Scania T143H (Peter en Wil)

Prima, maar ik vroeg me dus af of die servo nog wel voor de as kan komen; of toch onder het chassis?
En dat knikje, ja, dat maakt het dus net echt!
Cor
 
@Helicor

Hallo Cor,kijk even terug in posting #738 de onderste foto. Daar zie je boven in de foto onder de windtunnel en de radiateur een zwart kastje waarvandaan het asje naar rechts buiten het chassis gaat. Dat zwarte kastje is de stuurservo. Die zit er al in dus.

Mvg.Opa Wil
 
Laatst bewerkt:
En hier de veren ook onder het chassis. Het klopt dus weer precies
a1c9c17975ba0989cd0457d52e7b68b2.jpg

d83d2dead4cfe1ad8de6d01fc87e16f9.jpg
 
En even een correctie op wat he eerder schreef maar bij een bladgeveerde Scania zitten de schokbrekers wel recht boven de vooras. Dat plaatje wat jij eerder liet zien is van een luchtgeveerde vooras.
 
Hallo Opa Will,
Heb hem in het echt mogen aanschouwen in Ede,ziet er echt super geweldig uit, das echt vakwerk !:thumbsup::worship::worship::worship::worship:

groetjes, Charlotte.:bye:
 
Hallo Wil,

Leuk je weer even gesproken te hebben !

Ik ben blij dat het weer goed met je gaat.

Ik heb mooie foto's van je Scania Torpedo chassis gemaakt, ik zal ze even naar jou opsturen.
 
Hoi allen

@Catwoman
Charlotte. Hartstikke bedankt voor het mooie compliment,maar ik geef het ook direct terug aan jou voor het beest wat jij aan het bouwen bent. Echt een geweldige truck.

@VOLVO FH 16 750
Piet. Ja,ik heb ook weer even genoten van de gesprekken die ik afgelopen zaterdag met deze en gene heb gehad. De foto's mag je natuurlijk weer opsturen.
Zelf heb ik bijna geen foto's gemaakt.
Jouw vraag over de flenzen op het uitlaatspruitstuk bleef mij maar bezig houden. Vroeger zou ik direct ja hebben gezegd maar nu met mijn verminderde zicht na mijn infarct wist ik het niet. Toch heb ik gisteren de stoute schoenen aan getrokken en ben aan de flenzen begonnen.
Eerst heb ik een stuk materiaal over 65 m/m op 9 m/m rond gedraaid met een gat van 3 m/m 25 m/m diep. Ik heb maar 16 m/m nodig maar de rest is pakstuk:

360.jpg


De volgende stap was het profiel frezen op de freesbank:

360.jpg


Nu kun je een hoop frezen maar er blijft toch ook nog wel wat te vijlen en te schuren over:

360.jpg


Toen de vorm er goed in zat de as rechtop in de klem gezet (leve het pakstuk) en twee gaatjes vijf m/m diep geboord:

360.jpg


Daarna met de zaagfrees van 0.5 m/m twee flenzen gezaagd:

360.jpg


Dat heb ik vier keer zo gedaan en dan heb je 8 flenzen:

360.jpg


In het gat van 3 m/m aan beide zijden een schuine kant gemaakt om te kunnen lijmen. Ik kan niet meer in de cilinderkop boren omdat daar reeds een cilinderkop bout zit. Maar lijmen gaat ook prima. De boutjes heb ik in de flenzen gezet en daarna afgeknipt en vlak gevijld.
Aan het blok ziet het er dan zo uit:

360.jpg


De naden die je nu ziet rond de gaten worden gevuld met lijm. Als deze droog is haal ik het complete spruitstuk er weer uit en wordt de binnenkant gelijmd.

Mvg.Opa Wil
 
Hallo Wil,

Leuk dat je toch nog de flenzen voor de uitlaatspruitstukken hebt gemaakt ! :koud: :thumbsup:
Het ziet er heel realistisch uit ! :yes:
Het (Volvo) petje gaat wederom af voor jou voor jou bouwkunsten ! :yes: :friends:

Inderdaad leuk dat we elkaar weer hebben gesproken, even weer bijgepraat.:friends:

Heb je de foto's niet gekregen ?? Niet ontvangen ??
Ik heb er maar 538 foto's via Wetransfer naar jou verzonden.
(zondagavond verzonden)
Klopt jou e-mail adres nog wel ??
Laat het mij even weten !
 
@VOLVO FH 16 750

Piet,hartstikke bedankt voor het nogmaals toesturen van de foto's.

Zo,één spruitstuk is klaar. Aan de buiten en de binnenkant gelijmd:

360.jpg


Alle vier de flenzen liggen keurig recht tegen de cilinderkoppen. Zo van bovenaf ziet het er een stuk realistischer uit:

360.jpg


Volgende week is het andere spruitstuk aan de beurt.

Mvg.Opa Wil
 
Hallo weer

Na een klein beetje tegenslag is het dan toch weer gelukt. Het andere uitlaatspruitstuk is ook klaar:

360.jpg


Als ik de boutjes meetel dan bestaan de twee uitlaatspruitstukken uit 38 onderdelen. Ik ben dan ook bijzonder blij dat het mij gelukt is. Na mijn herseninfarct ben ik een gedeelte van mijn gezichtsvermogen kwijtgeraakt, maar na de nodige aanpassingen hier en daar kan ik nu weer zeggen dat ik mijn oude niveau weer zachtjesaan terug heb.
Hier samen aan het blok:

360.jpg


Mvg.Opa Wil
 
Blij om te lezen dat je gezichtsvermogen weer terug is op het oude niveau. Het zou toch zonde zijn als je zelf niet goed kan zien wat voor moois je gemaakt hebt.

Absoluut top modelbouw!!!
 
Back
Top