Ben ik weer
Ook deze keer begin ik weer met iedereen te bedanken voor de mooie reacties. Het is toch altijd weer fijn om te lezen dat het werk waar je mee bezig bent gewaardeerd wordt.
@toostbeek
Tja,een model van jullie Scania zul je niet zo gauw vinden. Ik heb het geluk gehad dat Peter55 deze cabine voor mij wilde bouwen anders was dit model er ook niet gekomen. (ik ben hem er nog iedere dag dankbaar voor)
@Tug.NL
Toen ik met dit model begon stonden er drie dingen voor mij vast:
1.Ik wilde een motorblok voorin.
2.Ik wilde een beweegbare motorkap.
3.Ik wilde de besturing voorin met pitman arm.
Omdat ik zoveel mogelijk ruimte vrij wilde houden voor het motorblok moest de servo voor het sturen zover mogelijk naar voren.
Een verzetje maken in de pitman arm helpt niet omdat ik dan toch nog een knikje in de stuurstang moet geven. De stuurstang hoeft ook niet recht te blijven.
Als je op het net zoekt dan zul je zien dat er vele stuurstangen gebogen zijn,ook bij de Scania.
Deze week de stuur servo binnen gekregen. Het is een vleugel servo van Savox. Deze servo is maar 10 m/m dik en levert toch een kracht van 8 kg/cm.
De behuizing is geheel van aluminium,aan deze behuizing zitten 3 vlerken om hem vast te zetten. In mijn geval had ik daar niets aan dus de vlerken er af gehaald:
Daarna een koppelstuk gemaakt om de as van de servo arm te kunnen verbinden met de servo. Ik heb in het koppelstuk een kamer gedraaid en een uitsparing gefreesd waar de servo arm in paste. Toen de servo arm in het koppelstuk geperst,afgezaagd en rond gevijld. Door het gat in het koppelstuk
kan ik de boel gewoon vastzetten op de servo:
Toen de montageplaat en de klemstukken aangepast :
Vervolgens het geheel samengebouwd en afgesteld:
Nu zit het hele zaakje onder de radiator verborgen:
Mvg.Opa Wil