk tijd voor een nieuw spuitpistool. De prijs ligt een stuk boven de verfspuiten die je vind op mp! Het is de Sata minijet om precies te zijn.

Even een update over de cabine. Het spuiten van de upgrade spiegels gaat zeker gebeuren.

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
De Scania cabine met één week bezorgd uit Hong-Kong is zeker geen klagen. De body set is compleet met onderdelen verdeelt over liefst 18 rekken!

Wordt vervolgd

Voordat het spuitwerk van start gaat wil ik elk onderdeel sorteren zodat er minder kans bestaat op kwijtraken. De voorbereidingen zijn in volle gang! Met deze hobby materialen gaat het allemaal een stuk makkelijker:

onderdeel uit het rek knippen

bramen erafhalen met het schuurblok

lijm speciaal voor transparante delen zoals de glaasjes van de koplampen

cabine schoonmaken en ruw maken

extra schuurblok voor groeven.

gaten opvullen met epoxy

de epoxy opzetten met de spatel

normaal afplakband voor grote vlakken

extra lakbenodigdheden zoals schuurpads

speciale stofdoek voordat je gaat spuiten

roerhout zodat de verf goed mengt en de verf altijd op kleur blijft

verfzeefjes voor filtering van vlokken, stofjes e.d.

mengbekers van 300 cc inhoud

schuurblok voor wegwerken van stofjes

decals knippen met een speciale schaar

vloeistof voor decals om te proberen

pincet om kleine onderdelen op te pakken

lakdroger op statief

ventilator met 125 mm aansluiting voor afzuigen verfdampen

filtermateriaal met aktief kool

complete systeem incl. aansluitingen

spuitmasker voor mijzelf met reserve cartridges

Wordt vervolgd.

Laatst bewerkt:
Voordat het spuitwerk van start gaat wil ik elk onderdeel sorteren zodat er minder kans bestaat op kwijtraken. De voorbereidingen zijn in volle gang! Met deze hobby materialen gaat het allemaal een stuk makkelijker:

onderdeel uit het rek knippen

bramen erafhalen met het schuurblok

lijm speciaal voor transparante delen zoals de glaasjes van de koplampen

cabine schoonmaken en ruw maken

extra schuurblok voor groeven.

gaten opvullen met epoxy

de epoxy opzetten met de spatel

normaal afplakband voor grote vlakken

extra lakbenodigdheden zoals schuurpads

speciale stofdoek voordat je gaat spuiten

roerhout zodat de verf goed mengt en de verf altijd op kleur blijft

verfzeefjes voor filtering van vlokken, stofjes e.d.

mengbekers van 300 cc inhoud

schuurblok voor wegwerken van stofjes

decals knippen met een speciale schaar

vloeistof voor decals om te proberen

pincet om kleine onderdelen op te pakken

lakdroger op statief

ventilator met 125 mm aansluiting voor afzuigen verfdampen

filtermateriaal met aktief kool

complete systeem incl. aansluitingen

spuitmasker voor mijzelf met reserve cartridges

Wordt vervolgd.

Hallo Zore,

allemachtig wat ben jij allemaal van plan?:D
Ga je het professioneel aanpakken?;)

Wat zijn jouw ervaringen met Hiroboy.com in de UK, ik heb even op hun site zitten kijken maar ze hebben behoorlijk wat in huis.

In ieder geval suc6 met je project, weet je al wat er voor kleurschema op je Scania komt?:cool:

MVG,

Raymond.

Laatst bewerkt:
De leveringen komen op tijd aan vermoedelijk alleen de verf die moet nog besteld worden. Een en ander hangt af van het verfsysteem. Als ik ga voor 2 komponenten dan zou je bijv. lak kunnen bestellen met apart leverbare matteer. Wat betreft de kleuren wordt het absoluut rood (corsarood). Het zelf aanmaken biedt dus voordelen tegen wel de hogere prijs voor de verf of laksysteem. Bedankt voor jullie reactie's.

Hallo allemaal,

Ik weet men verkoopt een werkstandaard met draaiplateau waarmee je het model opzet gedurende het spuitwerk. Ze zijn bedoeld voor de 1/24 plastic modellen van Tamiya, daarom past het niet zo goed qua afmetingen. Mijn versie gemaakt van Meccano is groter dus maar ook, de draaitafel kan je kantelen.

blokkeer pen voor het draaiplateau:

blokkeer van het kantelen

de werkstandaard klaar voor gebruik

Wordt vervolgd.

Nog een paar afbeeldingen van de werkstandaard voor kleine onderdelen, en deze zijn gewoon in meccano kleur! Het zijn dus platen waar je onderdelen op kunt vastzetten. Ik weet nog niet precies op welke manier, maar bijv. kleine veerklemmen kan heel goed. Eerst maar even zien hoe het moet gebeuren want dan pas knip ik de onderdelen uit het rek.

voor onderdelen zoals spatborden

kleine onderdelen kunnen hier op

Wordt vervolgd.

hallo
dat heb je leuk bedacht zo zeg,
ik denk dat je meerdere op t forum zo op idee hebt gebracht
mvg markioo

De spuitnevel wil je zo min mogelijk last van hebben dat klopt Patrick. De bouw van de afzuiging is van start gegaan. Bedankt voor jullie reactie's.

de motor zit tussen de afzuigkap en koolfilter

typeplaatje van de motor met 87 W vermogen

Wordt vervolgd.

Hallo Zore,

Mooie oplossing om een draaiplateau te maken om kleine onderdelen te spuiten, maar ook de grote onderdelen spuiten tussen de beide draaipunten is een mooie oplossing.

Ik ga zelf nog een spuitcabine bouwen, dus kan ik deze systemen ook zelf bouwen en goed gebruiken in de nog te bouwen spuitcabine.

Het geeft een uitstekend gevoel te horen dat het idee dat je hebt verzonnen door de anderen goed wordt bevonden en bovendien iets daarmee kunnen doen voor de eigen projecten. Dat is een geweldig compliment. Bedankt voor je reactie Piet.

Back