Scania T143H (Peter en Wil)

Ben ik weer

Afgelopen weekend is de spindel motor binnen gekomen dus gisterenmorgen gelijk begonnen:

360.jpg

Nu kon ik het geheel direct in het hoek profiel plaatsen en aan het chassis monteren maar ik heb toch maar besloten om wat detail aan te brengen:

360.jpg

Daarna aan het chassis gemonteerd. Op de foto kun weer het voordeel van een gedeeld chassis zien. Even 1 deel losmaken,bewerken en weer terug monteren:

360.jpg

360.jpg

Hier in geopende stand met het stangetje gemonteerd:

360.jpg

En natuurlijk in gesloten stand. Het ziet er zo wel lomp uit:

360.jpg

Maar met de bumper ervoor zie je er niets meer van:

360.jpg

Ja, en dan blijft er nog maar 1 ding over:

Mvg.Opa Wil

Hoi weer

Wederom mijn hartelijke dank aan iedereen voor de mooie complimenten.
Ik was het puzzelen en ploeteren aan de voorkant een beetje zat. Dus even een uitstapje gemaakt naar de achterkant. Ik heb mij bezig gehouden met de hoekprofielen vol gaten die bedoelt zijn om de koppelschotel te kunnen verstellen.
Beide profielen gemaakt en natuurlijk ook hetzelfde gaten patroon in de chassis balken geboord en getapt:

360.jpg

Let niet op de boutjes daar komen nog andere voor.
Dan de hele boel weer monteren om het resultaat te kunnen zien:

360.jpg

360.jpg

Ook de reactie triangels hebben hun uiteindelijke vorm gekregen.

Volgende week maar eens proberen om de binnen cabine vast op het chassis te krijgen.

Mvg.Opa Wil

He Opa Wil, blijf toch heel mooi om jou werk te zien en vooral je oog voor details
maar ga je de motor ook nog op schaal nabouwen? zou wel helemaal in jou stijl zijn en natuurlijk echt werkend...........
sorry is draai een beetje door...... :hammer::hammer::hammer:

Hoi weer

@Jan de Boeff

Hallo Jan. Peter is begonnen met een fantastisch mooie cabine,met veel detail, te bouwen.
Ik kan en wil hier niet bij achter blijven dus moet er aan het chassis ook veel detail komen.
In het kader hiervan ben ik nu bezig met de rem boosters :

360.jpg

Ze zijn al gedraaid en morgen wil ik de bevestiging gaan maken.
Het motorblok wordt zeker gemaakt maar draaiend is wel erg hoog gegrepen voor deze goedwillende amateur.

Mvg.Opa Wil

Zo,na een mooie vakantie bij onze oosterburen vandaag verder gegaan met de rem boosters.
Nu kun je de boosters op vele manieren bevestigen en ik heb gekozen voor een beugel:

360.jpg

Hier zien jullie de onderdelen.

De boosters op de beugel gemonteerd:

360.jpg

Toen de beugel op de as gemonteerd:

360.jpg

Daarna de complete as weer gemonteerd:

360.jpg

Op onderstaande foto zien jullie de montage van het geheel met de platen in plaats van moeren en ringen zoals nu nog op de eerste as zitten:

360.jpg

Dit is veel netter zo.

Mvg.Opa Wil

Back